[WN] witte staart weer wit krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re: witte staart weer wit krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:12

Betadine shampoo vond ik altijd het beste werken !!!

Groene zeep eerst om het echt opervlakkige vuil eruit te halen.

Bleekmiddel of chloor dus echt niet doen !!!!! Dan breken de haartjes en komt er alleen maar meer vuil in !!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:01

SuzanneAAHCH schreef:
MysticTinker schreef:
Dat cowboy magic yellow-out lijkt me ook goed spul, maar ik heb het nog nooit geprobeerd..
Ik wel, en het maakt de haren poreus. De eerste keer wordt het dus wel wit, maar de keren er na is het helemaal niet meer schoon te krijgen! Ik heb het overigens op zijn 'bovenbenen' gebruikt, daar wordt ie 's winters altijd geel Bloos

*slik* ik heb net 2 flessen gekocht Clown

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:31

Ik wilde biotex noemen, maar zag dat dat al genoemd was.
Ik zie staan andrelon zomerblond, hey dat ga ik ook eens proberen. Misschien helpt het.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:23

Vanish oxi! Schepje poeder in een emmer lauw water en daar de staart(punten) lekker in laten hangen en weken... daarna wel goed uitspoelen en nawassen met (paarden) shampoo! Bruut zijn staart geeft na het wassen bijna licht!! *LOL*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:29

Ik heb gister de biotex blauw gebruikt en dat werkte toch echt wel goed om het vuil uit de staart te krijgen. Daarna met Scharzkopf na wassen voor 't extra witte effect. Punten bleven wel wat geel maar dat kan ook niet anders. Staart is al meer dan een jaar niet meer ingepakt geweest (dankzij fijne shet). Maar de rest was wel echt spier wit. Die blijft er dus in bij mij...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:14

Ik gebruikt voor Amy, heeft ook veel wit en vlekken Knipoog, altijd zo'n zilvershampoo van Swarchkopf.

Het is een klein paars flesje met 2 oude mensen erop.
En die shampoo is ook donkerpaars.

Meestal zet ik Amy eerst in de voorweek, dus eerst natspuiten..
Daarna shampoo erover kieperen.. En flink rossen met een plastic rosborstel.
Intrekken totdat het schuim grijs is geworden, en dan afspuiten.
Inspuiten met glans spray en mijn poownie is weer spierwit!
Bewijs in mijn profiel Vork

Ik zie net dat het om de staart gaat.. Die van Amy is zwart met wit..
En daar doe ik dus hetzelfde meer als haar lichaam, alleen kammen ipv rossen Lachen

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:20

gewoon vloeibare of groene zeep,.. mijn haf is een smeerkees en het werkt perfect!

Flicka_Amiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:22

Met wasmiddel voor de witte was : niet die poeder maar die vloeistof... bij werkt het heel gOed Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:27

Een witte haar is hol, dus eventuele viezigheid is er moeilijk uit te krijgen. Je moet dus voorkomen dat hij vies wordt...ik zou vlechten en in een staartzak houden, eens in de week vlecht eruithalen en opnieuw vlechten. Ik was het eens in de twee weken of zo, en dan met gewone shampoo. Ziehier het resultaat (alleen vlecht eruit gehaald voor de foto, niet gewassen en niet geborsteld):

Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:21

Klopt Cassidy, voorkomen is altijd nog beter dan genezen. Voorheen had ik ook geen problemen Dot's staart wit te krijgen, ik had em áltijd in tubes en idd, 1 keer per week opnieuw indoen en af en toe wassen en verzorgingsmiddel er in... mooie volle witte staart. Maar helaas loopt er nu een shet bij die d'r tubes er af en toe uit trekt. En aangezien me dat al een halve staart gekost heeft, is'ie nu dus niet meer ingepakt. Met alle gevolgen van dien.... Huilen
Een van de eerste dingen die'k ga doen als die shet eindelijk weg is, is Dot's staart weer in de tubes.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:29

wat is een staart zak? en uh ik vindt die krullen ná het vlechten niet mooi (ik heb gewoon een bloedhekel aan kurllen omdat ze in mn eigen haar zitten) kan het ook zonder vlecht? hoeveel kost zo'n zak, waar kun je dat kopen, en is het ook bruikbaar in de wei? alvast bedankt voor het antwoord!

en bleek verdunt dat de staart niet heel erg? is dat niet slecht want dat is wel een chemisch middeltje

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:42

Staartzakken heb je in twee 'soorten', beiden zijn in de wei te gebruiken en van beiden krijg je golven maar ik haal em voor de wedstrijd altijd op tijd uit zodat die uit kunnen zakken.

Eerste soort is gewoon een rechthoekige zak.
Afbeelding
Je maakt een vlecht in de staart (vanaf de staartwortel) en doet em in de staartzak. Die knoop je van boven dicht en haalt het klittenband of strikkoord (hangt van de uitvoering af) door een 'gat' in de vlecht et voilá...

De tweede soort heeft mijn voorkeur omdat daarbij de haren niet tegen elkaar kunnen schuren in de vlecht. Dat zijn de tubes..
Afbeelding
een soort staart'zak' die uit drie 'tunnels' bestaat die aan de onderkant open zijn (heb gesloten uitvoering gezien waarin je dan in elk een vlecht moet proppen, maar dat doet het effect van de tubes te niet.. zou ik dus niet gebruiken).
Je begint door de tubes vast te maken rond de staartwortel (is tijdelijk, puur omdat'ie tijdens het indoen gaat afzakken...) Dan verdeel je de staart vanaf de staartwortel in drie plukken. Je doet je hand door een van de tubes, pakt een pluk haar (let goed op dat je geen haren van de rest mee trekt de tube in, even goed gescheiden houden) en trekt die door de tube. Dat doe je met alle drie de plukken/tubes. Dan vlecht je de tubes en maak je'm aan de onderkant vast (of met strikkoord wat er aan zit, of, als je zelfgemaakte versie hebt zoals ik, met 2 o 3 manen elastiekjes). Dan maak je'm aan de bovenkant weer los van de staartwortel en maakt em opnieuw stevig vast ónder de staartwortel. Klaar is klara...

Eerste vesie is misschien wat simpeler, tweede versie is zuiniger voor de staart en als je't een paar keer gedaan hebt nét zo simpel...
Staartzakken kun je bij elke tackstore kopen maar zijn érg simpel zelf te maken.. de normale staartzak is gewoon een rechthoekige zak met een strikkoord of klittenband bovenaan, de tubes maak ik zelf van 45 cm. lycra... in drie stroken van 15 cm knippen. stroken bovenaan een tunneltje geven, daarna aan de zijkant dicht naaien, tot ongeveer 15 cm ónder de tunnel... de bovenkant blijft dus een stukje open zodat'ie 'open kan vouwen' zeg maar (anders kan'ie niet aan een koord geregen worden). De drie tubes aan ongeveer een meter dik koord rijgen en klaar zijn je tailtubes. Neem katoenen koord van voldoende dikte, dan blijft de knoop goed zitten en kun je'm toch weer makkelijk los maken.
Laatst bijgewerkt door Francis op 26-09-06 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:50

Gebruik vloeibare groene zeep eventueel herhalen na de eerste wasbeurt en je staart is weer wit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:51

Ik kan dus echt niet aarden met die drie tubes gevallen, die liggen er bij mij in no-time uit. Gewone simpele met een koker is meer dan afdoende. En idd, je moet een vlecht maken, ander blijft hij niet zitten.

Was net aan het zoeken naar een foto van een dergelijke staartzak, kom ik dit tegen:

http://tailsaver.net/

Wel fijn voor het paard dat hij dan iig een vergelijkbare vliegenmepper heeft....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:12

Daarom adviseer ik ook altijd alléén een staartzak of tubes in te doen als je paard een deken op heeft... de mije staat 's zomers onder een vliegendeken en hoeft dan dus niet zoveel met de staart te zwiepen... hebben ze niks op, dan staart los... je wilt niet weten hoe het voelt om een mep met een ingevlochten staart te krijgen... dat voelt je paard dus net zo goed.

Overigens Cassidy, jij hebt misschien een gekochte versie met klittenband gehad? Dat vind ik idd ook ondingen... ik maak ze zelf en gebruik bovenaan een katoenen strikkoord van voldoende dikte.. dat draai ik enkele keren óm de bovenkant van de tubes heen (maar ónder de staartwortel uiteraard) en knoop em dan met een dubbel knoopje stevig vast aan de achterkant van de staart. Geen strikje dus. Omdat het katoenen koord is kun je zo'n knoop er vrij makkelijk weer uit krijgen, maar glijdt'ie er niet vanzelf uit. Aan de onderkant doe ik twee of drie manen elastiekjes goed strak, maar op een punt waar nog wel haar in de tubes zit. Zou je het ónder het haar doen, dan kan'ie inderdaad ook weer makkelijker uit zakken. Ik maak m'n tubes dus wel lang genoeg dat ik aan de onderkant van de staart nog tube over heb. Ik maak er niet zo'n 'zakje' omheen als sommige gekochte tubes hebben, dat maakt em van onder weer zwaarder. En op die manier blijft'ie bij mij altijd perfect zitten... als 't haar netjes zou blijven zitten zou'ie rustig twee weken in blijven zonder dat ik em opnieuw vast hoef te maken.. (moet je niet zo lang doen, dan heb je teveel 'rommel' boven de tubes).
Heb ooit es een gekochte gehad van ons aller wel bekend merk en die lag er idd in no time uit... dat klittenband werkt gewoon niet afdoende (en d'r gaat nog giga veel haar in vast zitten ook... géén optie voor mij).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:27

Wij hebben staartzakken met een klip bovenaan om het vast te maken.

Verder gebruik ik zilvershampoo die in Amerika voor witte showhonden gebruikt wordt. Werkt super! Heel geconcentreerd spul!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:05

Welk merk shampoo is dat Xono ?? Misschien iets voor mn zussie, zij loopt shows met r honden en zoekt ook nog een goed shampoo-tje. Dit even geheel terzijde Knipoog .

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:57

Ik was mijn haf altijd met die blauwe shampoo van Divosa, en zijn manen en staart worden en erg schoon van

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:44

Een vroeger stalgenootje gebruikte ook hondenshampoo om zijn paard wit te krijgen voor een haltershow, en dat heeft hij geweten ook. Paard was zwaar allergisch en zat onder de korsten...hij kon de show iig schudden.

En Francis, was idd een gekochte met klittenband, duur merkding ook. Heb hem laatst laten ombouwen tot drie losse tubes...zo gebruik ik hem iig wel.

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:04

Gewoon baby shampoo van Zwitsal werkt super. Knipoog
Als ik hem nog meer wit wil krijgen dan zilvershampoo van Guhl, maar gebruik dit dan alleen voor staart en manen.

Maar ik heb makkelijk praten ik heb en een heel schoon paard (keurig op stal) en een echt Wit paard (dus geen pigment of geel erdoor heen).

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:10

irisselada schreef:
biotex, absoluut biotex. het blijft lastig he? veel wit in je paardje....

biotex werkt bij mij echt niet (en dan heb ik een paard met 4 witte benen..)
doe ik iets fout? Scheve mond

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:25

ik waste sil altijd eerst met betadine.
dan met wit makende producten zilverschampoo, boitex, goedje speciaal gekocht voor vieze vlekken als je dat gebruikt komt er een paarse gloed overheen in de sop en als laatst teatree meestal is de staard dan wel weer wit als het laatst spuit ik er anti klit in dan blijft hij langer schoon.

ik weet het ik weet het dat is wel veel maar goed voor de laatste keuring zijn we met zijn 2 en ook 4 uur bezig geweest Haha!
het arme beesie

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:18

rakkertje13 schreef:
irisselada schreef:
biotex, absoluut biotex. het blijft lastig he? veel wit in je paardje....

biotex werkt bij mij echt niet (en dan heb ik een paard met 4 witte benen..)
doe ik iets fout? Scheve mond

Ik weet niet hoe jij de biotex gebruikt, en ik kan ook niet spreken voor andere mensen die het gebruiken. Maar bij mij werkt biotex alleen als het weekt. Dus de staart laat ik in een emmer met biotex weken. De benen zouden dus ook in een emmer moeten, maar daar is mijn paard het niet zo mee eens. De benen was ikzelf altijd met Betadine shampoo. 2 vliegen in 1 klap: ze worden er super wit van en eventuele wondjes zijn meteen ontsmet.

Wwrangler schreef:
Als ik hem nog meer wit wil krijgen dan zilvershampoo van Guhl, maar gebruik dit dan alleen voor staart en manen.

De Guhl zilvershampoo werkte bij mij echt voor geen meter

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:23

klinkt raar maar chlor helpt ook.\
alleen de puntjes van je staart van de rest niet goed uit spoelen en dan wassen met shampoo, helpt wel maar alleen de staart meer niet!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:20

Happyappy, ik zal binnenkort even kijken welk merk het is.
Wij wassen alle paarden ermee die ook maar een klein stukje wit hebben en we hebben nog nooit een paard gehad die er allergisch voor is.