[WN] western bijrijder moeilijk te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: western bijrijder moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:36

Heb het meer over mezelf dat ik bijv geen les kan geven aan een bijrijder. Heb je al eens op de manege gevraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:38

Jouw instructrice werkt tegen ZEER redelijke tarieven Niels. Ik denk dat als een bijrijder dat al niet eens neer wil leggen voor les (kan bv eens in de 2 weken, hoeft toch niet elke week?) terwijl hij/zij alle vrijheid en een fijn paard krijgt, dat je zo iemand helemaal niet eens moet WILLEN hebben.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:41

Toch wel heel erg jammer cissy dat je niet hier in de buurt woont (het hoge noorden) Gewoon blijven zoeken er zijn namelijk echt wel dressuur/spring ruiters die aan je wensen voldoen en graag de overstap willen maken....

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:43

Sonja schreef:
Jouw instructrice werkt tegen ZEER redelijke tarieven [***]. Ik denk dat als een bijrijder dat al niet eens neer wil leggen voor les (kan bv eens in de 2 weken, hoeft toch niet elke week?) terwijl hij/zij alle vrijheid en een fijn paard krijgt, dat je zo iemand helemaal niet eens moet WILLEN hebben.

Sonja, daar heb je gelijk in. Maar in deze omgeving is het toch zo dat je veel paarden aangeboden hebt en weing verzorgers aangeboden. Ik zou dan zelf ook liever bij een 'gratis'paard komen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:10

zoals er al een paar keer geopperd is woon je volgens mij gewoon in de verkeerde provincie. hier zijn ze wel, ik bijvoorbeeld, al is het maar op mee naar les te kunnen nemen zodat dat voor mij voordeliger is. en dan kan ik meer leren om mijn eigen te leren. of krijg ik het dan wel heel druk?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:55

Maakt het zoveel uit waar je woont?! Het lijkt me dat er best wel mensen zijn die graag (western) willen rijden, maar geen tijd of geld hebben voor een eigen paard, die zijn ertoch overal? Wijzelf zijn een goed voorbeeld: we hebben al een KWPN-er waar we door haar leeftijd niet veel meer op rijden, maar waar we uiteraard wel dagelijks tijd aan besteden. Daarnaast willen we graag western rijden, maar voor nog een paard erbij ontbreekt de tijd. Nu mogen we op het paard van iemand anders rijden voor 4 dagen in de week, prima oplossing!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:19

sja ik denk dat de meeste westernruiters zelf al wel een paardje hebben (of het is niet populair genoeg.. kan ook)
Ik val natuurlijk niet onder de paardenbezitters en zoek al enige tijd een westernbijrijdpaard.
Zie die maar eens te vinden als je in groningen stad woont

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:31

Het blijft altjd lastig een geode brijrijder te vinden en ander som ook weer.
Zelf heb ik 2 jaar geleden een western paardje verzorg.
Ik had nog nooit western gereden maar was berijd om te leren.
Ik heb altijd wel western wilen rijden maar bij ons was geen stal die western les gaf.
Dat paardje heb ik helaas maar 1 maand gehad om dat de eigenaar liever iemand had met ervaring.
Zo ver ik weet heeft hij nog steeds niemand.
Alleen meiden die tegen betaling het wel willen doen.
Ik vind het nog steeds erg jammer maar ja wat kun je er aan doen.
Op de stal waar die verzorg pony van me stond gaven ze wel les alleen dat vond ik echt te veel geld.
Zeker omdat ik ruim 4 uur met het open baar vervoer kwijt was.
En ik ging dus elke dag dus reken maar uit hoeveel dat gaat kosten heen 2 keer bus en 1 keer trein en terug weer het zelfde.
En dan een les van 20 min wat me 20 euro kost dat is gewoon veelste veel.
Maar ja had het er wel voor over.
Ik hoop toch dat je iemand vind voor je paardje.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:40

zoverre ik weet is hier 1 persoon(met paard) in de buurt die western rijd.. maar die zie ik bijna nooit rijden.

Ik heb 1 verzorgfjord gehad die western ingereden moest worden.. 1 complete chaos was het.
Ik had een niet passend zadel en een te klein bit gekocht.. ik heb echt medelijden met dat paard dat ik dr zo mishandeld heb door mijn gebrek aan kennis van passend tuig.
Ze heeft er gelukkig niets aan over gehouden maar dat maakt het uiteraard niet minder erg.
Nu verbaasd het me niets dat zij zich zo misdraagde als ik op haar reed met eigen tuig.
Op de momenten dat ik op haar reed en zij zich zo gedraagde dacht ik dat het aan haar gedrag lag (ze was 3 en werd dus net ingereden)

Zoiezo vond ik het ook redelijk stom van de eigenaar om mij zonder toezicht op een nog niet(goed) ingereden paard te laten rijden.
Daar moet ik aan toevoegen dat hij alleen de eerste keer dat ik erop stapte gekeken heeft (met zijn tuig) en ik de tweede keer met eigen tuig zonder toezicht mocht rijden.(dat is toch een droom van elk paardenmeisje? een geheel eigen paard waar je mee mag doen wat je wilt?.. nou zo dacht ik er eerst ook heel eventjes over totdat het feit dat ik toch liever had dat hij kwam kijken)
Hij kwam mijn tuig niet bekijken voor het geval dat hij het niet vond passen (wast dus ook het geval was).
Zelf had hij ook gebrek aan paardenkennis.

Door die stomme fout vind ik mezelf geen eigen paard waardig

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:14

Ik heb een bijrijdstertje van 11 jaar oud die 1 van mijn pony's volledig rijdt. Ze is eerst engels begonnen, maar haar leek western ook erg leuk. Zadel etc had ik nog, en ze lest eens in de zoveel tijd en het gaat harstikke goed Haha!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:57

Ik ben gewoon gebeld door de eigenaresse van Joy. Ik ben ook nog zo'n gekke bijrijder die van alles de helft betaald, zelf haar lessen bekostigd, ook nog eens op zoek gaat naar de beste instructie en op zoek gaat naar stallen die het beste aansluiten bij onze wensen Haha!

Maar ik denk dat Mir wel een beetje geluk heeft gehad als ik het zelf mag zeggen Bloos En ik kreeg er 2,5 jaar geleden nog niet eens een 'leuk' paard voor terug Knipoog

Ik zou gewoon eens iemand bellen of op een manege in de buurt mensen benaderen die je aanspreken: werkt het beste volgens mij.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:27

Ik heb helemaal een onmogelijke zoektocht, namelijk een bijrijder voor een ezel. De meeste mensen vinden ze leuk, lief, gaaf, cool of helemaal niks (wat moet je met zo'n beest), maar een bijrijder? Ben benieuwd of ik ooit iemand zo gek kan krijgen?

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:06

nou je bent dus niet de enige hoor.ik ben al bijna een jaar aan het zoeken naar een western bijrijder.ik had mijn oude bijrijdster nog wel maar die kan nog net op mijn paard zitten in het bos.het is best vervelend als je soms minder tijd hebt en je geen passend persoon kan vinden.het klikt niet helemaal maar ik kon niemand anders vinden.ik heb anderhalve maand geleden hier op bokt een meisje aangesproken die ook dressuur reed.het gaat met haar 10 x beter dan mijn bijrijdster die chinook al bijna 1 jaar kent.dus als ze het leuk blijft vinden en lekker door blijft lessen ben ik ook erg blij.ik heb kwa het rijden ook wel een groen paardje en ik wil wel vooruit gaan inplaats van blijven hangen....nu zijn we samen aan het leren en rijd mijn ouwe bijrijdster gewoon bosritjes.

zijn er eigenlijk wel mensen die goed genoeg westernrijden en wat mee willen betalen????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:11

Jasper: kom even in Twente wonen en je hebt onmidddellijk een bijrijder. Daar ruim ik tijd voor in. Ik vind ezels echt geweldig. Maar de enige ezels bij ons in de buurt zijn te klein om op te rijden.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:23

mychinook schreef:
zijn er eigenlijk wel mensen die goed genoeg westernrijden en wat mee willen betalen????

Ligt dat niet helemaal aan het niveau van de eigenaar? Ik denk dat Mir en ik niet (meer) voor elkaar onderdoen...

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:42

Anya schreef:
Jasper: kom even in Twente wonen en je hebt onmidddellijk een bijrijder. Daar ruim ik tijd voor in. Ik vind ezels echt geweldig. Maar de enige ezels bij ons in de buurt zijn te klein om op te rijden.

Ik wil wel verhuizen maar mijn baas vindt dat niet zo'n geweldig idee Haha!
(Heb potverdorrie wel heel veel hits op mijn topic bij EA-VP maar geen enkele reactie Gestoord )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:28

Jasper. als ik in de buurt woonde zou ik graag op je ezel willen rijden! Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:35

Ik vind het zowiezo moeilijk een bijrijder te vinden die geschikt en ervaren is.
Mijn koe is niet zo bepaald een van de makkelijkste en speelt echt met iemand waarvan ze weet dat ie niet ervaren genoeg is.

Had toen ik nog dressuur reed een advertentie geplaatst en daar kwam een meisje op af, 25 jaar, die me gouden bergen beloofde van haar rijkunsten.
Ik had haar laten komen en ze wist amper wat ze met haar teugels moest doen.
Toen heb ik haar aangeboden om haar een beetje les te geven.
Maar zo heel ervaren ben ik ook weer niet in de dressuur..

Nu rijden we dus western en kan ik haar al helemaal niks bijleren, ik ben zelf namelijk volop in de leer omdat mijn paardje helemaal omgeschakeld moet worden. Dus ze hobbelt iedere week een half uurtje door de bak en dan is ze weer happy.. Maar daar leert Amy ook niks van bij.. Ze leert alleen hoe ze nog meer moet etteren Knipoog
Lessen mag ze nemen maar ze moet dan naar de plaatselijke manege (kwartier rijden) en ze heeft ook te weinig tijd. Langzamerhand begin ik maar weer met zoeken naar een nieuwe bijrijder, die dus wel western rijd en wel kan rijden. En ook voldoende tijd heeft om evt. te gaan groomen als we echt doorgaan en ook meer wedstrijden gaan starten.

Dus als jullie iemand weten omgeving Zeeuws Vlaanderen mogen jullie me tippen Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:43

ik heb ruim 1,5 jr een goede bijrijdster gehad
ze betaalde de helft mee en deed ook parelli

maar helaas [ voor mij] is ze zelf uitegerekend rond 14 sept en met bijrijden gestopt in jan

de bijrijdster daarna ,reed geen western maar deze is zomaar zonder afzegging weggebleven.
ik ben nu op mijn gemak aan het rondkijken naar een andere goede bijrijdster
en het liefst een western gericht iemand
dressuur bijrijdsters zijn er genoeg,maar western is nog niet echt in de mode,tenminste niet waar ik woon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:01

nielsd schreef:
Jasper. als ik in de buurt woonde zou ik graag op je ezel willen rijden! Haha!

Hadden we kunnen carpoolen Niels, ik ook! Tong uitsteken Ik ben dol op ezels!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:04

Hallo dame, heer... ik was al eerstes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:06

Delen? Haha!
Lijkt me zowiezo al fantastisch om op een ezel te mogen rijden, en al helemaal als het een westernbeleerde ezel is! Lovers

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:57

Ik woon vlakbij Amsterdam, geen reining paard te vinden hier... Verdrietig
Heb bijna 7 jaar mijn eigen reiner gehad dus denk dat ik het wel een beetje kan (uitgeleerd ben je nooit!) maar iedereen rijdt/traint zijn of haar paard hier zelf.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:58

Sonja schreef:
Delen? Haha!
Lijkt me zowiezo al fantastisch om op een ezel te mogen rijden, en al helemaal als het een westernbeleerde ezel is! Lovers

Omdat jij het bent en ik je LIEV! vindt.
Nu nog even de ezel ervan overtuigen dat het baasje deze kant uit moet Clown Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:09

Anya, wij hebben een ezel dus ik heb het meeste recht Haha! (we gaan morgen naar een mis ezel verkiezing Clown )

Gisteren kwam onze bijrijder vd haf dat ze western toch wel erg leuk eruit vond zien en dat ze het ook wel wil rijden dus die heeft vrijdag haar 1ste western les.

Hebben we gelijk voor de haf een western berijder Haha!

Ze mocht gisteren even op mijn tinker, met westernzadel en alles, ze vond het toch raar zitten en zelfs een beetje eng omdat mijn tink de hele tijd om me af kwam.

Maarja misschien hebben we uiteindelijk een ruiter die goed western rijdt.