Romkabouter schreef:De vanzelfsprekendheid waarmee verkondigd wordt dat het zo IS, is wat me tegenstaat. Maar dat heb ik met alles als het engelse rijden weer als "dat is toch zo heel anders" betitelt wordt
Ik ben trouwens bij de "engelse" ruiters net zo fanatiek om daar de vooroordelen over het western weg te halen
Er staat alleen uitgelegt waar de onbalans die de meeste ervaren vandaan komt. Het is ook niet iets wat alleen mijn ervaring is maar de ervaring van de meeste dressuur ruiters die voor het eerst op een western zadel stappen. Tot nu toe beamen ze allemaal dat de onbalans veroorzaakt wordt door de andere zit en het missen van knie-wrongen.
Dat jij daar geen last van had kan ik begrijpen want jij hebt nooit ergens last van bij jou is alles altijd 1 pot nat.
Maar dit keer zit je er gewoon naast
Het is namelijk maar heel normaal dat mensen opnieuw hun balans moeten vinden op een anders gevormd zadel. Dat heeft totaal niks met onafhankelijke zit te maken en ook niet met vooroordelen. Je moet eens dat krampachtige vasthouden aan dat alles het zelfde is leren los laten! Niet alles is het zelfde! Het zijn nou juist de verschillen die het leuk maken

, die draf....

Gelukkig is dat nu wel anders...