[WN] Ik, dressuurkakker, heeft western gereden!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Ik, dressuurkakker, heeft western gereden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:29

waar blijven die foto's nouuuuuuuuuuuuuuuu Clown Clown Haha! Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:30

mijn god sonja hoe oud ben je nou!? maar inderdaad ga maar lekker, misschien kun je er nog leren wat 'sportiviteit' betekend!!

@ PeterV : die komen volgende week slimpie Tong uitsteken had vandaag geen fototoestel bij, volgende week maken we foto's en dan komen de foto's erop! Tong uitsteken

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:32

lezen peter!!! Knipoog

woensdag worden er pas foto's gemaakt!

maar doe mij maar een filmpje, vind ik leuker liefst met wissel Haha!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:35

Leuk dat je het zo leuke ervaring vond Haha!
Blijf je nu elke week lessen daar?
Mijn merrie staat op dit moment ook bij Wendy voor training, dus wie weet kom ik je daar nog wel een stegen Cool

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:37

dresslover lekker doen wat je wil meid! laat haar lekker zielig wezen die sonja haha. waarschijnlijk heeft ze moeite met haar eigen paard zijn wissels en kan ze het niet hebben dat jij ze nu met een los teugeltje hebt gedaan. Knipoog Knipoog
ik ben ook overgestapt vorig jaar van engels naar western en ik vind het ook veel leuker. OK dan!
maar dat wil niet zeggen dat ik engels rijden nu af ga zeiken ofzo. heb het tenslotte 23 jaar gedaan!
dus doen wat je leuk vind klaar!!!! Tong uitsteken

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:38

spatter schreef:
lezen peter!!! Knipoog

woensdag worden er pas foto's gemaakt!

maar doe mij maar een filmpje, vind ik leuker ]liefst met wissel Haha!

Ja goed idee, dan doe ik die wil in een pb naar sonja Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:39

zal wel kijken of ik kan filmen (moet ik wel van iemand een videocamera lenen Tong uitsteken , maar fotos komen zowiezo
@ mikkee : voorlopig wel, de vakantie is nog bezig dus de tijd is er in ieder geval nog, verder vind ik het wel best duur 30,- voor een half uur maarja je hebt dan ook wel een getraind paard onder je kont Tong uitsteken misschien komen we elkaar dan nog wel tegen!
@mijnelmo : inderdaad, het is gewoon leuk om eens iets anders te doen als dressuur, ik heb een 4 jarige die een half jaar zadelmak is, daar kun je niet een keer echt relaxed op zitten en als je er op klimt weeet je dat je moet trainen want een keer gewoon voor de lol erop zitten kan niet want daar maken ze misbruik van, als je zelf western rijd is dat ook wel niet zo maar omdat het voor mij maar af en toe een keer is kan ik dat wel Knipoog

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:41

zo is het maar net meid. Knipoog als het maar leuk is toch? wij lessen elke maand bij de zus van wendy, rieky. dus je heb wel meteen de goeie om les van te nemen hoor! beide zijn toppertjes OK dan!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:44

ik kwam daar via Daisy gijsbers zij lest bij rieky en wendy. bij rieky ook eens in de maand geloof ik en bij wendy iedere week. maar het was wel echt heel leuk! eens een keer wat anders als dressuur hea! altijd dat ingetoge, stijve, nette en precieze dit is iets ruwer en wat minder ingetogen Knipoog gewoon kei leuk om zoo een paar keer te doen!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:45

@mikkeee: ik reed op grizly ook een merrie daar voor de verkoop ken je die?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:51

okee foto's Haha!
het is toch woensdag?? Afbeelding

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:53

volgende week woensdag darkmoona mijn eerste les was vandaag de volgende les nemen we het fototoestel mee en worden er foto's gemaakt Knipoog

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:06

ooohhh

Gestoord

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:14

DresslOver schreef:
@mikkeee: ik reed op grizly ook een merrie daar voor de verkoop ken je die?

Ik zal d'r vast wel eens gezien hebben, maar geen idee welke namen bij de paarden daar horen Blond

Ken alleen die van mezelf: die grote appaloosa schuin tegenover de poetsplaats (met raam naar buiten naar de parkeerplaats).

Roxxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:33

Leuk hoor!!! Ik hoop dat alle dressuur kakkers ooit eens omschakelen naar western girls..... Clown Haha! Koe Koe Koe

Roxxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:08

Serieuze western girls althans he........

Heb dit topic ff doorgespit en....... ben het 100% eens met Sonja.

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:09

En jij niet alleen Roxxanne!!!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:55

Heb dit topic ff doorgespit en....... ben het 100% eens met Sonja.

En jij niet alleen Roxxanne!!!

jullie niet alleen, ik ben het ook met haar eens.

groetjes van sandra

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:04

mijnelmo schreef:
dresslover lekker doen wat je wil meid! laat haar lekker zielig wezen die sonja haha. waarschijnlijk heeft ze moeite met haar eigen paard zijn wissels en kan ze het niet hebben dat jij ze nu met een los teugeltje hebt gedaan. Knipoog Knipoog
ik ben ook overgestapt vorig jaar van engels naar western en ik vind het ook veel leuker. OK dan!
maar dat wil niet zeggen dat ik engels rijden nu af ga zeiken ofzo. heb het tenslotte 23 jaar gedaan!
dus doen wat je leuk vind klaar!!!! Tong uitsteken

Ik geloof dat hier iemand nog nooit Sonja heeft zien rijden. Nou ik dus wel, en reken maar dat die gekke fjord van dr (geintje Sonja Haha! ) wissels springt waarvan menig dressuurpaard alleen maar kan dromen.

Ik vind het wel heel jammer dat jullie denken op deze manier over mensen te moeten praten die je nog nooit hebt zien rijden. Ook ik ben dressuurprikker van oorsprong, en rijd nu western. Maar ook ik heb nooit anders geleerd (ook in westernlessen niet) dat je een paard moet laten versnellen om een wissel te krijgen. Een paard hoort zijn tempo vast te houden en keurig van achter naar voren om te springen.

Zoals al iemand opmerkte er zijn meer wegen die naar rome leiden. En een instructeur die heel reining gericht is zal mss andere prioriteiten hebben kwa wissel. Maar ik kan je vertellen een instructeur die horsemanship, western riding, versatile horse les geeft daar toch echt een andere mening over zal hebben.
Ik vind het erg leuk dat je zo genoten hebt van je eerste westernles. En wie weet dat je ooit overstapt op het westernrijden (ik rijd zelf ook met een dressuur/springpaard, vader Animo, moeder Z2 dressuur en paard zelf was ook Z dressuur, western) en ze doet het niet onaardig vind ik.

Alleen je opmerking het is ruiger en minder ingetogen.... ik denk dat je eens op een wedstrijd moet gaan kijken de meeste onderdelen zijn nog rustiger dan een dressuurproef, bijna slaapverwekkend zo rustig. En nee ik ben niet aan het katten, het is geheel serieus en eerlijk gemeend bedoelt. Westernrijden is meer dan alleen maar de reining, wat ik overigens ook nog steeds het leukste onderdeel vind (na de versatile dan).

Veel plezier nog in de komende lessen, en met je drressuurpaard. En we wachten op de foto's volgende week.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:16

Wat een GEZEIK weer door sommigen zeg!! Pfff...

DresslOver, hartstikke leuk dat je zo enthousiast bent. En aan Wendy heb je absoluut een goeie!! OK dan!

Die Grizly ken ik volgens mij wel. Ja

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:25

Ook ik wilde even melden dat ik het met Sonja eens ben.
Het komt misschien wat rauw op je dak vallen wat ze zegt en het is niet echt subtiel, maar ik kan me goed voorstellen dat zij zo reageert als er op verkeerd over "haar" sport gesproken word.
Wat meer respect voor een volwassene zou geen kwaad kunnen vind ik, helemaal als diegene heel wat meer ervaring heeft dan jij zelf.
Dat jij het bijvoorbeeld over achterlijke teugels hebt schiet bij mij ook een beetje verkeerd namelijk en toont zeer weinig respect terwijl zij zich niet neerbuigend uitlaat over dressuur.
Maar ik ben wel benieuwd waarom je altijd hard en serieus aan het werk moet met een 4jarige en nooit eens realxed kan doen? Ook vervelend als je als puber nooit eens lekker mag relaxen en een beetje lol trappen. Is jouw moeder ook zo streng voor jou?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:40

Nou, ik zie het probleem niet zo.
De TS heeft les gekregen van iemand die zich heeft gekwalificeerd voor het team van de wereldruiterspelen. Dat moeten de meesten hier nog zien te halen...

Wat zij hier verteld heeft ze geleerd van een topruiter, neem ik aan.

In eerdere topics is al es besproken dat beunhazen geen les mogen geven, want dan wordt t niks met de sport. Ook was er bedacht dat de amateur de amateur niet mag helpen (dan is hij nl gelijk prof, en weet die amateur eigenlijk wel waar ie het over heeft?)
Nu mag een prof ook al geen les meer geven?
Hoe en waar moeten mensen dan in vredesnaam western leren rijden????

Dat zou eigenlijk betekenen dat ik naar Anky ga voor dressuurles, zij heeft een aantal grote titels op haar naam staan, dus ze zal het wel weten. Maar dat ik vervolgens tegen Anky ga zeggen "Neeeeee mevrouw van Grunsven, ik geloof niet dat u er genoeg vanaf weet".

Dat is toch gek Tong uitsteken

Plus dat het hier een reiningpaard betreft, en als ik de shows zo es voor de geest haal, changeren westernridingpaarden wel degelijk anders dan reiningpaarden, dus waarom dat met elkaar vergeleken wordt?

*kon trouwens opmerking over 'achterlijke teugels' nergens terugvinden*

Roxxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:46

Ik denk niet dat de instructrice hier wordt beoordeeld, maar de "leerling"/dressuurkakker die de dingen misschien anders omschrijft/bedoeld/typt dan dat ze daadwerkelijk geleerd/bedoeld heeft

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:14

Roxxanne schreef:
Ik denk niet dat de instructrice hier wordt beoordeeld, maar de "leerling"/dressuurkakker die de dingen misschien anders omschrijft/bedoeld/typt dan dat ze daadwerkelijk geleerd/bedoeld heeft

Nou, daar lijkt het anders niet op (zie posts op de eerste pagina).

Ik vind het ronduit belachelijk om zo over een trainer te oordelen, alleen doordat een 'nieuweling' bepaalde dingen die ze geleerd heeft uitlegt op dit forum? Je zegt zelf al; DresslOver omschrijft sommige dingen misschien (onbedoeld) nét iets anders (wat op zich normaal is na een eerste keer westernles) of met niet zo mooi gekozen woorden. En daar wordt vervolgens de trainer op aangekeken?

Ik ben het met Cer eens!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:26

Er zijn verschillen tussen de verschillende western-displines EN tussen verschillende western-trainers , dus dat zal vast een heleboel verschillende meningen geven!
Verder sta ik helemaal achter de post van Cer. OK dan!