[WN] Haltershow

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blunneke

Re: Haltershow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:03

Gezien het toch een beetje offtopic gaat heb ik ook nog een opmerking, namelijk:

@Ods, wat een geweldig gave foto heb jij in jouw profiel staan, die allerlaatste is echt prachtig, ook zeker die kleuren!!!

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:06

jeddah schreef:
Set up, 4-kant zetten, en als ie dat niet kan.. nou, das toch leuk! Heb je wat om hem te leren! Haha!

Hoe leer je zoiets aan dan?
Abrupt stilstaan is geen probleem maar hoe laat ik haar dan die voetjes netjes naastelkaar zetten dan? Blond

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:07

Pielen! Leer ze op de druk van je looptouw halve pasjes te zette
iuyt5r4e, als jet het hoofd in het begin iets beweegt kan je het gewicht van het paard verplaatsten. Als je dus wil dat ie links achter optilt wanneer je voor hem staat moet je het koppie iets naar achteren en links drukken, heeeeeel subtiel, dan zal ie dat voetje optillen. Zodra is dat doet breng je de druk weer naar "voren" weer heeeel subtiel zodat ie geen hele pas naar voren zet.

Zo oefenen, oefenen en oefenen en op een gegeven moment begin je met "pielen" en dan zegt je paard, "Okee, okee, ik ga al vierkant staan!" Haha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:23

jeddah schreef:
Pielen!
iuyt5r4e,

euhhhhh???????

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:39

Majella001 schreef:
Gezien het toch een beetje offtopic gaat heb ik ook nog een opmerking, namelijk:

@Ods, wat een geweldig gave foto heb jij in jouw profiel staan, die allerlaatste is echt prachtig, ook zeker die kleuren!!!

Bloos Dank je, ik vind ook vooral die foto echt onwijs goed gelukt! Nou is dat niet erg moeilijk bij haar.... ik vind onze Reba fotogeniek Bloos Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:44

ik ben begonnen door Dot eerst met de hand vierkant te zetten.. dus voetje optillen en daar neerzetten waar je wilt, en zo bij alle vier. Dan comando wat je wilt geven er bij (ho, sta, weet ik veel..). In eerste instantie zal een veulen nog niet lang (of helemaal niet) zo blijven staan, maar gewoon elke dag voor je'm buiten zet ff doen... op een gegeven moment zul je vanzelf merken dat het neerzetten steeds sneller gaat. Dan ga je ook vragen dat'ie iets langer zo blijft staan en als ze stap verzetten zeg je 'nee' en zet je ze weer terug. Zo gaan ze snel genoeg dat commando met dat vierkant staan associëren en vanaf dat moment kun je dus idd vanaf het halter proberen met kleine pasjes voor en achterwaards je paard goed te zetten. Vergeet ook niet de tijdsduur te trainen.. niet alleen het vierkant gáán staan moet je trainen, maar zéker ook het vierkant BLIJVEN staan... gewoon de duur opbouwen tot ze minstens een kwartier vierkant blijven staan, tot jij zegt dat ze van hun plek mogen... Lijkt streng, maar een grote Halterklas kan best lang duren en hoe vaker jij moet 'pielen' om je paard goed te zetten, hoe groter de kans dat je dat nét doet als de judge kijkt.
Als je dit maar heel consequent oefent gaat je paard op den duur uit zichzelf vierkant staan als jij dat commando geeft.
Ik heb Dot als veulen elke dag voor het buiten zetten even vierkant gezet en als jaarling showde ze al als een pro...(moet nódig weer gaan bijspijkeren bedenk ik me nu zeg! Bloos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:16

spatter schreef:
jeddah schreef:
Pielen!
iuyt5r4e,

euhhhhh???????

Is jargon voor SaH'ers
Zoals HO het jargon voor reiners is

*LOL*

Jeddah