Rianneke schreef:ikijk maar eens naar al die vrachtwagens op hoger niveau! dan kan je het toch niet maken om daar met je trailer tussen te gaan staan
Ik zou niet weten waarom niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rianneke schreef:ikijk maar eens naar al die vrachtwagens op hoger niveau! dan kan je het toch niet maken om daar met je trailer tussen te gaan staan

Smoske schreef:Tuurlijk zou je misschien verder kunnen geraken door veel geld uit te geven aan een paard dat 'alles zou kennen' en beter gangwerk heeft maar geeft dat zoveel meer voldoening?
Je hebt er niets voor moeten doen...tevens hoor ik wel eens zeggen dat dit succes van kortere duur is dan wanneer je er zelf met je eigen 'goedkoop paard' naar toe geleefd hebt en samen er alles uitgehaald hebt dat mogelijk is.

anika schreef:Smoske schreef:Tuurlijk zou je misschien verder kunnen geraken door veel geld uit te geven aan een paard dat 'alles zou kennen' en beter gangwerk heeft maar geeft dat zoveel meer voldoening?
Je hebt er niets voor moeten doen...tevens hoor ik wel eens zeggen dat dit succes van kortere duur is dan wanneer je er zelf met je eigen 'goedkoop paard' naar toe geleefd hebt en samen er alles uitgehaald hebt dat mogelijk is.
Pardon!!?? Sorry hoor maar waar haal je die wijsheid vandaan!!??
Vind dat met western toch anders. Lijkt of die elkaar meer gunnen, dressuur is meer om te kijken wie het duurste paard heeft met de beste afstammelingen (uitzonderingen daarbij gelaten)
Quarterh0rse schreef:Denk dat het met western ook wel om geld gaat maar toch minder dan hoe het er in de dressuur aan toe gaat.
Vooral op hoger niveau kan je dressuurwedstrijden zelden gezellig noemen en lopen veel elkaar aan te kijken of ze stront zienVind dat met western toch anders. Lijkt of die elkaar meer gunnen, dressuur is meer om te kijken wie het duurste paard heeft met de beste afstammelingen (uitzonderingen daarbij gelaten)

anika schreef:Heb nu een paard wat alles kan maar dat is echt niet makkelijk om die goed te rijden en alle knoppen te vinden. Vandaar dat ik zeg op jou opmerking dat je er zelf dan niks voor heb moeten doen. Ja dat schiet in het verkeerde keelgat. Want ik moet daar heel veel voor doen. En mijn eigen ervaring en ik spreek hierin niet voor een ander mischien nog wel meer dan een paardje wat je alles nog bij moet brengen. Je moet in hoger tempo leren en jezelf ontwikkelen met een paard wat alles kan. Het is niet ga er maar op zitten en het loopt wel. Maar nogmaals dat ik mijn mening.
No hart feelings!;) Wilde alleen iets uit de wereld helpen.
Romkabouter schreef:Bij dat soort berichten vraag ik me altijd af waar jullie dan dressuur rijden
Bij ons maakt het namelijk geen verschil
maar goed ik heb ook niet zo heel veel talent
) voor een paard dat betrouwbaar en plezierig in de omgang is, waar ik bij wijze van spreke mijn zusje mee het bos in zou kunnen sturen en die ook nog eens leuke proefjes kan lopen, in plaats van een (duur) sportpaard met een lastiger karakter. De sport is verschrikkelijk leuk, maar voor mij geen einddoel
) voor een voor dat doeleind gefokte Quarter
Romkabouter schreef:Bij dat soort berichten vraag ik me altijd af waar jullie dan dressuur rijden
Bij ons maakt het namelijk geen verschil
) sflj schreef:(of bedoelde je dat niet, Rom?)
MightyMike schreef:Zo zal het echt niet overal zijn
Elles schreef:Het leuke van de westernsport vind ik ook dat je met alle paarden aan de start kunt verschijnen. In ieder paard zit wel een trail- of pleasure talent en je kunt gewoon starten. Ook zónder kapitale knol onder je kont.

Romkabouter schreef:MightyMike schreef:Zo zal het echt niet overal zijn
Gewoon in Friesland gaan wonen
Margee schreef:Over de engelse bloedlijnen gesproken.... Ik deed ook eens een keertje mee aan een trailclinic. Bij het rondje voorstellen werd uitgebreid de naam van de Quarter genoemd met alle achterliggende voorouders. Vind juist dat er bij de Quarters erg veel navraag aan elkaar wordt gedaan vwb de bloedlijnen. Zal waarschijnlijk lekkerder rijden met de stamboom tussen zadel en kont.
Maar ja, hij heeft paint papier, al wordt ie daar onder het zadel ook niet anders van. Er heeft mij volgens mij nog nooit iemand naar zijn afstamming gevraagd, in de dressuur echt aan de lopende band, geen Ferro of Jazz, ach toch... MightyMike schreef:
Grappig, dat is mij eigenlijk tot nu toe niet veel gebeurd. Er is eigenlijk alleen 2x gevraagd of het wel een echte was?! Een echte wat... Ik had echt geen houten hobbelpaard meeMaar ja, hij heeft paint papier, al wordt ie daar onder het zadel ook niet anders van. Er heeft mij volgens mij nog nooit iemand naar zijn afstamming gevraagd, in de dressuur echt aan de lopende band, geen Ferro of Jazz, ach toch...
cornelie schreef:En zoals ik al eerder schreef heb ik het juist andersom gehad. Van westerntrainers/ruiters wat ik toch met een amerikaanse appie moest, want tja, dat karakter etc.. En nu met de dressuur alleen maar leuke dingen. En het is ook maar net hoe je jezelf opstelt.