Die van het ademhalen vind ik niet alleen onzin, is zelfs FEITELIJK onzin. Of stop jij je bit in z'n neus?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar om de regels er op aan te willen laten passen, gaat mij een stap te ver.
! Daar gaat het me om, dat je de keuze hebt, ongeacht leeftijd paard. De een zal voor een bosal kiezen, de andeer voor een bit, net als nu bij Junior paarden al het geval is. 
Sonja schreef:Thuis kun je doen wat je wilt. Die 5 minuten echter dat je de ring in gaat, moet het paard in de meeste gevallen even een bit in. Net zoals 'ie dan even een zadel op moet (er zijn ook heeeeeel veel liefhebbers van zonder zadel rijden), zoals jij even een cap op moet (doen er ook heeeeeel veel thuis niet) en je even laarzen aan moet ipv je favo stalschoenen.
Als die 5 minuten al paardonvriendelijk zijn, moet je je echt even afvragen wat je in godsnaam met die teugels uitvreet...
?Frayba schreef:ElCid schreef:... maar hij is al 9 en dan moet ik de rest van zijn leven beginners wedstrijden blijven rijden met de huidige regels.
Kijk, je probleem lost zich vanzelf op:ElCid schreef:Op een shank loop hij beter en veel rustiger, maar hij is daar eigenlijk nog niet klaar daarvoor en al zeker niet om op 1 hand gereden te worden.
Laat nou dat moment dat híj klaar is voor de stang samenvallen met het moment dat jíj klaar bent om op 1 hand te rijden, en met het moment dat je over mag/moet naar amateurs (of straks L2).
En, tja, als je daar niet voor klaar bent, dan ben je niet klaar voor de amateurs (of de L2), en mag je bitloos blijven rijden in de beginners (of de L3). En als dat "de rest van zijn leven" duurt, dan zijn de eisen van het amateurs-niveau blijkbaar te hoog voor jullie.
Groeten,
Chris.
. ( zonder het paard/ ruiter in kwestie gezien te hebben!
Gewoon hetzelfde laten, alleen leeftijd weghalen. ElCid schreef:Ik vroeg om tips, misschien na een nadere uitleg van mijn kant, niet om ongenuanceerd commentaar.
ik analyseerde slechts in het kader van de discussie je eigen, in mijn ogen toch wel wat tegenstrijdige opmerkingen.Citaat:de zoveelste trainer die de oplossing wel "even" weetzonder het paard/ ruiter in kwestie gezien te hebben!

En snaffle is er ook niet voor bedoeld en toch wordt het wel gedaan. 
Maar daar heb ik niet zoveel verstand van.. jeddah schreef:@Mac, waarom moet dat? Dat ís toch al bepaald?? Staat al in de regels van de Junior paarden..Gewoon hetzelfde laten, alleen leeftijd weghalen.
. Ik weet nl. dat de TS het niet alleen over bosals heeft, maar (meer) over touwhalsters, Cook hoofdstellen, cross bridles ... afijn, allerhande bitloze optomingen dus.

Ik rij dagelijks op 1 hand mete en snaffle. Moet ik dan elke keer als ik op 1 hand ga rijden een stang (een Correctional nog wel) inhangen??
Cer schreef:T lijkt mij leuk om wedstrijden te zien met cap, bitloos, boomloos zonder hoorn, korte mouwen, andere broeken dan alleen spijkerbroek, beenbescherming bij alle onderdelen en niet meer zoveel verschillende kleuren (t liefst zwart/wit, dat leidt minder af)

). Dan zou je dat ook af moeten schaffen.