[WN] 2 maanden stilzetten, of beter niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolande

Re: 2 maanden stilzetten, of beter niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:42

Als ik op een vakantie ga van bv. een week, dan worden ze gewoon buiten gezet en niet gereden.
Maar als ik voor 4 a 5 weken ging, zette ik ze in training bij mijn instructrice. Hebben ze nog wat bijgeleerd ook als ik terug kom en ik weet dat ze daar goed staan en verzorgd worden.

Eilatan

Re: 2 maanden stilzetten, of beter niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:14

Equinecoach schreef:
Tja.. en ik vrees dat dat 'aandachtspuntje' toch meer bij jou zit. Als een paard mag kiezen tussen grashappen en een beetje om zich heen kijken of een borstel... Zal het toch het eerste zijn.

Nou had ik in deze situaties ook gekozen voor 'vakantie' ; maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Mijn paard zou namelijk toch écht voor die borstel en het zadel kiezen, inplaats van grasjes happen en een beetje om zich heen kijken. Ik zet haar dus ook nóóit meer op rust, dat werkt helemaaaaal verkeerd. Ze vind het verschrikkelijk.

Als ik dan ook maar in de buurt ben van het weiland rent ze op me af, desnoods door de omheining en loopt mee naar de zadelplaats. Lijkt me een duidelijk teken dat ze echt wat wil doen. Laatst stond ze 2 weken op rust vanwege een blesure, ze is wel gepoetst enzo (ik moest wel; anders bleef ze niet in het land) En daarna had ik een enorm gefrustreerd paard, was geen land mee te bezeilen terwijl het voor de rust fantastisch ging. Nu, na 3 weken rijden begint het pas weer een beetje te komen. Dus nee, ik zou bij haar altijd zorgen dat er iemand is die wat met haar doet, al zijn het maar stapritjes door het bos.