Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
)
kom binnenkort ffkijken op de veca,met jetty mee,mischien tot ziens.
DubbelDun schreef:
Overigens zou ik het ook leuk vinden om op deze filmpjes eens het kommentaar van een 'engelse' ruiter te horen, wat nu daadwerkelijk de verschillen zijn in de manier van aangeven zoals nu getoond wordt en zoals zij het normaliter doen.
DubbelDun schreef:Overigens zou ik het ook leuk vinden om op deze filmpjes eens het kommentaar van een 'engelse' ruiter te horen, wat nu daadwerkelijk de verschillen zijn in de manier van aangeven zoals nu getoond wordt en zoals zij het normaliter doen.

Zep schreef:Wat mij opvalt bij het promostukje voor wijken is dat ik het idee (het is niet zo duidelijk in beeld gebracht) heb dat daar de achterhand voor komt. Iets wat in de engelse dressuur heel hard wordt afgestraft
Zep schreef:Ik volg alleen de gewichtshulp in het filmpje niet helemaal. Begrijp ik het goed dat ze bij wijken voor het linkerbeen haar gewicht naar links verplaatst? Dat is dan dus tegengesteld aan de hulpen in de Engelse dressuur.
Zep schreef:En Rommie: een wakend been probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden. Eea heeft denk ik ook te maken met of je op signaalhulpen (western) rijdt of op ondersteunende hulpen.
Zep schreef:Daarom vraag ik me af wat het idee erachter is om dat bij een westernpaard dan juist wel te doen.
Romkabouter schreef:Maar wat is de beweegreden van western om dit zo te doen (wijken voor druk).De gewichtshulpen volgen de in westernwereld-leer "wijken voor druk". Je geeft druk op links en je paard zal dan rechts. Linkerbeen naar achteren+ gewicht op _links_ zal dan travers geven

DubbelDun schreef:Maar wat is de beweegreden van western om dit zo te doen (wijken voor druk).
Het is toch zo dat het achterbeen van het paard (de motor) de vrijheid/ruimte moet hebben om zich te verplaatsen. Als je als ruiter daar dan op gaat zitten, zit je het paard zijn motie in de weg.
Zep schreef:Nou, als ik op mijn dressuupaard naar links ga hangen in het appuyement naar rechts komt hij niet meer weg uit de schouder.

Zep schreef:Ik ga het nog eens uitproberen binnenkort, in het werk
Wel erg leuk zo'n beetje cross-training/filosofie