[WN] Wie kent deze man??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 20:57

Ik kan 99% altijd, so count me in... Haha!

Colinda

nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:57

Maar hopen dat ie wel gaat bellen dan !!! Verward Schijnheilig

Cornelie : heb jij hem nog gebeld?
Zou graag je reaktie eens horen als je hem hebt gesproken...

Groetjes Jolanda

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 19:29

Hoi

Ik heb schijnbaar een interessante man gevonden. Als alles goed is komt hij donderdag bij mij om onze paarden te bekijken. Hij hheft haar al gezien en hij wil haar eventueel gaan rijden.
Ik hoop dat hij mijn paard kan helpen.
We zullen zien.
Veel succes met die bijeenkoms die zoals ik nu begrijp is geregeld en laat even weten hoe het was.
groetjes
hanita

lady353

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:43

volgens mij is het een hele bijzondere man.
Laat hem maar komen colinda dan kom ik ook,en zo te lezen ben ik niet de enige.

groetjes monique

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:29

Ja laat maar weten ik kom kijken, altijd erg leerzaam en ik had idd nog nooit van hem gehoord...

Grtz Elise

Dune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:15

Buddy schreef:
Ik bedoel, als je ten einde raad bent, dan grijp je toch alles aan?

En daar speelt hij handig op in!!!!!

Ik ken hem, hij woont vlak bij mij in de buurt, niet van het werk (als paardenfluisteraar of temmer of whatever) wat hij nu doet, maar van voor die tijd. Heb er geen hoge pet van op.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:59

Nee, ik heb hem nog niet gebeld. Ik moest eerst even mijn stalgenootjes polsen wanneer het hen evt het beste uit zou komen. Maandag hoop ik hem dan even te bellen. Bovendien is 25 euro niet veel dusse van mij mag hij komen hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:44

Klinkt idd erg...wauw !

Nog even dat stukje gelezen via die link daargelaten ,
maar het feit dat hij er zo weinig voor vraagt is ook al heel bijzonder ,
en dan dat kampioenschap ... klinkt alsof het echt een oprechte , kundige man is met hart voor de paarden.

Alleen ben ik toch wel erg benieuwd naar wat Dune precies bedoeld , als zij hem min of meer kent dan weet ze al meer van de persoon dan wij natuurlijk ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:08

pmarena schreef:
Alleen ben ik toch wel erg benieuwd naar wat Dune precies bedoeld , als zij hem min of meer kent dan weet ze al meer van de persoon dan wij natuurlijk ?

Ja, dat zit ik me nu ook af te vragen. Waarom heb je er geen hoge pet van op? Volgens mij met je tot nu toe de enige...maargoed, is er iets wat wij moeten weten?

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:23

Hoi, ik heb ook dat stukje gelezen over die man en het ziet er heel goed uit. Maar ik zou wel een beetje oppassen, want ik heb ooit wel eens een man ontmoet die destijd op een manege kwam en dat was ook een hele vriendelijke man, die je direct geloofde en heel veel mensen hebben hun paard door hem laten "behandelen". Ik ook. Ik weet zijn naam niet meer, dat doet er ook niet toe, maar als je hem moest geloven dan had bijna elk paard het aan zijn nieren en d'r was zelfs een paard waarvan hij zei dat hij het helemaal niet goed ging en ook aan zijn hart had. Nou dat paard dat leeft nu nog in blakende gezondheid dus.....
Nou goed, ik zeg niet dat die man ook zo is, want ik ken hem helemaal niet, maar neem ook niet alles klakkeloos aan. Want er zijn ook mensen die gewoon heel goed kunnen praten en je heel goed kunnen aanvoelen en daardoor dus heel goed op je kunnen inspelen.

Dune

Reaktie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:31

Ik ken hem niet anders dan een grote praatjesmaker met enorm veel fantasie. Hij liep altijd bij ons op de vereniging en er kwam (toen) geen zinnig woord uit. Grote verhalen van wat hij allemaal wel niet had meegemaakt en wat hij allemaal wel niet kon. Wij hebben bijv een rottweiler, hij had er 3(rottweilers dan he) . Wij hebben een aantal paarden (Arabisch Volbloed) waar western mee wordt gereden, hij heeft er 7 en allemaal zo goed en fijn getraind. Niemand heeft zijn paarden ooit gezien ik heb hem zelfs nog nooit op een paard zien zitten, laat staan trainen. Bij ons op de manege was ingebroken en daar hadden ze alle zadels gestolen. Een dag later was bij hem natuurlijk ook ingebroken en uiteraard ook alle zadels weg.
Dit zijn maar een paar voorbeeldjes, ik kan nog wel een tijdje doorgaan. Hij is absoluut aardig en kan heel mooi praten. En dat maakt hem zo "gevaarlijk" mensen trappen erin omdat hij heel handig inspeelt op zielige desperate verhalen. Nogmaals ik ken hem van een aantal jaren geleden en het kan natuurlijk best zijn dat hij veranderd is, maar ik hoef hem in geen geval bij mijn paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:45

Tja da's dan toch weer jammer...al weet je hiermee nog niet veel zeker natuurlijk.

Ik vraag me wel af hoe het nu precies met dat kampioenschap zit ,
als dat echt waar is en ergens officieel terug te vinden Knipoog dan is dat toch wel bewijs genoeg dat hij echt over speciale kwaliteiten beschikt !

Is er iemand die meer van dat kampioenschap waarover in de link geschreven staat afweet ?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:48

Nou, ik denk er nog steeds niet minder over Haha! En bovendien, als het idd iemand zou zijn die handig gebruik maakt van de zieligheid van een ander waarom schroeft hij zijn prijzen dan niet op? Je betaald maar 25 euro en voor zover ik begrepen heb hoef je dan ook bij hem niet te betalen voor medicijnen of wat dan ook allemaal. Nee hoor, ik geef graag iemand het voordeel van de twijfel en ik hoop binnekort mijn eigen conclusie te kunnen trekken Knipoog

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 07:59

Jaaaaaa, hij komt. Vandaag wordt ik teruggebeld met de exacte datum maar tussen 1 en 12 juli komt hij. We zullen zien Haha!

Colinda

man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:08

Hoi,

Cornelie : he? bij jou nu al? Huilen Haha!

Laat je even horen hoe het geweest is?

En verder v.w.b. de verhalen over "zielig"....

Er is natuurlijk vrij simpel achter te komen of het een kwakzalver is of niet...
Neem een paard met bijv. een bepaalde ziekte, wat je niet tegen hem verteld...
Hij moet je dan dus precies dié ziekte kunnen vertellen/aanvoelen...

idd.... van de 40 paarden die hij beoordeelt heeft, er 39 echt goed hebben... noem ik niet "zielig"....
Zeker niet als je dan ook hoort dat het allemaal op "punten" werd beoordeelt, hij dus aan kop stond (voor de tweede keer) met ongeveer 2000 punten...
Hij vroeg zich wel af waar dan een "monty" of "klaus" bleef...
zij bleken rond de 600 punten te zitten.... Verward *LOL*

In ieder geval.... ik ben nog steeds geinteresseerd... neem ook niet "zomaar" iets aan.... en heb hier op stal toch wel verschillende "uitdagingen" staan... en ben dus zeer benieuwd of hij het goed heeft....

Groetjes Jolanda

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:03

Ik had eerst renate aan de telefoon. Zij beheert zijn agenda. De wachtlijst is nu 2 weken dus over 2 weken zou hij ook al bij jou terecht kunnen. Bij ons op stal kan het pas vanaf 1 juli (er zijn er een aantal met vakantie) dus vandaar dat het iets langer duurt dan 2 weken. Ik ben benieuwd.....

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:19

cornelie schreef:
Ik ben benieuwd.....

Ik ook !!!

Ik hoor het wel !

groetjes Jolanda

Colinda

vraagje voor Cornelie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:40

Hoi,

Cornelie;
Is hij inmiddels al bij jou geweest?

Ben zeer benieuwd naar je ervaring !!!

Hij heeft ons nog niet gebeld... Huilen Dromen
afwachten...

Groetjes Jolanda

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 08:03

Zaterdag 6 juli komt hij, nog even wachten dus..................

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:35

Hee Cornelie, hoe laat komt hij bij jullie op stal, en waar zit je precies? Als het mag zou ik heel graag komen kijken!
~Francis~

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:20

cornelie schreef:
Zaterdag 6 juli komt hij, nog even wachten dus..................

oh.. oke... spannend... Haha!

we horen het wel... hoop ik?! Knipoog

groetjes Jolanda

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:12

Maar hoe bepaal je of zo'n man iets verzint of dat het echt waar is? Als hij zegt dat je paard zo humeurig is omdat het last van zijn nieren heeft, hoe weet je dan of het waar/niet waar is. Misschien is het paard wel humeurig omdat er per dag zo'n 50 mensen hem storen in zijn rust omdat hij aan een drukke manege gangpad staat, weet jij veel. Of juist omdat je zelf maar 1x per week bij hem komt knuffelen. Het zijn zo'n oncontroleerbare ziektes. En als je dan elke dag zijn medicijnen gaat brengen, en je paard wordt veel vrolijker, ligt het dan aan de medicijnen of aan het feit dat je ineens elke dag voor zijn deur stond. Moeilijk hoor.

En wanneer je, zoals hiervoor gezegd, een paard uitkiest met een duidelijke door een dierenarts aangewezen kwaal, en hij zegt dat het iets anders is. Wie ga je dan geloven, ga je twijfelen aan je dierenarts of aan hem?

Die lage prijs kan juist tactiek zijn, voor dit geld ga je niet zo fanatiek op zoek naar referenties en druf je de gok te nemen. Van veel instinkers tegen weinig geld wordt hij ook rijk. Ik zou hem eerst eens wat namen van vaste klanten laten noemen en daar eens achter aanbellen. En dan met name "vaste klanten", want die moeten dus goede ervaringen en geboekte resultaten kunnen weergeven.

Ik wens jullie veel wijsheid en beoordelingsvermogen, en hoor graag het vervolg hier op Bokt.

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:42

K@rin schreef:
En wanneer je, zoals hiervoor gezegd, een paard uitkiest met een duidelijke door een dierenarts aangewezen kwaal, en hij zegt dat het iets anders is. Wie ga je dan geloven, ga je twijfelen aan je dierenarts of aan hem?

Hoi,

Voor mij geldt dit alsvolgt: een dierenarts stelt de diagnose... en je krijgt medicijnen... stel ; je paard reageert hier niet goed op en je DA zegt dat er geen betere medicijnen te krijgen zijn... (en dus houdt het voor jou daar op) Frusty
Je komt dan bijv. bij zo iemand als "Ton" terecht :
hij zou dus wat mij betreft al dezelfde diagnose moeten kunnen
"zien/voelen"....
Zegt hij iets anders?
Terwijl ik bijv. op foto's heb gezien wat mijn paard mankeert?

Lijkt me duidelijk : foto & dierenarts = voldoende bewijs...

Hiermee wil ik zeggen ; ik geloof absoluut niet in alle "goeroes"... maar ik wéét uit ervaring dat er mensen zijn die gaves hebben... of bepaalde "kruiden" o.i.d. kunnen maken, waarbij mens & dier gebaat kunnen zijn ! Knipoog gelukkig maar... anders zouden we, als we bij DA uitgepraat zijn, gauw van ons paardje afzijn... Verdrietig

En of "Ton" iemand is met een gave... moet blijken... Verward

Maar ik heb dus wel een paardje staan, waarvan ik "bewijs" heb... en ben dus zeer benieuwd tot welke conclusie hij komt.... dezelfde? of totaal anders?

En over een "normaal" , gezond uitziend & goed uitziend paard, waarbij hij zou vertellen dat hij dit & dat mankeert... nee dank je...
Maar ik voel er ook niets bij om een paard te laten "onderzoeken" die prima in zijn vel zit, toch?

Dus ik sta ervoor open, met gezonde dosis scepis... denk ik Haha!

groetjes Jolanda

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:04

Ik ben ook zeker sceptisch Lachen Maar dit is wel eindelijk een keer een manier om persoonlijk te ondervinden of zoiets nu bestaat of niet. Ik mag hem niks over mijn paard zeggen dus kan ik bewust of onbewust geen aanwijzingen geven. Mijn paard heeft vorig jaar zijn schedel gebroken en voor mij is het nog steeds een raadsel hoe het is gebeurd. Tja, als hij dan met zulke dingen aankomt is het voor mij klaar als een klontje. Echte problemen heb ik ook helemaal niet, meer kleine dingetjes zoals of hij het naar zijn zin heeft enzo. Ik ben gewoon bloednieuwsgierig kort gezegd......

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:46

Yep, ik ook Cornelie! Als'ie bij Jolanda komt wil ik daar wel graag met Dot heen... Dot is een jaarling die ik (op 3 maanden na) altijd thuis heb gehad, dus ik weet wat er wel en vooral niet met haar gebeurt is. Onlangs heeft ze nog een volledige medische keuring gehad omdat ik haar verzekering wilde opschroeven, dus ik weet dat ze 100% gezond is. Toch ben ik benieuwd wat 'zo iemand' over haar te zeggen heeft...
Ik neem toch aan dat wanneer het écht een nepper is hij niet zoveel afspraken had, want dat weet heel Nederland óók gauw genoeg! Misschien is er niet veel positieve info over hem te vinden, maar óók geen negatieve.... en dan krijg je bij mij het voordeel van de twijfel... helemaal voor maar 25 euro...