[WN] leeft western in ermelo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: leeft western in ermelo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 14:23

Hoi, Yerry, misschien is dat wel leuk om eens een tour te krijgen ofzo...Maar toen ik daar reed, was ik al niet meer in Horst? Het was wel lachen hoor rondjes rijden en zoeken, als je omgeving nog niet kent. En je merkt aan het verkeer en de fietsers al dat het heel anders is, moet je je echt even aanpassen.
Anika, Kootwijk en omgeving is ook erg mooi, maar ik kan geen huis kopen met stallen. Helaas!!!! Ik moet gewoon mazzel hebben dat iemand op zijn erf een betaalbare woonruimte heeft of id. Ik ben alleen met mijn zoontje en heb niet veel nodig. Pony's mee, hondjes en een prachtige omgeving ben ik al gelukkig.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:31

Verkeer en fietsers zijn hier niks anders dan in de rest van Nederland, het probleem is meer de touristen. Die vergeten zodra ze op vakantie zijn de verkeersregels en vergeten voor het gemak ook maar dat er hier ook gewoon mensen wonen.. mensen die geen vakantie hebben, wel naar hun werk moeten, soms ook best haast hebben enz.
Vergeet niet dat in de meeste dorpjes op de Veluwe het bevolkingsaantal verveelvoudigd door alle campings die hier volstromen. 's Winters is het een stúk rustiger.

Maar dat had ik ook al in m'n pb-tje gezet...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:11

Ja, ik snap het. Het was zaterdag avond wel erg rustig hoor. Het waren echt enkele oudere echtparen. Maar ik ben aparte fietspaden gewend en dus helemaal niet gewend dat mensen zo langs de kant van de weg fietsen. Vroeg me dus meteen af hoe kinderen dat doen. Hier moet mijn zoontje wel door de woonwijk fietsen bijvoorbeeld een stukje en vindt dat al eng. Dus het ligt ook aan mij en wat ik gewend ben. Je past je wel snel aan. Ik denk en hoop dat de mentaliteit wel ietsje anders is........

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:25

Ja, hier in't dorp zijn idd geen fietspaden, maar zijn de wegen ook zo dat je eigenlijk niet hard kunt jagen... buiten de bebouwde kom zijn langs de hoofdwegen wel gewoon fietspaden gescheiden van de grote weg. Mijn zoontje gaat dus idd gewoon op de fiets naar school en dat gaat prima... vond het in't begin ook doodeng hoor, maar hij vind het leuk om met een hele groep vriendjes te fietsen, dus moet je ze wel 'los laten' hé.. (zei ze wijs Tong uitsteken ) 't Linkst zijn eigenlijk juist die rustige boeren landweggetjes, daar wordt nl. wel gejaagd.

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:34

nou superponie, laadt je ponie in en we gaan de bossen eens in!!!
Ik heb er de ruimte voor en je bent van harte welkom!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:49

Hey Yerry, helaas, mijn pony heeft nog steeds zijn e rijbewijs niet gehaald en beschikt niet eenss over een trekhaak om mijn seicento te trekken, schandalig gewoon!!!! Wat heb je aan zo een pony!!!Je snapt wel!!! hahahaha, grapje
Maar vervoer is dus een probleem, echt ontzettend jammer, want het lijkt me echt super leuk, Balen.
Ik heb met Francis afgesproken om te komen kijken, en zei ook zelf al, jammer dat het ook niet een keer te paard kan. Wie weet gebeurt het nog wel een keer. Hij staat in Zeewolde, dus als hij nou eens gaat zwemmen of met het pondje??
Denk wel dat ik ga vloeken met mijn effen pony, haha