Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:
EQUESTRIANS WITH DISABILITIES
WALK AND TROT HUNT SEAT EQUITATION ON THE FLAT
This English class is designed where exhibitors work in groups of eight or less. Riders compete on the rail at a walk and trot both ways of the ring, line up and complete an individual workout. Riders will remain in the ring throughout the individual workouts. Horses will be shown at three gaits - walk, trot and extended trot. The judge will ask rider/horse to walk from line up to first marker, then trot serpentine around markers. From the last serpentine marker, they will be asked to extend the trot down the rail to marker on the wall, stop then walk back and line up. Judges are not permitted to alter the mandatory workout in any manner.
WALK AND JOG WESTERN HORSEMANSHIP
All exhibitors must work in groups of eight or less. Riders will compete on the rail at a walk and jog both ways of the ring, line up and complete an individual workout. Riders will remain in the ring throughout the individual workouts. Horses will be shown at two gaits - walk and jog. Exhibitors will be asked to walk from place in line around first marker to second marker, then take up a jog and continue around third marker back to second marker. Finally, riders will be asked to stop and back four steps, then walk back and line up. Judges are not permitted to alter the mandatory workout in any manner.
WALK AND JOG TRAIL HORSE
This class will be judged on the performance of the horse and rider while maneuvering five obstacles. Riders are to work individually. There will be no rail work. Judges will assign a point value to each obstacle and points will be added to or subtracted from this score, based on the horse and rider's performance over that obstacle. An obstacle missed, refused, or taken out of order will result in a score of zero for that obstacle but will not disqualify entry.

vera schreef:Heb altijd gedacht dat W&J voor mensen was die niet durfden te galloperen maar wel graag een keer aan een wedstrijd mee wilden doen. Net als de W&J voor de jeugd zeg maar.
Heb het nooit gezien als een klasse die speciaal wordt uitgeschreven voor groene paarden die wel al op wedstrijd moeten verschijnen maar nog niet onder de man kunnen galopperen.
Ik leer dagelijks bij!
Adrienne schreef:Wranglerbutt schreef:Ik was, net als Vera, in de veronderstellig dat W/J werd uitgeschreven voor onervaren ruiters, maar het is dus een klasse voor onervaren paarden? My mistake....
De walk and Jog is wel naar mijn idee wel degelijk voor de absolute beginner en voor kinderen.
Heeft volgens mij echt niks te maken met onervaren paarden en ervaren ruiters! En al helemaal niks met wedstrijd ervaring op kunnen doen. Ga toch weg! Als je als ervaren ruiter een jong paard rijdt en dat kan nog niet fatsoenlijk drie gangen lopen heb je niks te zoeken op een wedstrijd ook niet voor de ervaring!
Als je wedstrijd ervaring op wil doen als ervaren ruiter ben dan eerlijk en doe buiten mededingen mee en laat de wedstrijd over aan die gene die wel in de klasse thuis hoort!
XoNo schreef:Jezus, waar mensen zich al niet druk om maken. Wat zijn we weer kinderachtig bezig.
*** Dus het is kinderachtig als je van een team dat zich als EK-waardig presenteert (en wat jij () zelfs professioneel noemt) dat Walk en Jog gaat starten je afvraagt WAAROM men dat in hemelsnaam wil? Ik vind het sneuer als je dat doet.... Vergelijk het maar met als volwassene meedoen met een rekenproefwerk van de eerste groep basisonderwijs en dan heel trots zijn dat je een tien kan halen.... }>
Als ik een jong paard zou hebben die aan een show moet wennen, dan zou ik me ook zo inschrijven en als mijn paard goed genoeg loopt voor een eerste plaats, neem ik die ook heel trots in handen! En nee, ik ben niet disabled!
*** Vind jij () jezelf ook al EK-waardig, en presenteer je jezelf ook zo?
In Amerika heb ik shows gezien waar mensen het er standaard bijdoen zoals veel mensen in Nederland de horsemanship naast de pleasure doen. Daar zul je ook geen scheve gezichten krijgen.
*** I've got news for you... We zitten hier niet in Amerika....![]()
Waarom kunnen we niet gewoon met zijn allen rijden en plezier hebben met elkaar.
*** Dat kunnen "we" wel (wij wel tenminste), sterker nog dat doen we ook. We helpen elkaar, lenen elkaar zelfs paarden uit etc. Maar dit vind ik gewoon sneu. En als ik dat vind, tja, dan schrijf ik wel eens wat.
Ik ken overigens de leden van Team Dutch Hi5 en het zijn zeer zeker professionele mensen die wat proberen te maken van de westernsport en dan vind ik dit soort topics en debiele kreten enorm onterecht. Wat doen jullie er verdorie aan?
*** O maar ik zeg verder ook niet dat ze niet tot professionele dingen in staat zijn, of dat ze niet goed rijden (ze kunnen zelfs eerste worden in de Walk en Jog dus dan ben je toch niet slecht, niet?) en streven naar sport op een hoger niveau is prima. Uitstekend zelfs. Ik vraag me alleen nog steeds af of je dat moet doen door een lintje in een Walk en Jog klasse op te halen.
Debiele kreten? Ik heb ze nog niet gelezen, kun je ze eens aanwijzen?
Wat ik er aan doe? Binnen mijn eigen beperkte mogelijkheden organiseer ik een instapwedstrijd mee om jeugd en nieuwe aanwas aan te moedigen, teken ik proefjes die uitdagend maar goed rijbaar zijn, ben ik altijd bereid om organisaties te helpen als ze in de knel zitten voor omroep, manusje van alles of ringsteward, en zal ik altijd vriendelijk alle vragen die me gesteld worden beantwoorden, mensen wat laten zien of voelen, of mijn paard eens uitlenen aan een ruiter die even niets te rijden heeft.
En vertel eens Colin, wanneer heb JIJ het laatst wat gedaan voor een ander?

rina schreef:Ik ben het wel met je eens hoor Adrienne...... maar 1 punt, buiten mededingen kan niet. is nl niet toegestaan bij de WRAN wedstrijden. Als ze DAT nou eens zouden gaan invoeren.

) met Adrienne eens: waarom op wedstrijd als je basis nog onvoldoende is... Begin dan lekker met showmanshippen en rij nog een rondje door de inrijbak als 'ie braaf is.... Blaze schreef:Snap niet helemaal waarom de wran in deze erbij wordt gehaald???
het was een aqha show(toch) en daar zijn geen regels overtreden.
Als de nieuwe regels van de wran door komen is het onmogelijk om als **prof** aan een W&J mee te doen.
Trouwens welke regel verteld iets over niet mogen meedoen buiten mededinging(bij de wran)
???
Blaze schreef:Trouwens welke regel verteld iets over niet mogen meedoen buiten mededinging(bij de wran)
???
Adrienne schreef:ik denk echt dat de hoofd gedachte achter het door een ervaren ruiter uitbrengen van een jong paard in een lagere klasse, het niet willen af gaan in je eigen klasse "syndroom" is. Meer is het niet naar mijn idee. Je kunt tenslotte gewoon in je eigen klasse inschrijven en maar zien waar het schip strand, toch???

Cer schreef:@Mehlika: sja... maar ja, wie heeft dat in de hand, de organisatie of de ruiters die op die manier starten? Je kan moeilijk iemand verbieden te starten als de regels het toestaan... en de ruiters die zo 'winnen'... sja.... t is ook een manier ja.

Marieke schreef:Ik zie niet in wat er mis is met je paard mee nemen om wedstrijd ervaring op te doen zonder dat zijn pleasure galop klaar is. Het is goed voor een jong beestje om wedstrijd ervaring op te kunnen doen zonder al te veel stress. Hoe vaker je hem mee kan nemen hoe normaler het voor ze wordt en als je dat al in een begin vase kan doen en die ervaring weer mee kan nemen in de training lijkt me dat alleen maar prettig.
Cer schreef:..... een galop...... een gevorderde ruiter .... wedstrijden in NL....
![]()