[WN] wat is er leuk aan western..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cooky

Re: wat is er leuk aan western..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:14

en lopen hoe hij wilt vind ik eigenlijk zeer misplaatst....

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 17:15

cooky schreef:
en lopen hoe hij wilt vind ik eigenlijk zeer misplaatst....

ja naja eigenlijk alles dan

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:16

Ik vind het zoleuk omdat de rijstijl me altijd al aansprak en nu is het dus een uitdaging om die rijstijl onder de knie te krijgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:37

rudi schreef:
Het een zijn met je paard, zonder sporen in zijn buik te duwen en aan zijn teugels te hangen (ok beetje overdreven maar toch )
Ik vind het heerlijk, het voelt vrij, en je paard geniet duidelijk van de vrijheid. Hij mag lopen hoe hij wil met zijn hals enzo!
Ook is het een geweldig gevoel je paard te kunnen sturen zonder direct contact met de mond Yeahh I love it!

What the hell are you talkin' about? Bij western moet je paard wel degelijk neerwaarts/aan de teugel lopen. Daarbij moet je ook gewoon contact met de mond hebben, de eerste paar jaar kan je lange teugels wel vergeten want daarvoor moet je echt goed kunnen westernrijden.

@Stefoo: Meeste mensen hebben een heel andere voorstelling van western als ze beginnen met rijden (lange teugels, veel vrijheid voor het paard etc). Ik had het zelf ook maar daardoor vind ik het eigenlijk nog leuker, western is echt heel hard werken voor ruiter en paard net als dressuur en springen. Maar als je western wil gaan rijden, heb je al nagedacht welke tak je dan wil gaan doen? Reining, trail, pleasure etc. Je zou je wat dat betreft dan even daarop kunnen orienteren. Ik doe zelf reining, dat vind ik echt heel gaaf!

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:30

reining is wel het leukste dat ik ken,, maare ik weet niet:D

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:37

Miss_Montana schreef:
What the hell are you talkin' about? Bij western moet je paard wel degelijk neerwaarts/aan de teugel lopen. Daarbij moet je ook gewoon contact met de mond hebben, de eerste paar jaar kan je lange teugels wel vergeten want daarvoor moet je echt goed kunnen westernrijden.

Helemaal waar!
Westernrijden is in het geheel NIET wat rudi zegt.

@stefoo, ga eens op wedstrijden kijken om echt te zijn wat het is!

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:58

Miss_Montana schreef:
rudi schreef:
Het een zijn met je paard, zonder sporen in zijn buik te duwen en aan zijn teugels te hangen (ok beetje overdreven maar toch )
Ik vind het heerlijk, het voelt vrij, en je paard geniet duidelijk van de vrijheid. Hij mag lopen hoe hij wil met zijn hals enzo!
Ook is het een geweldig gevoel je paard te kunnen sturen zonder direct contact met de mond Yeahh I love it!

@Stefoo: Meeste mensen hebben een heel andere voorstelling van western als ze beginnen met rijden (lange teugels, veel vrijheid voor het paard etc). Ik had het zelf ook maar daardoor vind ik het eigenlijk nog leuker, western is echt heel hard werken voor ruiter en paard net als dressuur en springen. Maar als je western wil gaan rijden, heb je al nagedacht welke tak je dan wil gaan doen? Reining, trail, pleasure etc. Je zou je wat dat betreft dan even daarop kunnen orienteren. Ik doe zelf reining, dat vind ik echt heel gaaf!

Ik weet dat je je paard wel zo moet laten lopen, maar ik bedoel dat ik het vriendelijker vind als bij de dressuur. Hier mag het paard zijn hals lager houden, wat ik zelf meer natuurlijk vind.
En ik rijd nog niet lang western, maar wel gewoon met lange teugel. Die pony snapt het als ik stuur door de teugel tegen zijn hals te 'duwen' en als ik mijn benen en zit gebruik. Verder vind ik het zelf veel lekkerder om zo te rijden! Maar goed, is mijn mening maar hoor.. vind de reacties hier trouwens weer erg aardig

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:08

Mijn dochter vind het leuker omdat ze trail zo afwisselend vind.
Bij een engels hindernisparcours is alles hetzelfde en is er niks aan
Verder heeft ze gewoon de rust en de aanleg en stoort ze zich aan het onderlinge gedrag van dressuurruiters.
Ik denk dat het vooral de sfeer is wat het zo leuk maakt.

thorretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:01

Wat er zo leuk is aan western? Ga naar een wedstrijd en check it out.. Zelf rij ik niet, nooit geleerd, maar mocht ik besluiten lessen te nemen, dan wordt het westernstyle.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:10

Stefoo, reining lijkt je leuk en een paar berichten eerder geef je aan dat slidingsstops je niks lijkt...

Ga eerst even wat research doen voor je uberhaubt zoiets vraagt... Lijkt er een beetje op dat je in een melige bui bent en wat aandacht te kort komt. Maak niet uit, hoor

Enne, geen woorden maar daden! Neem een les en bespreek hier dan wat je er van vond, ok?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:13

rudi schreef:
Ik weet dat je je paard wel zo moet laten lopen, maar ik bedoel dat ik het vriendelijker vind als bij de dressuur. Hier mag het paard zijn hals lager houden, wat ik zelf meer natuurlijk vind.
En ik rijd nog niet lang western, maar wel gewoon met lange teugel. Die pony snapt het als ik stuur door de teugel tegen zijn hals te 'duwen' en als ik mijn benen en zit gebruik. Verder vind ik het zelf veel lekkerder om zo te rijden! Maar goed, is mijn mening maar hoor.. vind de reacties hier trouwens weer erg aardig

Tja, ik kan er ook niets aan doen dat jij andere informatie geeft dan wat andere westernruiters kennen. Jij rijd op een manege waar ze kennelijk anders omgaan met beginnende westernruiters dan andere maneges. Dat maakt overigens niets uit, want ieder manege heeft zijn eigen methodes. Maar de teugels zijn bij westernrijden, vooral in het begin en wanneer je echt traint, nog best van belang. Pas wanneer je alles goed onder de knie hebt kan je je paard op beenhulpen rijden, waar het uiteindelijk om draait bij de western. Maar daar gaan nog heel wat jaren zware training aan vooraf. Welk onderdeel beoefen je dan eigenlijk?

@Stefoo: Als je slides niks vind moet je niet op reining gaan denk ik. Je kan ook op www.whoa.nl kijken voor nadere uitleg over alle onderdelen. Dat is een heel leerzame westernsite vind ik, voor de rest ga ik met EC mee

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 14:49

Equinecoach schreef:
Stefoo, reining lijkt je leuk en een paar berichten eerder geef je aan dat slidingsstops je niks lijkt...

Ga eerst even wat research doen voor je uberhaubt zoiets vraagt... Lijkt er een beetje op dat je in een melige bui bent en wat aandacht te kort komt. Maak niet uit, hoor

Enne, geen woorden maar daden! Neem een les en bespreek hier dan wat je er van vond, ok?

Sliding stops lijkt me niks nee, Maar wel het leukste van de western

karim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:25

stefoo schreef:
Equinecoach schreef:

Sliding stops lijkt me niks nee, Maar wel het leukste van de western

Ben pas begonnen op het pad van western met een jong paardje (onder begleiding natuurlijk ) Het uiteindelijke doel, paardje op eigen benen laten lopen spreekt me enorm aan. Wat me het leukste lijkt is reining, heeft ze ook aanleg voor. Trail lijkt me ook leuk, gewoon om af te wisselen. Pleasure lijkt me minder maar ja je moet het maar kunnen Maar je wil niet weten hoe hard er gewerkt moet worden. Voor mijn gevoel harder dan met dressuur. Tja ach maar dat is mijn beleving.

Maar die laatste over slidingstops het leukste maar het lijkt je niks snap ik echt niet. Bedoel je leuk om te zien maar niet om uit te voeren? Of bedoel je wat anders?

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:30

ik vind het het leukste om naar te kijken bij de western * sliding *, Maar om het zelf te doen weet ik het niet echt..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:37

Het is iig heel leuk. De eerste paar keren ga je bijna zandhappen omdat je het niet gewend bent maar daarna is het alleen maar leuk om te leren en om te doen .

karim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:38

Dat lijkt me juist een grote kick. Namelijk de mijne kan bij tijd en wijle vanuit draf halthouden waarbij ze haar kont er al goed onderbrengt. Dit meestal alleen als ze goed aan de hulpen staat en wij een zijn Als ze dit ooit nog uitbouwt, en ik ook dus hé, vanuit de galop. Woei en dan kan ze dus fantastisch stoppen en dan zijn we een supereenheid, dan voelt ze me dus goed aan!

Wat lijkt je niet leuk aan het zelf doen denk je? Dat het te hard gaat, je eraf kukelt of iets anders?

karim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:40

@ Miss Montana ik werk lekker toe naar het "zandhappen" Zal nog wel ff duren maar ik kijk ernaar uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:46

Hihihi suc6!!! Maar het klinkt iig wel goed hoe je paardje het nu doet.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:48

Tsja, ik ben zelf dan wel niet een western ruiter, rij gewoon engels. Maar heb een paar keer op een western paard gereden. Het heeft gewoon iets heel speciaals Met een lang teugeltje, toch contact houden. Het heeft gewoon een soort magie Als het kon zou ik op western overstappen Maar hier in Dronten heb je niet iemand die in western les geeft. Het wordt ookal snel lastig als je geen eigen paard heb

karim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:53

Miss_Montana schreef:

Dank u

Maar ben wel benieuwd de gedachten van Stefoo omdat het op zich wel een interessante gedacht is, het leukste van western.. maar om te doen?

Wat lijkt je nog meer leuk aan western Stefoo?

Edit had niet gezien dat je al wat had gepost. Is idd lastig als je geen eigen paardje hebt. Had je dat westernpaard op en manege gereden of van een bekende?
Laatst bijgewerkt door karim op 01-06-06 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:56

karim schreef:
Miss_Montana schreef:

Dank u

Maar ben wel benieuwd de gedachten van Stefoo omdat het op zich wel een interessante gedacht is, het leukste van western.. maar om te doen?

Wat lijkt je nog meer leuk aan western Stefoo?

Nouja kijk,, Ik ben wel omringt door een western ruiter enne ik vind die zadels zo onwijs gaaf. haha het sfeertje is ook leuk..

karim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:53

Citaat:
Nouja kijk,, Ik ben wel omringt door een western ruiter enne ik vind die zadels zo onwijs gaaf. haha het sfeertje is ook leuk..

Ok dus je wordt een beetje aangestoken (zadels kunnen akelig zwaar zijn trouwens ) Het is wel net als met dressuur, hoe makkelijker het lijkt hoe meer en harder er gewerkt is om het resultaat zo te krijgen.

Maareh hoe zit het met het met de slidingstop? Waarom lijkt die nu niet leuk om te doen terwijl je dit wel het leukste vind om te zien?

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:18

Maareh hoe zit het met het met de slidingstop? Waarom lijkt die nu niet leuk om te doen terwijl je dit wel het leukste vind om te zien? [/quote]

Het lijk me vet eng haha, weet niet waarom haha..,

karim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:27

Vet eng Tja dat zou ik je dus nog niet kunnen vertellen. Maar ja het is zo dat ik er samen met paardje naar toe werk zodat ik kan gaan zandhappen We beginnen gewoon langzaam in stap en draf en ja dan verder. Misschien kan de rest je beter een mening over geven.

Je zou het misschien eens kunnen proberen op een ervaren paard van je kennis? en dan wel onder begleiding natuurlijk. Of je zou een dagje uit kunnen plannen en ergens een les kunnen boeken. Als je dit een aantal keer doet weet je misschien of het wat voor je is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:34

Het valt wel mee hoor met hoe eng het is. Daarbij begin je pas met slides na een heeeeele tijd. En vaak doe je het ook niet echt met manegepaarden. Dan doe je meer stops vanuit de stap, draf en galop. Echte slides komen pas later als je al een tijd western rijd. Ik heb het zelf ook maar een paar keertjes gedaan. Toen reed ik toevallig op een prive paard met sliding ijzers dus dat ging wel heel goed