[WN] Ima Tracy Fox

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:58

@uriah

je hebt gelijk het is wel een veulen van bonnie ik heb het nagevraagd aan diegene die heel veel weet van de puszta en het klopt ook dat bonnie een dochter is van black lady.
ik heb haar ook gevraagd voor je of het mocht van je e-mail en dat heb ik via je pm doorgestuurd.
dan kun je contact met haar opnemen en zij weet ook heel veel over tracy meer als ik.
groetjes m

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 19:39

Uriah.....ik herken helemaal niks van Tracy of Bonnie, maar je hebt een schitterend paard dat is zeker.
Bonnie was inderdaad van Black Lady. Bonnie had een slachte start kan ik me herrinneren.

Als je foto's krijgt van Tracy of info.....zou ik het erg leuk vinden als je dat hier laat weten. Ben heel beniewd.

Marchien....die persoon over wie jij het hebt...hoe oud is die persoon. Misschien is het namelijk iemand die ik ook ken. Als het iemand is uit het Pusztatijdperk en zeker iemand van het eerste uur kan het haast niet anders dat ik die persoon ken....en anders kennen mijn ouders die persoon wel.

Ik kan me de QH Hank nog herrenneren van de Puszta. Een verschrikkelijk beest....hij was zo gek als een deur en niemand reed er ook meer op, heel af en toe meneer Vlieger zelf maar dat was het ook wel.
Weet iemand wat er met hem ooit gebeurd is?

En met paarden zoals Refund...een Paint. Ik weet dat ook daar mee gefokt is.
Mays Flower is en nakomeling van hem. Mays Flower is toen gekocht door Larissa Dumont, misschien jullie ook wel bekend.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:17

Mays Flower kan ik me nog wel herinneren idd.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:50

wij zijn in zeyen begonnen in plus/minus 1991 en hebben doorgereden tot ongeveer eind 1999 en diegene waar ik het over heb reed er ook omstreeks die periode.
en die persoon is nu 35.
dus het kan wel zo zijn dat je haar kent.
ze heeft namelijk puszta's major tom gekocht in die tijd, en die is nu nog steeds van haar en ze is er heel blij mee.
dus mischien ken je ons wel en morgen lopen we ook in zeyen rond , ik om te kijken en harm om te helpen.
en met je vraag over die paardjes daar kan ik me niet zoveel meer van herrineren.
groetjes marchien.

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:56

Marchien...rond die periode kwam ik er niet meer. Mijn ouders nog wel.
Die zijn er rond 1992 weg gegaan.
Mijn moeder....klein vrouwtje donker haar en mijn vader grote blonde man. Wij hadden daar een caravan staan.

Major Tom...die is ook al aardig op leeftijd ondertussen, schat ik.
Ken je die paarden niet......of waren ze toen al weg misschien?

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:00

Hoi hoi ik lees dat jullie MaysFlower kennen dat is een mannetje van mij

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 22:11

Blanket, heb jij Mays Flower van Larissa gekocht???

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:13

Nee daar heeft nog iemand tussen gezeten maar ken wel de verhalen en hij is toen voor een periode verhuisd naar frankrijk en daarna bij mij terrecht gekomen

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 22:33

He wat leuk om te horen. Frankrijk..zo...eindje weg. Hoe ben jij toen in aanraking gekomen???
Was hij al in Nederland ...neem aan van wel.
Wanneer heb jij hem kunnen kopen?

Heb jij foto's van hoe hij nu is?
Ben zo benieuwd...ik heb hem nog als veulen gekent...toen hij net geboren was tot aan dat Larissa hem kocht. Ook daarna heb ik hem nog diverse malen gezien bij haar.

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:15

ja hoor ik heb wel foto's van hem Vies en schoon weet alleen niet hoe ik ze op Bokt met zetten dus pm je mail adres ander fftjes

ben ook heel erg benieuwd naar mays zijn veulen verhalen .... hij is nu 8 jaar bij mij en lekker met pensioen

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:12

Hoe oud is Tracy nou dan?

spiritoes

Re: Ima Tracy Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 08:03

Ik zal verder niet teveel off topic gaan maar vind het wel heel erg leuk om op deze manier dingen te weten te komen over Maysflower

Zou iemand voormij een foto van Mays willen plaatsen?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:27

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:00

Christa1975 schreef:
Uriah.....ik herken helemaal niks van Tracy of Bonnie, maar je hebt een schitterend paard dat is zeker.
Bonnie was inderdaad van Black Lady. Bonnie had een slachte start kan ik me herrinneren.

Als je foto's krijgt van Tracy of info.....zou ik het erg leuk vinden als je dat hier laat weten. Ben heel beniewd.

Marchien....die persoon over wie jij het hebt...hoe oud is die persoon. Misschien is het namelijk iemand die ik ook ken. Als het iemand is uit het Pusztatijdperk en zeker iemand van het eerste uur kan het haast niet anders dat ik die persoon ken....en anders kennen mijn ouders die persoon wel.

Ik kan me de QH Hank nog herrenneren van de Puszta. Een verschrikkelijk beest....hij was zo gek als een deur en niemand reed er ook meer op, heel af en toe meneer Vlieger zelf maar dat was het ook wel.
Weet iemand wat er met hem ooit gebeurd is?

En met paarden zoals Refund...een Paint. Ik weet dat ook daar mee gefokt is.
Mays Flower is en nakomeling van hem. Mays Flower is toen gekocht door Larissa Dumont, misschien jullie ook wel bekend.

op deze foto's lijkt Tim inderdaad niet veel op Tracy of bonnie,maar ze lijkt echt als twee druppels water op tracy en dan met name haar hoofdje. maar een foto is een moment opname .

hoezo had bonnie een slechte start?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:12

Afbeelding

Afbeelding

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:26

Even een klein sprongetje off-topic: Blanket had je geen mays foto's waarop hij was schoner was Wat ziet hij er lekker uit zeg!!

Liefs

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:32

MSQuincyTE, Tracy is 20...dus al aardig op leeftijd.

Uriah...ik bedoelde in het bijzonder het uiterlijk.
Kleuren ed...
Het hoofd kan je op de foto niet duidelijk zien...van voren zeg maar om te vergelijken.
Het is wel een heel mooi paard. Slank.....weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar hij heeft een mooie lijn.

Als ik me goed herrinner was Bonnie als kleine veulen in de omheining(draad) terecht gekomen.
Gevolg.......haar hele nek lag aan de zijkant open. Echt verschrikkelijk om te zien. Een hele lange diepe wond.
Ze stond op stal....de stallen aan de overkant van de weg zeg maar. Die stallen zijn (waren in iedergevaal) rondom open waardoor de zowel moeder als kind goed te zien waren en veel licht de stal inkwam. Het wraen ook ruime stallen.
Gevolg was dat heel veel mensen kwamen kijken en ze kreeg enorm veel aandacht van iedereen.
Doordat ze veel op de grond lag aaide iedereen haar en ze daardoor zo verschrikkelijk lief geworden....een echt troeteldier.
Tot iedereen zijn opluchting heeft ze er helemaal niks aan overgehouden.....al zag het er zo in eerste instantie niet uit.

Blanket jij rijd dus ook wedstrijden met Mays Flower zie ik.
Ik ben nog even op zoek gegaan naar foto's van Mays als veulen. Ik dacht namelijk dat ik er eentje hier thuis had, maar het was Jo Sunshine. Ook een paint van de zelfde leeftijd. Zelfde papa maar een andere mama.
Ik zal terzijnde tijd is bij mijn ouders kijken in de albums. Misschien dat ik daar nog iets kan vinden.
Weet niet waarneer ik daar tijd voor heb...ben namelijk hoogzwanger dus effe die hele stapel foto's doorworstelen is er niet bij...en er liggen een hoop albums dat kan ik je verzekeren.
Ik ga voor je kijken dat beloof ik je. Heb je een beetje geschiedenis van hem.
Wat weet je eigenlijk van hem....kreeg je papieren mee ofzo?

Wordt er momenteel nog veel gefokt met Tracy? Ik lees daar niet zoveel over.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:35

Op de site van de AQHA zie ik dat er in 1997 voor het laatst veulens geboren zijn. In totaal heeft hij bij de AQHA maar 12 nakommelingen geregistreerd staan.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:48

20 is een mooie leeftijd al, ik hoop dat hij nog wat jaren te goed heeft.

12 is niet zo heel erg veel CC in reken maar 17 jaar

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:51

Hij heeft wel meer kinderen maar die zijn uit niet-quarter moeders.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:52

MSQuincyTE schreef:
20 is een mooie leeftijd al, ik hoop dat hij nog wat jaren te goed heeft.

12 is niet zo heel erg veel CC in reken maar 17 jaar

hij heeft ook paints en breedingstocks

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:53

iah...ik bedoelde in het bijzonder het uiterlijk.
Kleuren ed...
Het hoofd kan je op de foto niet duidelijk zien...van voren zeg maar om te vergelijken.
Het is wel een heel mooi paard. Slank.....weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar hij heeft een mooie lijn.

slank? hihi ze is juist altijd net een tonnetje!! ze lijkt op de foto's slank maar ze is altijd standaard te dik! haha!

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:56

Uriah je hebt ook mooie portret foto's van Tim waarin je sprekend Tracy ziet!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:56

Dekte Tracy ook de ijslanders?? Ik weet dat ze enkele kruisingen hadden lopen.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:01

crazycactus schreef:
Dekte Tracy ook de ijslanders?? Ik weet dat ze enkele kruisingen hadden lopen.

en of hij ijslanders dekte! er liepen wel een aantal ja! en ook wel andere rassen.