[WN] Split Wijdewormer --> Pannenkoekpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:56

Romkabouter schreef:

Ik vind het stukje ook denigrerend, maar het NPP juist weer niet

Geloof het of niet Ik snap wat je bedoeld

Rob_H

Re: 21-05-06, Wijdewormer, First Day Summer Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:07

Halloway schreef:
Ik vond het een leuk, positief en goed geschreven verslag, jammer dat er alleen gequote word wat negatief klinkt en niet het hele blokje tekst.

edit: Thanks Blaze

Ohh is dat zo,hmmm dacht het niet (zie bericht boven dat van jou)

Thanx Halloway

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:09

Hm, er staan een paar behoorlijke sneren in, ook naar de zgn. topruiters en wedstrijden....
Mijn algemene indruk was ook een 'leuk' verslag. Jammer dat de laatste paar opmerkingen het wel weer negatief maken....

Wat is een NNP

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:16

Nederlands Pannenkoeken Paard
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 24-05-06 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:18

Oooh ja, die term moet ik nog even aan wennen. K was wel al op de hoogte van de WWK-er maar de NPP-er was even nieuw... pardon

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:19

Ik vind het behoorlijk tenenkrommend, alsof WRAN ruiters van een mindergeschoolde planeet komen

Jolijn Bes die "verslagen" is door een WRAN ruiter
NRHA ruiters die niet bij de WRAN thuis horen
Als je dan als NRHA ruiter komt, dan uitereraard alleen om je paard te scholen
En als je geen enkele ambities hebt, dan verlaat je het WRAN circuit ook nooit
De spanning voor de ruiters is heeeel anders op een rassenshow of NRHA dan op een WRAN show
Maar dat komt omdat iedereen elkaar feliciteert en positief is voor elkaar

Ach... en ga zo maar door.....

Misschien volgende keer wel even de spellingscontrole over een stuk laten gaan voordat je het plaatst:

Trail parKoers = trail parcours
Welsh CoP = Welsh Cob (anders moeten ze worden ingezet bij de bereden politie )

Weet nu weer waarom ik mijn abbonnement had opgezegd....

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:23

Wel leuk om te lezen dat de NRHA/rassenshow ruiter geen plezier heeft in het rijden, elkaar niet feliciteren, en er geen applaus klinkt...

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:29

Ja, en verbazingwekkend ook dat er in de beginnersklasse "echte" beginners rijden.....altijd gedacht dat dat de bedoeling was

Waar ik haar geen ongelijk in kan geven is in de keuze van de kleding van sommige ruiters.....daar blijf ik me altijd ook over verbazen.

Blunneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:31

vera schreef:
Ja, en verbazingwekkend ook dat er in de beginnersklasse "echte" beginners rijden.....altijd gedacht dat dat de bedoeling was

Waar ik haar geen ongelijk in kan geven is in de keuze van de kleding van sommige ruiters.....daar blijf ik me altijd ook over verbazen.

Ik ben het met je eens Vera, ook jouw vorige bericht.

Maar wat is er met de kleding dan?
Te gekleurd???
Ik hou wel van een beetje kleurtjes zoals lila

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:35

Hahahaha, een jaar of wat geleden hebben we hier ook al eens een topic aan besteed waarin de meest vreemdsoortige laarzen, hoeden en bloesjes voorbij kwamen
Laat ik het zo zeggen; er zijn veel mensen die westernrijden met een hoog line-dance gehalte in hun kleding-keuze.....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:42

vera waar is dat topic?

mijn mening:
het stuk is niet negatief maar er zitten steeds nagatieve prikjes in

geen ambitie, zullen nooit hogerop komen, ik geef geen mening over het niveau, ze voldoen duidelijk aan een behoefte(er zijn dus mensen die op dit lage niveau toch op wedstrijden willen rijden), hoe krijgt een jury dit zooitje ongeregeld in godsnaam gejureerd, uitrusting was aandoenlijk

lelijke prikjes in een stuk over een wedstrijd waar ze eigenlijk geen verslag van zou maken, maar omdat ze gevraagd was....

ze moet eigenlijk knarsentandend toegeven dat zulke wedstrijden veel leuker, gezelliger, vriendelijker, collegialer zijn dan die waarvan zij verslag moet doen!
en dat het niveau ook niet zo slecht was omdat goede reiningruiters eruit gereden worden

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:00

Blaze schreef:
Geloof het of niet Ik snap wat je bedoeld

Dat gaat de verkeerde kant op

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:21

Weet je wat ik opvallend vind?
Dat het juist de mensen met niet-QAP's en/of de Wran circuit-rijdende-mensen hier op reageren!? (uitgezonderd de positieve reactie van Halloway)
Typisch, he!
*duikt weg*

waarom ligt dit zo gevoelig?

Ik heb even verder geen oordeel over de WRAN, NRHA, niet-QAP's , wel-QAP's enz.....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:28

JJ dat is nogal logisch!
het gaat over een verslag van een wedstrijd van de WRAN met nogal aparte vermeldingen over deze ruiters en hun paarden

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:52

jessiejanes schreef:
Dat het juist de mensen met niet-QAP's en/of de Wran circuit-rijdende-mensen hier op reageren!? (uitgezonderd de positieve reactie van Halloway)
Typisch, he!
*duikt weg*

Tja, wat zal ik zeggen. Kennelijk wordt je wat gevoelig na tig opmerkingen van quarter-eigenaren dat je nooit fatsoenlijk mee zult kunnen doen op een niet-qpa. Kennelijk wordt je wat gevoelig als je paard (in mijn geval een stermerrie van een gerenommeerd ander stamboek, en in andere gevallen paarden van andere gerenommeerde stamboeken) wordt afgedaan als pannenkoekpaard. Kennelijk wordt je wat gevoelig als dit soort opmerkingen dan hand in hand gaan met "de kennelijke wens van die ruiters om vooral leuk met hun paard om te gaan". Niets mis mee, ik hoop dat iedereen leuk met zijn paard wil omgaan, maar dit koppelen aan geen ambitie is ronduit vals. In mijn optiek dan.

Kennelijk wordt je wat geirriteerd als de schrijfstijl en de steken onder water van de betreffende redacteur in mijn optiek erg lijken op die van een niet nader te noemen krant en enkele niet nader te noemen tijdschriften. Je suggereert wat, roept iets over het niveau, over hoe moeilijk een jury het zou moeten hebben met al die rassen en huppetee.. de hele riedel aan vooroordelen en oordelen in een notendop in één artikeltje.

En zo moeilijk heeft de jury het nu ook weer niet. Er staat nl. redelijk goed omschreven hoe een paard in pakweg de pleasure moet lopen. Daarbij hebben qpa's, maar bijvoorbeeld ook paarden met een lagere halsaanzet (zoals een Haflinger) het wat makkelijker dan bijvoorbeeld een arabier of een KWPN-er, of een Fries of een Welsh Cob. Maar heel ingewikkeld moet het voor een jury niet zijn om te zien of het betreffende paard er met de kont onder loopt, geen zand schuift met de voorbenen, reasonably voorwaarts is en een aardige halshouding vertoont, met redelijk lichte hulpen. Dit type zin is er dus met 'dichterlijke' vrijheid tussengeschoven om te laten zien wat een zootje ongeregeld er wel niet op die wran-wedstijden rondrijdt (die je natuurlijk alleen gebruikt om je boven alles uitstekende quarter te scholen, want anders.... how low can ya go nietwaar?. Tussen de ruiters op pannenkoekpaarden in de "oh jeetje schande" nog foute kleding ook.

En dan de vraag waarom er zoveel niet qpa-eigenaren reageren en zo weinig qpa-eigenaren... Tja.. wellicht vinden ze (de qpa-eigenaren) dat Bea gelijk heeft. De suprematie van de quarter bestaat ook in de ogen van vele quarter-eigenaren. Of misschien denken ze bij zichzelf dat ze zich gelukkig mogen prijzen met een quarter. Het bezit van een dergelijk ras, maakt van de eigenaren immers onmiddellijk goede ruiters met ruim voldoende wedstrijdambities. Of misschien interesseert het ze niet. Of misschien herkennen ze het niet omdat ze niet geconfronteerd zijn met die vooroordelen. Of misschien zijn ze net overgestapt van hun "volledig ongeschikte paard" naar een quarter. Wie zal het zeggen.

_Vanes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:10

Anya schreef:
jessiejanes schreef:
Typisch, he!
*duikt weg*

... Tja.. wellicht vinden ze (de qpa-eigenaren) dat Bea gelijk heeft. De suprematie van de quarter bestaat ook in de ogen van vele quarter-eigenaren. Of misschien denken ze bij zichzelf dat ze zich gelukkig mogen prijzen met een quarter. Het bezit van een dergelijk ras, maakt van de eigenaren immers onmiddellijk goede ruiters met ruim voldoende wedstrijdambities. Of misschien interesseert het ze niet. Of misschien herkennen ze het niet omdat ze niet geconfronteert zijn met die vooroordelen. Of misschien zijn ze net overgestapt van hun "volledig ongeschikte paard" naar een quarter. Wie zal het zeggen.

IS dat zo ? of DENK JIJ (en anderen hier) dat QAP-eigenaren dit denken?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:22

JJ je loopt toch al behoorlijk lang mee op bokt.. Dan moet je dit type posts toch opgevallen zijn.

Bijvoorbeeld bij de typische vragen als "kun je western rijden met dit paard? ".

Dus ja.. ik denk dat een deel van de mensen dat inderdaad denkt. Ik heb ook zelf meerdere keren te horen gekregen dat ik het nooit verder zal schoppen met mijn paard. Ik heb het ook verdomd moeilijk met een paard met een van nature hoge hals (gefokt om die hals erop te zetten) in het pakweg pleasureframe te rijden en niet de kont te verliezen (want kont eronder betekent oprichting van voren... willen ze ook graag zien bij dressuur). Terwijl ze voor een KWPN-er dus ongelofelijk langzaam en verzamelt loopt in die jog.

Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen bij die vooroordelen. Ik maak het mezelf wellicht moeilijk. Maar het betekent niet dat de niet-qpa-eigenaren niet kunnen rijden (heb ik ook al eens gehoord). Ze moeten er zelfs behoorlijk hard voor werken.

En ik heb persoonlijk meermalen gehoord dat ik er beter aan deed een quarter te kopen. En tenslotte heb ik meermalen gehoord dat nu ik Barbie mag starten als ze zover is, eindelijk echt mee zou kunnen komen qua paard.

Het is niet voor niets dat ik Wizkid (mijn andere paard) maar dressuur ga uitbrengen. Vroeger was ik zo naief om te geloven dat het ging om de rijstijl. Dat het ging om hoe je reed met je paard, ongeacht het ras. Inmiddels weet ik dat ik om ietsjes mee te kunnen komen veel te veel concessies zou moeten doen aan de natuurlijke gangen en houding van mijn paard om te voldoen aan het gewenste plaatje (dat van een quarter).

Want om het toch nog maar een keer te zeggen: het hele wedstrijd westerngebeuren is gemaakt op de bouw en maat van een quarter. Een kleiner paard heeft het een stuk makkelijker in de trail dan een quarter, een groter paard heeft het een stuk moeilijker dan een quarter in de trail. Dan neem ik alleen de jogovers maar als voorbeeld. Ik kom er nu doorheen. Dat heeft me twee jaar gekost om dat voor elkaar te krijgen omdat ze simpel onverantwoord krap liggen (in mijn optiek) voor mijn type paard. Het zelfde geldt voor horsemanship. Die pilonnen staan eveneens op quartermaat. Waar een quarter dus pakweg 5 galopsprongen heeft voor iets anders gevraagd wordt, heb ik er drie. Geeft niet.. ben ik gewend. Maar wel waarheid. Waar je ook komt in de westernsport: je paard wordt afgemeten naar het kunnen van een quarter. Niet slechts naar de rijstijl (waarmee ik niet zeg dat er op die van mij of andere niet-qpa-ruiters niets aan te merken valt, integendeel).

Vast een onsamenhangend stukje.. maar ik denk dat ik op durf te schrijven wat veel niet-qpa-eigenaren voelen. Second Rate Ruiters.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:27

Oh ja... en voor de zekerheid. Ik schrijf op persoonlijke titel. Voor daar misverstanden over ontstaan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:30

JJ het is me meer malen letterlijk gezegd!
wat kom ik met die "knol" hier doen en of ik niet zou willen vertrekken want(de reining gaat nu losrijden )...
wanneer kom ik met een "echt" paard aanzetten....

degene die niet zo reageren staan er meestal niet bij als er zo commentaar gegeven wordt en veel beginnende ruiters wordt toch door trainers vertelt dat als ze in de sport wat willen bereiken, ze een quarter moeten kopen
ook mij hebben ze dat meermaals proberen wijs te maken

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:46

ik heb het eigenlijk ook nog nooit gehoort.
maar het zal vast wel gezegt worden.

maar ach dat is ook vaak dat quarter mensen zegen dat paints niet goed zijn voor de reining.

mijn moeder rijd jaren lang op een fries in de dressuur
als je weet wat die allemaal niet naar de hoofd heeft gekregen

nu staat ze als enigste dressuur ruiter met de enigste fries op een western stal

je moet er gewoon boven staan.
makelijker gezegt dan gedaan natuurlijk

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:03

Tuurlijk wordt het wel gezegd.
Denk dat als je met een Belg start de opmerkingen nog veel heftiger zullen zijn!

Is niet anders dan wanneer je met een QP of A dressuur start. (of endurance )

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje 'Calimero-achtig' allemaal en niet de moeite om me druk om te maken.

Aan de andere kant vind ik het ook een beetje simpel om dergelijke dingen in een blad als de Quarter te roepen.
Eigenlijk vind ik dat blad ook maar zo'n beetje van een 'Pannenkoeken-niveau' ,gemaakt door een hobbyist(e)

Ach, zolang iedereen maar plezier heeft aan z'n hobby!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:53

Ja ik begin dat langzaamaan een dooddoener te vinden. Er wordt een antwoord gegeven op een vraag... een aantal mensen geeft aan dat het wel degelijk gebeurt (we zijn goed in ontkennen en het hoofd de andere kant op draaien) en vervolgens doe je dat af met calimero-effect. Dát vind ik dus net even iets te makkelijk.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:04

whoehahahahahaa
anya , moet jij het wel omdraaien
..............maar zij zijn klein , en ik ben groot

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:10

wahahaha ja Jos zo is het maar net. Maar het gaat niet om mij en mijn tuinkabouterschap op groot paard. Het gaat om het algeheel geldende principe. En er hebben al meer mensen gereageerd nu en in het verleden dat er wel degelijk sprake is van...

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:02

Wat mij erg opvalt is dat er vanuit dit verhaal (quarter) een link word gelegd naar de NRHA.

Jullie doen voorkomen dat de vooroordelen uit deze vereniging zijn ontsproten. (nu sta je dus op mijn zere teen)
Binnen de NRHA telt alleen de reining en het reiningpaard, ik ben een Q eigenaar en dan ook nog alleen reining Q's. (want ook binnen de Q wereld vind ik +/- 60% niet geschikt om goed mee te reinen).
Alle mensen die ik ken binnen de reining wereld denegreren niet zij geven zelfs vol enthoesiasme les aan mensen zonder goede reiner egaal van welk ras. ( Er zullen zeker ook binnen de NRHA/DRHA mensen zijn die
denegreren, maar dat zijn van die patser-dombo's)

Ik denk dus dat dit probleem het grootste is binnen de WRAN zelf, want daar komen de meeste rassen door elkaar aan de start.
Dus misschien moeten we ons zelfs afvragen of die applausjes voor iedereen wel ook echt gemeend waren!!

Ik denegreer in ieder geval niet, voor mij is een paard goed of niet goed, egaal welk ras en hoe hij gefokt is.(want er zijn ook super dure super gefokte paarden die voor geen meter lopen, geef mij dan maar QPAK)

Groet
Ron