[WN] Nieuwe 'western' helm van Troxel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Re: Nieuwe 'western' helm van Troxel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:09

Eigenlijk vind ik hem heel mooi, wel stoer zo met dat (nep?) leer er op.
Iemand die hem in Nederland verkoopt al bekend?

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:39

xena schreef:
patent aanvragen en ontwerpen zou ik zeggen

Zou dat echt nog niemand gedaan hebben? tja wie weet een gat in de markt

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:48

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:57

WTF? HAhAHAHAHAHAHHAH!!Wat een belachelijk ding!

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 11:58

xena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:22

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:56

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:19

Ik vind die nieuwe ook erg mooi, maar als de Dakote lichter is, blijf ik toch daarbij Is ook niet verkeerd met leren kinbandjes en concho's Ik was anders toch niet van plan om een nieuwe te kopen hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:17

Mijn god SM! Vraag me af of er mensen zijn die met dat ding op hun koppie rondlopen

Vind de Dakota toch ook mooier. Heb er echt totaal geen spijt van dat ik die cap heb gekocht. Was vrij duur in aanschaf maar je kijgt er wel wat voor

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:24

Miss_Montana schreef:
Mijn god SM! Vraag me af of er mensen zijn die met dat ding op hun koppie rondlopen

Ja dus...kijk maar eens in de supermarkt, daar liggen ze in het knaloranje opgestapeld en je schijnt ze gratis te krijgen bij een doos pringels (chips) ....inderdaad, deze hoef je nauwelijks nog op maat te knippen en de komende weken loop je er niets eens mee voor gek (vind half Nederland) en kun je te paard hele woonwijken doorrijden zonder nog echt op te vallen.

Of ze er in het bos net zo over denken.....ik betwijfel het....

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:27

Adrienne schreef:
Snap nog steeds niet dat er niemand op het idee komt om dit ding gewoon in het model van een hoed te gieten. Gewoon western hoedrand er omheen en je bent van het hele gezeur over veilgheids helmen af!

Zou het niet zo zijn dat als je een harde rand om een 'cap' heen maakt en je valt van je paard je alsnog je nek breekt omdat die rand ervoor zorgt dat je hoofd niet je lichaam kan volgen Ofzo

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:30

JoyRider schreef:
Adrienne schreef:
Snap nog steeds niet dat er niemand op het idee komt om dit ding gewoon in het model van een hoed te gieten. Gewoon western hoedrand er omheen en je bent van het hele gezeur over veilgheids helmen af!

Zou het niet zo zijn dat als je een harde rand om een 'cap' heen maakt en je valt van je paard je alsnog je nek breekt omdat die rand ervoor zorgt dat je hoofd niet je lichaam kan volgen Ofzo

Gevalletje Whiplash in het kwadraat dus!
Well-seen......daarom dus liever zelf iets creeëren van Foam of zo....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:15

Dan zou een tussenvorm toch wel te realiseren moeten zijn, want er zijn ook caps waarvan de klep zachter is dan de rest (niet echt foam, maar wel 'wegklapbaar) volgens mij). Zo zou je een hoed dus ook kunnen maken..
Aan de andere kant... er is wel een veiligheidshoed, voor bouwvakkers, maar die heeft dus niet het veiligheidspredicaat wat je voor paardrijden moet hebben. 't Zal dus om één of andere rede wel niet kunnen, anders bestond dat al lang...

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:57

Francis schreef:
Dan zou een tussenvorm toch wel te realiseren moeten zijn, want er zijn ook caps waarvan de klep zachter is dan de rest (niet echt foam, maar wel 'wegklapbaar) volgens mij). Zo zou je een hoed dus ook kunnen maken..
Aan de andere kant... er is wel een veiligheidshoed, voor bouwvakkers, maar die heeft dus niet het veiligheidspredicaat wat je voor paardrijden moet hebben. 't Zal dus om één of andere rede wel niet kunnen, anders bestond dat al lang...

Dat laatste is maar de vraag Fran....er zijn wel meer dingen 'uitgevonden' waarvan we later zeiden: goh...dat daar nou niemand eerder op gekomen is"...dus een stevige maar vervormende rand aan een helm waardoor het de vorm van een hoed krijgt zonder het door Anya aangehaalde nadeel/risiko is helemaal geen slecht idee...het is maar dat iemand die invloed heeft in die wereld (die m.i. niet echt innovatief denkt) er een aanzet toe geeft.

Maar er waren toch ook al caps waar een hoed overheen past? Of werd die hoed dan een buitenmodelletje....maatje XXXXL.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:23

Ja, dan moet je hoed maatje waterhoofd aanschaffen.. da's ook niet echt charmant hoor. En ik denk dat als het mogelijk was er toch heel wat cowboys zo'n veiligheids hoed zouden willen hebben, of niet? Ze hébben em tenslotte al voor bouwvakkers... alsof dat zulke cowboys zijn...

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:55

Ik vind die met leer prachtig...........écht waar!

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:09

Francis schreef:

Dat is omdat bouwvakkers blootgesteld worden aan andere risico's dan ruiters: De bouwvakkershoedhelm is ontworpen om de klap van een projectiel (bv. een hamer) die van enkele meters naar beneden valt op te vangen Niet berekend op het beschermen van de hersenpan van een ruiter die na een salto met halve schroef van z'n paard tegen het asfalt klapt

xena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:54

Wranglerbutt schreef:
Francis schreef:

een ruiter die na een salto met halve schroef van z'n paard tegen het asfalt klapt

wat zijn ruiters toch atletisch hè!

Ik vind de sierra toch erg mooi.Maar dan wel in het bruin.Misschien toch maar eens sparen en er dan nog aan zien te komen in nederland

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:25

Margee schreef:
Eigenlijk vind ik hem heel mooi, wel stoer zo met dat (nep?) leer er op.
Iemand die hem in Nederland verkoopt al bekend?

De Silver-Ranch in Oosterwolde verkoopt ze alle twee; helaas zijn ze nu op maar komen snel weer binnen.

Ik heb zelf die nieuwste besteld!

Bruin past goed bij m'n Pannenkoek en na het dragen zit m'n haar ook als een Pannenkoek.........

Monique

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:06

wat kost die nieuwe pannekoek??