Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

* Dus kunnen ze het net zo goed niet doen.

chrico schreef:De westernsport is in opmars,

Citaat:Westernsport staat al niet aangemerkt als de meest diervriendelijke sport
Sugarmiss schreef:Natuurlijk kun je Nederland niet met Amerika vergelijken, maar veel mensen zien dat land wel als voorbeeld hoe het zou moeten.![]()
En ook in Nederland geldt dat als je prestaties neer wilt/moet zetten -of je nu broodrijder bent of serieuze amateur- dat je kunt grijpen naar middelen die niet door de beugel kunnen. Maar wel middelen die prestaties als snel resultaat laten zien. Het blijft een kwestie van ethiek en principe en die worden wel vaker voor geld/roem aan de kant gezet.
en nog steeds "nieuwe" mensen te motiveren over hoe geweldig westernrijden wel niet is .....

Citaat:hoe moet het dan met iemand die bijv. wil gaan beginnen met westernrijden
Citaat:Wat ik zo jammer vindt aan deze verhalen... is dat het (denk ik) meehelpt aan het ten gronde richten van de westernsport..
Cowgirl schreef:Iedere ruiter weet dat je niet zomaar Grand Prix wordt maar ik heb juist het gevoel dat ze bij het westernrijden juist denken van oh gelijk beginnen met spinnen en stoppen want DAT IS WESTERNRIJDEN), krijgt gelijk zoveel commentaar dat ik er echt niet goed van wordt.En ik vind juist dat hier ook vaak ZOOO negatief over wordt gedaan. En zou jij dan nog zin hebben om te starten.
Nou ik niet!

Colinda schreef:Stap maar eens van je paard en zeg : oh? laat eens zien?![]()
![]()
![]()
, wat een voorbeelden zeg. Dat van de staartzenuw moest ik eerst navragen waar dat voor was, nogmaals
. Tot mijn schrik en verbazing hing dit in de zadelkamer van een bekende brabantse westernmanege, zag er gebruikt uit ook nog. In dezelfde manege werd een hengstenshow gegeven, paarden werden opgezadeld uit hun box getrokken, niks warmrijden, meteen vol gas en rijden maar......
)
(maar gebeuren doet het toch wel
).

beentjes en een rond paard en kan er anders gewoon niet bij) Dan zie je aan de gezichten al dat hun mening van te voren niet de goede was. En dat ze hun nu achteraf verkeerde mening ook nog rond hebben gebazuind.