[WN] Vliegendeken voor een Quarter....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:13

Die HH waar jij het over hebt SM, dat is toch de middelste op de foto in mijn starttopic?
De eerste foto is een Weatherbeeta, de 2e foto een HH en de derde foto een Rambo.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:17

Klopt, de 2e is de HH. Nadat hij wat 'verbouwd' is een prima deken

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:20

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:27

Ziet er niet verkeerd uit. Nog te nieuw voor Ebay zeker

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:34

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:37

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:38

Maar Big D heeft geen staartflap...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:40

Heb je echt een deken nodig met eczeemwerking dan ??
Want dan valt die oude Rambo ook af.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:44

Nee, hij heeft geen eczeem maar wel veel blutjes. Dus ik probeer zoveel mogelijk hem te bedekken en verder doet Bremsen-Bremsen de rest

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:51

Te krap? Heb je wel de goede maat geprobeerd? Ik ken geen merrie met meer schouder dan die van Ods en Sim is nou ook niet dat je zegt smal en hun past ie beide. Sim d'r billen steken er iets uit en ze zou in een maatje groter kunnen, maar verder past het prima.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:54

Hij heeft de medium opgehad (die is tot maat 195) dus dat lijkt mij toch wel zijn maat..... maar als ik naar het plaatje kijk dan zie ik een ruime luchtige deken die groot valt.
Bij Digger had ik hem op het laatste gaatje op zijn borst en zijn billen staken er ook uit.

Francis

Re: Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:13

Zo jammer dat die deken van Cornelie donkerblauw is, dat lijkt me dus wel heel erg warm.
De Rambo deken is wat meer een katoenachtige stof, (zal geen katoen zijn, maar 't voelt minder 'syntetisch' als de meeste dekens) maar die is dus ook gelijk vrij warm.. die ga ik morgenmiddag ophalen, zal ik ook daar foto's van maken.

Nu eerst Wak met z'n nieuwe HH. Daar zit overigens volgens mij geen voeringstof op de schouder als ik me zo even goed voor de geest haal (gut...niet eens op gelet). Blauw afgewerkt met koperkleurig 'hardware' en een giga staartflap (en na een dag paddock niet meer wit maar wel Wakkie bestendig... zaten al wat plekjes op waar'ie zichtbaar aan had zitten plukken, maar lekker niet stuk)
Nou.. Wak z'n 15 minutes of fame... mag'ie ook een keer specaal alleen op Bokt

Afbeelding

Giga staartflap, net zo lang als de deken
Afbeelding

kleinste maat deken (125) en nog op't 'kleinste' gaatje, Wak is 1.08 ofzo, dus geen 'mini'-shet.
Afbeelding

bontje op de schoft en zo zitten er dus drie bevestigingspunten voor de hals.
Afbeelding

En eentje voor't mooi toen ze op't gras stonden. Issie niet stoer
Afbeelding

Wakkie heeft dus echt zomer-eczeem, had zich al weer een kapotte plek op z'n kont geschuurd, sinds gister middag deze deken op en niet meer geschuurd.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:17

Vera, Dot heeft 2.05 dekens op en die passen haar goed.
Rambo heeft idd een hele Quarter-lijn van dekens gemaakt, i.s.m een Amerikaans bedrijf... dekens zijn dus ook alleen in Amerika te koop.
Wat die oude Rambo betreft SM, die helpt bij Dot prima tegen de mugjes, die is echt héél dicht geweven. Dot heeft niet echt zwaar zomer eczeem, maar schuurt wel heel snel haar staart kapot (gister dus ook na 1 dag zonder deken buiten). Met die deken nergens last van. Hoop dan ook dat de aanpassingen werken en dat'ie weer past...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:03

@Francis: hij is so cute met die deken
Die van mij had nylon voering bij de frontsluiting zitten. De bevestigingen van het nekstuk heb ik veranderd in clips, zodat ik het nekstuk ook op mijn regendeken kan zetten.
Volgens mij gebruiken ze maar 1 maat staartflap voor de hele maattabel

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:16

francis wat een schattige wakkie!
staat hem prachtig die deken, zoek de pony

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:58

@SM, Ik heb een ongevulde regendeken van Masta die het zelfde systeem heeft. Wil dus ook D-ringen aan de dikke winterdeken laten zetten zodat ik de hals ook daar aan kan vast zetten. Blijft ze ook 's winters droog...
@Spatter, hihi, 't is idd een beetje een zoekplaatje... deken is nog vrij ruim en vooral lang. Toch 't kleinste maatje en Wak is niet eens echt klein voor een shet. Maar 't belangrijkste is dat'ie niet meer schuurt... dat hebben we afgelopen twee maar met smeersels, spuitsels en voersels niet kunnen realiseren. Had al eens eerder een dekentje, maar die had'ie binnen een paar dagen vakkundig gesloopt.. hoop dat deze het langer vol houdt, maar dat denk ik wel.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:19

Die speciale rambo quarterdekens hebbenvolgens mij nog teveel ingangen voor de vliegen..?

Wakkie ziet er wel heel stoer uit zeg! Die is wel ingepakt! Maar ook niet zo'n buikflap toch?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:42

@Vera, ik denk dat we andere hebben, die van ons hebben gewoon maten, niet small/medium/large...

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:05

jeddah schreef:
@Vera, ik denk dat we andere hebben, die van ons hebben gewoon maten, niet small/medium/large...

Foto?

@ Francis: Stoerrr!!! Dat is dezelfde deken als ik vanmorgen bij Digger heb geprobeerd van HH en die te klein was.
Heb je ook een foto van Dot met deken???

@ Cer; je blijft natuurlijk altijd nog plekken houden waar ze bijkunnen maar vliegen gaan niet gauw ergens onder zitten denk ik....
Maar hij is zo gesneden dat je een groot gedeelte van de buik toch bedekt.
Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:33

Niet echt duidelijk...
Afbeelding

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:44

@Jeddah: zie je die dubbele voorkant, die heb ik er dus uitgesloopt
Afbeelding
Die lang-leve-oranje sokken voldeden niet echt. Wel tegen de mugjes, maar ze zakten af nl.
Vanwege het stampen had ik die omgedaan.

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:59

Bij ons op stal hebben we allemaal de dekens van Imperial riding, voldoen prima! Beetje paarsblauw kleurtje en goede sterke stof. Misschien een ideetje voor jullie?

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:06

wij hebben ijslanders en ik kan maar 1 ding zeggen: die "boett-achtige" dekens komen er bij ons niet meer in! Deze worden veel gebruik in de ijslanderwereld vanwege de gevoeligheid voor eczeem.
Net zoals de Ivanhoe dekens, dit zijn geen aanraders wat mij betreft.
Problmen die wij hebben gehad bij deze dekens:
-paarden staan te zweten bij (erg) warm weer
-ronduit vervelend met op en af doen (vooral als je een paard hebt wat kopschuw is een afrader!)
-huid en haren verstikten onder de deken (glans weg etc)
-manen komen volkomen plat op de manenkam te liggen, alles wordt "samengedrukt"
-gaan vrij makkelijk kapot
-zijn behoorlijk aan de prijs

Dit zijn enkele problemen die wij in de loop van de tijd tegen zijn gekomen!

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:37

Wij hebben voor Flash en Ace Bucas vliegendekens, zitten perfect en hebben ook zo'n kopstuk wat je eraan vast kunt maken.

Alleen jammer dat Flash zulke kleine oren heeft dat hij net op het ezeltje van Winnie de Pooh lijkt als hij het kapje op heeft .

Voor de rest past het prima.

Groetjes, Gisela

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:51

Cer schreef:
Wakkie ziet er wel heel stoer uit zeg! Die is wel ingepakt! Maar ook niet zo'n buikflap toch?

Er zit een losse buikflap bij die je om de kruissingels kunt schuiven (kijk maar goed naar Jedda's foto, kun je'm zien zitten) maar omdat Wakkie z'n deken al zo'n jurk is heb ik die er niet aan gedaan. Er zit ook een volledig vliegenmasker bij met oortjes, maar die heb ik hem niet op gedaan, hij heeft geen last van vliegen om z'n ogen en dan vond ik em helemaal zo ingepakt.. lijkt me ook niet zo fijn voor hem met die grote voorlok. Voorlok/voorhoofd is nu dus nog de enige plek waar mugjes kunnen klieren, maar daar valt het gelukkig meestal wel mee.

@Vera, morgenmiddag kan ik Dot d'r deken weer ophalen, dan zal ik daar ook even foto's van maken. Dat model is nu volgens mij niet meer te krijgen, maar ik heb em een jaar of 3 geleden van Ebay gekocht.