[WN] The NRBC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:29

Super Marieke!
Ik zal duimen voor hem in de finale.
Laat je gauw weten wanneer dat is.

Marieke

Re: The NRBC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 03:50

We hebben net de draw party achter de rug. Ik moest de start nummer voor Star trekken. Craig heeft 3 paarden de finale in gereden en moest dus voor de andere twee trekken. Hij trok nr 11 en 25 (geloof ik). Ik trok daarna nr 22 wat niet kon want dat is te dicht bij nr 25, daarna trok ik nr 9 wat niet kon, vanwege startnr 11 en toen trok ik nr 2......

Hij moet nu na Shaw Flarida met Smart Spook die nr 1 getrokken heeft.... Meestal is het niet goed om helemaal voor in te zitten. De jury's durven dan nog geen punten te geven. Maar ja, Shawn en Craig na elkaar kan je ook niet missen natuurlijk... We zullen zien...

Het wordt wel een geweldige finale, wat een paarden!! Pfffff het veld is super sterk en Star voelt nog zo jong en onervaren hierbij....
We gaan het zien..

Zaterdag onze tijd 6 uur begint het (jullie tijd 1 uur 'snachts), dat betekend dat 3 over 6 Star naar binnen wandeld. 3 uur later is de finale afgelopen...

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:09

Spannend!!!!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:36

van harte gefeliciteerd !!!!!!!

een kennis van me zei tijdens een gesprek na het bekijken van de livewebcast : als dit een hengst is wil ik er meer over weten !

dus zo ja, wat wordt de stud fee marieke? en geven jullie speciale condities voor performing mares of proven producers??

nog een vraagje, komt hij uit dezelfde mama als "a stylish gallo" van Ebbi Simon uit Duitsland?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:55

Marieke ik blijf wakker want ik wil het allemaal wel weten. Kan ik je weer een beetje steunen!

Succes meid met de spannende 2 dagen die je nog tegemoet gaat!

Ik blijf duimen net als gister hopen dat het nu ook weer helpt

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:08

Jeee zeg wat zul jij in spanning hebben gezeten...leuk dat je ons hier alles verteld...je voelt hier zowat de spanning..
Ik ga ook zeer zeker weer duimen voor jullie en deze run wil ik ook zeker niet gaan missen..

Marieke heel veel succes....

Groetjes Charita

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:33

Jeetje wat een rottige draw!!!!
Nou als wij hier allemaal goede fibraties ~~~~~~~~ naar Star sturen dan moet het goedkomen
Ik ga zeker kijken....Ben ook heel benieuwd naar Smart Spook want dit is zo'n beetje het enige wat hij nog niet heeft gewonnen, toch?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 15:23

Volgens mij klopt dat Vera.
Smart Spook heeft nu wel alweer de eerste go gewonnen...

Vanavond is het zover. Wat is dit spannend zeg. Het gaat een zware dobber worden met deze concurentie, maar hij loopt daar toch maar even. In de finale van de NRBC!!

dofuzz schreef:
dus zo ja, wat wordt de stud fee marieke? en geven jullie speciale condities voor performing mares of proven producers??

nog een vraagje, komt hij uit dezelfde mama als "a stylish gallo" van Ebbi Simon uit Duitsland?

We hebben hem voorlopig nog niet ter dekking staan, we willen er eerst een show record op proberen te rijden.
Ik weet niet of hij uit dezelfde mamma komt..
Star komt uit A Stylish Queen

Nou wish me luck, of we go!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:17

A Stylisch Gallo is ook van A Stylish Queen!!!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:08

Heeel veeel succes! Ik zal voor jullie duimen! Spannend!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:56

Pfff spannend, ik zit klaar hoor

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:12

Smart Spook : 0
Gallos Stylish Star: 214

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:09

Shoot.. uitgerekend aan't begin is m'n pc aan't kl#*@ Heb Star dus niet gezien.. Gunslider wel..225 als ik 't goed gehoord heb...da's een beste score lijkt me zo!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:31

pff, bijna half drie en 't is weer bak slepen, we zijn halverwege, maar ik haak af.
Dell Hendriks met Starbucks Sidekick inmiddels ook 225, voor zover ik weet (heb de eerste paar dus gemist) is dat de hoogste score tot nu toe.
Ik zie morgen wel wat het uiteindelijk geworden is, maar voo zover ik 't nu gezien heb is 214 helaas niet genoeg om in de bovenste helft te eindigen. Uiteraard nog knap zat dat'ie überhaupt de finale heeft gelopen! Petje af voor't paardje hoor!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:45

De verbinding wilde bij mij niet tot stand komen Heb om half 2 Marieke een sms gestuurd dat ik naar bed ging en Star dus niet heb kunnen zien helaas

Ik was zo pissig dat ik helemaal niets meer wilde zien alleen me bed

Jammer Marieke dat hij het niet gered heeft.

Karolien

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:36

IDD jammer Marieke...heb het ook niet kunnen zien...
Maar volgens mij heeft Ruben gewonnen met Einsteins Revolution..(score 232 als ik het goed heb )

Nou Marieke ik weet zeker dat je heb zitten genieten van jullie mooie paardje...het is al super dat hij in de finale zat...

Groetjes Charita

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:13

charita schreef:

Maar volgens mij heeft Ruben gewonnen met Einsteins Revolution..(score 232 als ik het goed heb )

Djiezs, da's niet mis
Ben benieuwd naar het verslag van Marieke - en 'n filmpje van Star's run?

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:15

Ontzettend jammer dat Star niet liep zoals hij kon..... maar inderdaad al superknap dat hij in de finale was en dit paard heeft zoveel talent, daar zien we nog veel meer van

HalloHey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:45

Ik heb tot 04.30 uur gekeken, wat een verschrikkelijk hoog niveau werd er gereden!!

Veel goede runs gezien, jammer dat Star niet tot zijn volle recht kwam tijdens deze finale.

De run van Einsteins Revolution van Ruben met Shawn Flarida was spectaculair.
Stops alla Boomernic en rolbacks die ik nog nooit zo heb gezien eerder,
het leek wel of dit paardje op een draaiplateau stopte, het was met het blote oog bijna niet te volgen.
Score: 232
Als die dit kan herhalen op de Derby, word het volgend jaar een slap jaar voor Wimpy.
Ik wil deze finale dan ook op DVD hebben.

Groet
Ron

Karina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:15

Inderdaad onvoorstelbaar hoeveel geweldige paarden en runs je kunt bekijken in een paar uurtjes... Star ook gezien, jammer dat ie niet tot zijn recht kwam maar nog steeds knap om in zo'n veld mee te kunnen lopen.
Zelf maar gekozen voor dagje in het bos rijden na bekijken van zoveel geweld, ieder z'n eigen talenten zullen we maar zeggen

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 20:30

Nou ik ben even erg stil...

Star was niet best in de finale. Zijn grote kracht is stoppen en dat deed hij niet meer....

We zijn even aan het kijken over wat nu verder. Ik ben bang dat Star de druk van Craig niet aan kan... Het is een totaal andere wereld daar. De paarden moeten hard werken ...
Bedankt voor jullie medeleven met Star en de wedstrijd. Ik hou je op de hoogte wat Star zijn toekomst betreft. Even nadenken moet ik....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:52

't Is natuurlijk ook nogal wat, die hele industrie die het daar is. Vorige week ook al gevlamt, deze week weer...en op dit niveau is dat gewoon giga pezen...

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:25

Ik heb er een tijdje over nagedacht om te kijken hoe ik het op zal gaan schrijven en of ik het wel op zou moeten schrijven, maar oke, hier is het vervolg van Star….

Het begon allemaal tijdens de finale van de NRBC…

Star komt binnen gegaloppeerd maakt een stop en mijn bek valt open. Dit keer niet omdat het zo’n waanzinnige stop was, maar omdat hij gewoon niet meer stopte..
De rest van de run heb ik in een waas mee gemaakt. Heb lopen fluiten joelen gillen en trok alles uit de kast om Star er doorheen te halen, tot aan zijn stops, toen werd ik stil, heel stil….. Star stopte niet meer, drukte zijn rug weg, deed zijn hoofd omhoog, het was afschuwelijk… Toen begon ik te vloeken. Wat is er met mijn paard gebeurd? Bleef ik maar vragen. Wat is er met mijn paard gebeurd????

Craig had nog 2 andere paarden te showen dus wilde hem niet storen voor zijn runs. Ik heb gewacht totdat hij klaar was. Er waren een aantal dingen voor gevallen die week.

Wij wilde gaan kijken naar een training van Craig met Star op de avond voor zijn eerste go. Ginger (zijn vrouw) belde me op om mee te delen dat Craig ons wilde waarschuwen, Star moest een big score lopen de volgende dag so he was gonna get after Star and if we didn’t wanted to get our feelings hurt, was het misschien beter om niet te komen kijken…. Later stuurde ik haar een smsje dat we susie gingen eten. We zaten een beetje lam geslagen aan tafel. Wat moest ik met die info? Wat is die top sport toch gruwelijk hard. Er was niet veel wat we konden doen. We hebben het paard aan hem gegeven. Hij is de million dollar ruiter. Ik zou het er na de show wel met hem over hebben.

De volgende dag was zijn eerste run. Zijn stops waren toen al niet wat het geweest was (zoals ik al melde). Craig had er een goede verklaring voor en ik geloofde het. Hij kreeg baby plates omdat het te glad was voor Star.

Op de dag van de finale vroegen we Craig of Star in vorm was. "He better be" zei Craig anders voelt hij dat maandag morgen wel…

Craig was klaar met showen. Ik ging naar hem toe. Ik vroeg hem het paard alsjeblieft geen pijn te doen omdat er iets mis is met Star. Hij vertelde me dat hij het paard nooit pijn zou doen… zijn gedachten gang is echt heel anders dan die van ons. Zij zijn er stellig van overtuigd dat wat zij doen met de paarden geen abuse is.

Volgens hem kon Star op dit moment de druk niet aan. Volgend jaar zou hij een geweldig paard kunnen zijn. Hij moest nog veel broker worden. Wij vinden dat ons paard niet broker hoeft te zijn en hebben besloten hem weer terug te brengen naar Jason Vanlandingham. Hij is degene die hem zadelmak heeft gemaakt, getrained en geshowed. Ik heb hem tijdens de futurity alle dagen zien rijden, ook ‘s nachts en ik heb hem nog nooit een gevecht met Star aan zien gaan. Hij reed altijd super rustig rond. Hij is van een heel ander niveau, hij kijkt er heel anders tegen aan. Jason wil hem graag terug en we gaan kijken of hij hem weer bij elkaar kan rijden. (hij is stuk en moet weer gemaakt worden).

Waarschijnlijk was het voor Star zijn carrière beter om bij Craig te blijven, maar wij zijn niet gemaakt voor de harde wereld. Wij denken dat het voor Star zelf veel beter is om weer terug bij Jason te zijn… dan maar een wat mindere score (alhoewel Jason en Star met een 227.5 en daarmee de SWRHA open en intermediate open winnen is ook geen slechte score).
We gaan kijken of hij de Derby gaat lopen. Als hij goed voelt gaat hij, anders blijft hij thuis…

Star wordt vandaag opgehaald bij Craig vandaan. We blijven even goede vrienden. Craig is er wel ziek van, maar dat ben ik ook. Hij had hem graag willen houden…

Hier heb ik een link van Jason met Star tijdens de eerste run van de NRHA futurity. Mischien vind je het leuk om te zien...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6469241169

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:29

jemig Marieke, wat een verhaal! Goede beslissing!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:00

Tja Marieke... that's the way it goes in the top.... Het is vreselijk hard en dat is niet wat wij willen voor onze paarden.
Ik geef je groot gelijk dat je hem bij Craig weg gehaald hebt, als hij door was gegaan had je Star waarschijnlijk volgend jaar naar de slager kunnen brengen.

Hou ons op de hoogte hoe hij het bij Jason doet!!!!