Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cissy schreef:blaze rekent 1 broek en jij 2, dat is al een verschil...
je mag een en ander invoeren tot een bepaald bedrag en daarboven moet je helaas belasting etc betalen, zie ook hier: douane.nl
Kennelijk is de vrijstelling 22,- en dat scheelt een hele broek!
die stuurt het dan voor je op of neemt het mee de volgende keer dat hij weer komt en kost het een stuk minder hihi nielsd schreef:Mag ik misschien de site weten waar jullie bestellen?
Blaze schreef:Nee ik betaal omgerekend 25 euro per broek omdat ik het maximale bestel wat je kunt bestellen zodat de verzendkosten 60 dollar zijn.
nielsd schreef:Mag ik misschien de site weten waar jullie bestellen?
Heza_Yankee schreef:Het probleem met Sheplers is dat je verzendkosten betaald naar de totale waarde van de goederen en niet naar het gewicht.Blaze schreef:Nee ik betaal omgerekend 25 euro per broek omdat ik het maximale bestel wat je kunt bestellen zodat de verzendkosten 60 dollar zijn.
Dat gaat bij Sheplers dus niet op
mychinook schreef:hey ivonne dus een broek voor mij uit amerika is dus geen optie???
Blaze schreef:Goed wie wil zien of kopen in Amerika goedkoper is dan hier die kan een klein testje doen als je op
Invoeren
klikt en ALLEEN de blauwe vakken invuld (voor zover nodig)dat zie je of je goedkoper uit bent.
Werkt prima!
IJmuiden is tenslotte dichtbij!!
Heza_Yankee schreef:Ik heb 2 spijkerbroeken besteld in Amerika.
Spijkerbroek 1 kost USD 27,99
Spijkerbroek 2 kost USD 19,99
-------------
Totaal USD 47,98
Vrachtkosten USD 27,50
-------------
Totaal USD 75,48 : 1,20 (+/- koers) is Euro 62,90
Komt de UPS meneer aan de deur en die zegt "ik moet u nog wel een deel kosten in rekening brengen".
Omzetbelasting Euro 21,85
Invoerrechten Euro 10,08
Voorschot provisie Euro 10,00 (voorlopige berekening)
---------------
Totaal Euro 41,93
De totale kosten voor 2 spijkerbroeken zijn dus Euro 104,83.
Als ik in Nederland 2 Wrangler 13 mwz spijkerbroeken moet kopen dan ben ik Euro 110,- kwijt en dan kan ik ze nog passen ook!!
De broeken waren inderdaad goedkoper, alleen de kosten die erbij komen zijn hoger dan de waarde van de broeken. Echt belachelijk!!
Heza_Yankee schreef:
Thnx Blaze, ik heb het meteen geprobeerdWerkt prima!
Misschien is het een optie om de orders voortaan via jou te laten lopenIJmuiden is tenslotte dichtbij!!
iski schreef:Ga ik het dus nog maar een keer herhalen.....op 2 spijkerbroeken ben je nu dus € 60 duurder uit......voor zo'n € 450 heb je een ticket naar b.v. Las Vegas dus bij 15 spijkerbroeken heb je een reisje USA gratis.....Wanneer je nu i.p.v. 15 spijkerbroeken een zooitje shirts, tuigage, overige kleding en laarzen etc koopt.....wat je toch al kopen wilt, heb je de reis er dus ruimschoots uit.... En op vakantie ga je toch al...
Echt, vakantie naar de USA betaalt zichzelf terug met een boodschappenlijstje kleding en tuigage... Op die manier kun je zelfs 2 keer per jaar gaan. Heb je wel een grotere garderobekast nodig....en die kun je beter hier kopen..
Blaze schreef:Hmm zat een giga fout in,nu klopt het wel
Maar verder werkte het goed.
bent,want er zit nog een fout in(rekend 2x de verzendkosten
)