[WN] Lessen met eigen paard even duur als met manege paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:38

pfff 10 mensen is echt wel veel, raar ook dat je zoveel betaald met een eigen paard.
Ben het verder helemaal eens met Sonja

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:41

Ben het ook met Sonja eens maar snap ook niet helemaal waar de manege mee bezig is ........ Was een maand geleden weer even aan het kijken en raakte aan de praat met degene die achter de bar staat, die beschulgigde mij ervan dat ik niet profesioneel met mijn sport bezig was. Omdat ik mijn paard van 19 jaar niet van Haulerwijk naar Duitsland wil rijden om daar mee te doen aan grote wedstrijden....Het kwam erop neer dat ze alleen maar proffesioneel met paarden willen omgaan en niet met hobbymensen want daar krijg je gezeur mee......Ik ga daar dus niet meer heen, ga wel lekker naar Zeijen met mijn hobbypaard, daar ben ik wel welkom. En dat alleen maar omdat ik geen Quater heb vind het wel best daar! Sorry maar als ik nou dit verhaal van jou lees word ik er boos van hoe ze met mensen omgaan!!

JoyRider

Re: Lessen met eigen paard even duur als met manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:27

Beetje typisch om met je eigen paard hetzelfde te moeten betalen. Anderzijds: je staat niet gestald daar? Dan kan ik me voorstellen dat je (1/10de) bakhuur moet betalen ofzo: maar betalen omdat een paard van hun stilstaat? Nee, beetje raar!

Ik weet wel dat op onze manege het idee is geopperd om een bijrijderstoeslag in het leven te roepen. Dit met het idee dat als ik bijrijder was ik dus niet op een manegepaard rijd en dit dus inkomstenderving van de manege is. Ik kwam als als bijrijdster en had anders nooit op die manege gaan rijden En daarbij komt nog dat ik niet echt een bijrijder ben, maar financiee 1/2 verantwoordelijk voor het paard.

Tjee, kan er nog boos om worden

Monsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:47

escadron schreef:
Ben het ook met Sonja eens maar snap ook niet helemaal waar de manege mee bezig is ........ Was een maand geleden weer even aan het kijken en raakte aan de praat met degene die achter de bar staat, die beschulgigde mij ervan dat ik niet profesioneel met mijn sport bezig was. Omdat ik mijn paard van 19 jaar niet van Haulerwijk naar Duitsland wil rijden om daar mee te doen aan grote wedstrijden....Het kwam erop neer dat ze alleen maar proffesioneel met paarden willen omgaan en niet met hobbymensen want daar krijg je gezeur mee......Ik ga daar dus niet meer heen, ga wel lekker naar Zeijen met mijn hobbypaard, daar ben ik wel welkom. En dat alleen maar omdat ik geen Quater heb vind het wel best daar! Sorry maar als ik nou dit verhaal van jou lees word ik er boos van hoe ze met mensen omgaan!!

Jij hebt het in het begin van het stuk over een hele andere manege....

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:03

Ik heb het over Silver Ranch ben er helemaal klaar mee daar

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:09

op mijn oude manege was het gratis om met je eigen paard in de lessen mee te rijden. tenzij er al 12 manege paarden meeliepen vol is vol

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:50

desty schreef:
tenzij er al 12 manege paarden meeliepen vol is vol

Oho wat ben ik een verwende big.... Bij ons is het kneiterdruk als er 6 in de bak zijn, dan is het vol....

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:44

Sonja schreef:
desty schreef:
tenzij er al 12 manege paarden meeliepen vol is vol

Oho wat ben ik een verwende big.... Bij ons is het kneiterdruk als er 6 in de bak zijn, dan is het vol....

Dan heb je ook waarschijnlijk nooit op een wedstrijdmanege dressuur/springen gestaan met een binnenbak van 25 x 45. Er stonden 40 eigen paarden, iedereen aan het werk, moesten allemaal 's avonds hun paarden rijden en dan in de winter allemaal de bak in. Gelukkig niet helemal gelijktijdig , maar het ging best met veel ruiters samen. Met ene beetje discipline is veel mogelijk. In de lessen met manegepaarden (hadden ze 10 stuks goed opgeleide paarden voor, die ook wedstrijden liepen) waren meestal 8 ruiters. Als je netjes vroeg, mocht je meerijden, dat waren er dan 9 (kostenloos wel te verstaan). Goed voor je paard om aan andere paarden te wennen en voor je zelf om te leren je ook naar de anderen te richten.

Ja, je bent dus verwend Ik nu ook, kan alleen in mijn eigen bak rondtuffen (wel zonder dak ) of naar de buren gaan, ook alleen rijden in de binnnenbak, kostenloos. Ben nu ook str*ntverwend.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:28

O Dance maar het maakt ook zo ontzettend veel uit WIE er in de bak rijden! Op de (een na ) laatste westernstal waar wij stonden, reden we expres altijd met z'n allen 's avonds. Was behalve gezellig ook heel leerzaam. Zaten echt wel eens met 10 man in de bak, maar dat ging gewoon ALTIJD goed. Maar o wat heeft Frenk vaak KIJKEN! KIJKEN! en nog eens KIJKEN! naar me moeten roepen in het begin!
Maar 'kwartjeszoekers' komen er bij die stal echt niet weg, iedereen heeft goede rijbakmanieren, communiceert met elkaar etc!

Ik vind meer ruiters in een bak als je 'voor jezelf' rijdt niet zo'n probleem, maar in een les vind ik het gewoon niet fair. Niet richting de ruiters ivm 0.0 persoonlijke aandacht, maar ook niet tegenover de ingehuurde instructeur.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:54

@Sonja: dat is waarschijnlijk het verschil "in de tijd van toen naar nu" en het verschil engels/western. Waarbij "toen" ze allemaal gewoon perfect hetzelfde moesten doen en absoluut niet mochten afwijken. Ik had niet de indruk dat er daar iemand aandacht te kort kwam. Die instructeur had zelfs overal ogen en oren. En het meer individuele van nu en zeker bij het westernrijden.

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik gewoon liever privé lessen heb, als zelfs alleen maar met drie of vier ruiters de bak te moeten delen. Over verwend gespoken

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:28

op Hagebeck stables is het ook even duur.
half uurtje les.
wel weinig paarden in een bak das heel fijn

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:33

hmm ik vind het echt niet kloppen..volgens mij verliezen ze zo ook nog wel wat klanten.

geldt dit trouwens alleen voor de westernkant? nee toch?

love_lou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:45

hoi

bij ons betaal je een euro mind

love_lou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:48

sorry had per ongeluk al op enter gedrukt maar bij ons betaal je een euro minder als je met een eigen paard rijd dat vind ik vrij redelijk ej rijdt ook maar maximum met zes in de les vroeger reden we op een andere manege ook vaak met 12 of 13 dat was veel te veel zes is soms nog te veel want bij ons hebben we een best kleine bak

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:28

volgens mij reed je bij ons wel wat meer als een paar eurotjes minder dan de lessen op een manegepaard

Mercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:28

10 paarden in één uur les..... dat is 6 minuten aandacht per paard..... hmmmm, duur lesje....

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:55

crazycactus schreef:
Vreemd... bij ons betaal je 5 euro minder als je met een eigen paard komt.

Yep, same here. 10 mensen is wel erg belachelijk veel, of je moet een bak van 100 bij 60 hebben ofzo Daarbij vind ik het bijzonder vreemd dat de beginners tussen de gevorderden rijden. Als ik het zo hoor, lijkt het me nogal een prutsmanege, spijt me zeer.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:41

Nou nou nou Majo een prutsmanege is niet het goeie woord, maar dat de beginners tussen de gevorderde ruiters rijden keur ik ook niet zo goed.
Maar dat is bij hun nou eenmaal zo en volgens mij kan het daar ook niet anders.

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:57

zal vast een reden voor zijn maar zelf vind ik het ook niet handig.. ik ben namelijk erg perfectionistisch dus wil wel dat er op me gelet word als ik iets fout doe.
Kan natuurlijk begrijpen dat beginners meer aandacht nodig hebben..spreekt voor zich ben er zelf ook 1 geweest en weet dat Aal zich niet in 5en kan delen.
Verder gewoon goed aan het werk gezet worden.. wil er gewoon zwetend vanaf komen

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:04

Majo schreef:
Yep, same here. 10 mensen is wel erg belachelijk veel, of je moet een bak van 100 bij 60 hebben ofzo Daarbij vind ik het bijzonder vreemd dat de beginners tussen de gevorderden rijden. Als ik het zo hoor, lijkt het me nogal een prutsmanege, spijt me zeer.

Bij ons rijden de beginners ook tussen de gevorderde ruiters.. Dat komt omdat er niet genoeg beginners zijn om een groep te vullen en we daar ook de paarden niet voor hebben. Iedereen kijkt naar elkaar en leert van elkaars fouten. Nu moet ik wel zeggen dat we met max. 7 ruiters in een bak van 55 bij 30 rijden. Soms is het wel eens irritant hoor.. Moet nog wel eens in de ho-houwer.. Maar ja iedereen moet het leren, en ik let dan ook wel op ze. De beginners hoeven niet zo op mij te letten... dan wordt het alleen nog maar moeilijker voor ze.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:16

escadron schreef:
Ik ga daar dus niet meer heen, ga wel lekker naar Zeijen met mijn hobbypaard, daar ben ik wel welkom. En dat alleen maar omdat ik geen Quater heb vind het wel best daar! Sorry maar als ik nou dit verhaal van jou lees word ik er boos van hoe ze met mensen omgaan!!

En dan kun je alleen maar hopen dat ze met paarden beter omgaan....
Met welk paard start je nu in Zeijen dan?
Hier ben je ook met de 19-jarige welkom hoor....als je het tenminste aandurft om dat paard van Haulerwijk naar.....Haulerwijk te zeulen....

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:22

Ik ga starten met mijn 19 jarige draver Dan kom ik een keer bij jou langs M Ik weet waar je woont, ben er zo!!!