[WN] Even wat vraagjes over western.. is dit normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 04:00

MSQuincyTE schreef:
Zo'n persoon die dat doet verdient echt een trap onder zijn achterste is mijn mening

Wil je mijn schoenen lenen??Heb stalen neuzen

Groetjes,Tinky

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 06:52

Door van die mensen krijgt de westernsport een slechte naam...

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 07:46

reininglover schreef:

Klopt....ken ook wel een trainers die paarden van 2jaar al uit wil brengen.Hele discussie over gehad...hield bij hoog en bij laag vol dat er in Duitsland al wedstrijden voor waren.Nah...das dus 3-jarigen.
Met het commentaar dat wij toen gaven dat die jonge paarden nog helemaal niet sterk genoeg zijn voor die toestanden vond hij onzin....immers in Amerika doen ze het ook ..DUSSSS...
Vandaar ook mijn eerdere commentaar...er wordt nooit verteld hoeveel paarden het niet gered hebben ...of blijvende schade oplopen.

Ik ben blij dat mijn paardje pas laat is ingereden,ik kocht hem toen hij 6 was en hij was net een half jaartje onder het zadel.Lekker uitgegroeid .Nu heb ik wel een ijslander...klein van stuk maar bere sterk

Groetjes,Tinky

EeCee

Re: Even wat vraagjes over western.. is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:12

Ach, ik heb ze nog triester gehoord. Een QH hengst mag niet een maandje het land op om even te relaxen na alle shows en training... Quote van eigenaar/res: "Tja, had hij maar geen sportpaard moeten worden!".

Ik wou nog vragen aan het paard in kwestie of hij z,n secundaire arbeidsvoorwaarden goed had doorgelezen en oftie lid was van de bond...

Dit werkt ook niet bij dat soort lui vanwege de plaat voor hun kop...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:18

Equinecoach schreef:
Ach, ik heb ze nog triester gehoord. Een QH hengst mag niet een maandje het land op om even te relaxen na alle shows en training... Quote van eigenaar/res: "Tja, had hij maar geen sportpaard moeten worden!".

En zo krijg je van die uitgebluste hengsten........

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:23

Och...ze worden toch niet oud moet je maar denken....
Zou fijn zijn als mensen een paard als individu zien met bepaalde behoeftes en niet als een apparaat waar je een kwartje inknalt en dan door blijft gaan totdat muntje op is....
En even als laatste opmerking....gebeurd in alle takken van paarden sport...helaas

Groetjes,Tinky

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:16

reininglover schreef:

Nou....ik zou het jammer vinden wanneer dit de conclusie was....dierenmishandeling komt in alle takken van dieren-hobby voor. Niet de sport zou een slechte reputatie moeten krijgen....die mens moet een slechte naam krijgen...je moet de handeling aan die man koppelen en niet aan de hobby....
Maar die man moet dat dan ook te horen krijgen....o.k. Francis zou dat in nette bewoordingen doen....ik ben dat stadium wanneer het om dieren gaat helaas vaak snel gepasseerd...daar zit mijn 'weak spot'.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:56

Een paard op 1.5 jaar inrijden? Als het bij mij in de buurt zou zijn, had ik de dierenbescherming gebeld. Dat is puur mishandeling.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:06

Stel dat dat zou gebeuren (DB inschakelen), denk je dan echt dat die iets zouden kunnen doen? Het beest krijgt zijn basisbehoeften (eten, drinken, verzorgig) dus de DB kan helemaal niks. Er ZIJN geen regels over leeftijden, dus daar kun je mensen ook niet op afrekenen...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:17

Ik ben blij dat ik even heb kunnen lachen om de klotsende melk, maar verder vind ik dit verhaal absoluut niet grappig. Ik hoop iig dat het duidelijk is (geworden) dat dit niet de norm is. Stel je voor zeg ...

Over die beschadigingen heb ik maar 1 ding te zeggen: een goede halteraar had al lang geweten dat je met schoenpoets en een glansspray een hele hoop kunt verbloemen. Kennelijk hebben ze zich daar nooit in verdiept.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:18

[quote="Majo"]Een paard op 1.5 jaar inrijden? Als het bij mij in de buurt zou zijn, had ik de dierenbescherming gebeld. Dat is puur mishandeling.[/qu

precies mijn idee!!

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 10:22

Sonja schreef:
Stel dat dat zou gebeuren (DB inschakelen), denk je dan echt dat die iets zouden kunnen doen? Het beest krijgt zijn basisbehoeften (eten, drinken, verzorgig) dus de DB kan helemaal niks. Er ZIJN geen regels over leeftijden, dus daar kun je mensen ook niet op afrekenen...

Idd het valt niet onder dierenmishandeling in die zin.. Het veulen staat in een droge schone stal en heeft eten en drinken..
Nergens staat geschreven wat je met een paard mag doen op welke leeftijd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:26

En zolang dat niet gebeurt, zullen deze misstanden altijd blijven bestaan...

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:28

twinducklin schreef:
Sonja schreef:

Idd het valt niet onder dierenmishandeling in die zin.. Het veulen staat in een droge schone stal en heeft eten en drinken..
Nergens staat geschreven wat je met een paard mag doen op welke leeftijd

Klopt...helaas...dus blijft er maar 1 ding over....met die man eens een 'hartig' woordje gaan 'praten'..... Nodig je gewoon Francis en Iski uit....gevalletje Good Cop-Bad Cop.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:55

Pffff...Jeetje zeg...hier wordt ik echt boos van! Wat een belachelijk mens! En wederom de westernsport in een slecht daglicht... Helaas weet ik dat dit ook voorkomt bij andere takken van sport (ken helaas iemand met arabjaarling, ingepalmd door de fokker en de voederzaak...ook daar gaat t erg goed... ).

Laat haar mij maar even bellen...heb voor mn onderzoek genoeg ellende gezien en bestudeerd, wil haar wel even haarfijn uitleggen welke problemen zij kan verwachten... Zowel geestelijk als lichamelijk!!!! En dan zal ik ook gelijk uiteggen hoe we wel normaal met onze jonge paardjes omgaan wat betreft halter en opvoeding!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:57

Pffff...Jeetje zeg...hier wordt ik echt woest van! Wat een belachelijk mens! En wederom de westernsport in een slecht daglicht... Helaas weet ik dat dit ook voorkomt bij andere takken van sport (ken helaas iemand met arabjaarling, ingepalmd door de fokker en de voederzaak...ook daar gaat t erg goed... ).

Laat haar mij maar even bellen...heb voor mn onderzoek genoeg ellende gezien en bestudeerd, wil haar wel even haarfijn uitleggen welke problemen zij kan verwachten... Zowel geestelijk als lichamelijk!!!! En dan zal ik ook gelijk uiteggen hoe we wel normaal met onze jonge paardjes omgaan wat betreft halter en opvoeding!!! Al vrees ik met grote vrezen dit:

zo...dat ben ik kwijt...

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:14

Nou....'t is te hopen dat je het idd echt kwijt bent...anders kan het een gezellig weekend worden bij jou thuis....

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:28

Het jammere is alleen dat de eigenaresse neit op Bokt zit mee te lezen.
Het topic is gestart door iemand met gezond verstand en daar heeft de eigenaresse kennelijk heel veel tekort aan (gezond verstand )
Dus misschien een idee om de dame in kwestie aan de haren naar de compu te slepen en eens de wereld voor haar open te laten gaan.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:31

vera schreef:
Het jammere is alleen dat de eigenaresse neit op Bokt zit mee te lezen.
Het topic is gestart door iemand met gezond verstand en daar heeft de eigenaresse kennelijk heel veel tekort aan (gezond verstand )
Dus misschien een idee om de dame in kwestie aan de haren naar de compu te slepen en eens de wereld voor haar open te laten gaan.

Of je print alle reacties uit en geeft die in een enveloppe keurig af.....met de complimenten van Bokt.nl en de allervriendelijkste groeten van mij...

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:32

He

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:36

Goed idee, van mij mogen de groetjes van alle Westernbokkers er wel bij, hopelijk is het dan duidelijk dat dit een jonkie aandoen niks maar dan ook helemaal NIKS met western te maken heeft!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:39

Hahaha, briljant

Boodschap voor de eigenaar;
Kennelijk ben je invloed geweest van mensen die ook de klok hebben horen luiden dus jij kunt er ook niks aan doen.
Het jammere is wel dat je daardoor ook verblind bent maar de weg terug is niet lang.

Het HOORT zeker niet in westernland en in geen enkel paarden land dus gooi die materie meteen overboord.
Stop met je veulen op zijn/haar huid te zitten want over een jaar heb je een nutcase lopen.
Gooi de boel lekker in de wei, koop een goed boek over westernrijden (bv Antje Holtappel), koop een goed boek over opvoeden (bv. Van veulen tot rijpaard) en ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je nog meer schade aanricht.
Schaam je niet om andere te raadplegen en open je ogen.....vooral dat laatste is echt van belang.
Veel succes!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:51

Jus_dOrange schreef:
Goed idee, van mij mogen de groetjes van alle Westernbokkers er wel bij,

Niet van alle Afbeelding

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:51

vera schreef:
Hahaha, briljant
Stop met je veulen op zijn/haar huid te zitten want over een jaar heb je een nutcase lopen.

Terwijl er nu dus een 'Nutcase' aan het andere eind van het touw loopt.... ...hetzelfde touw waaraan ik zo iemand met liefde opknoop....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:55

Citaat:
De eigenaar in kwestie heeft trouwens niet echt verstand van paarden, wel van het rijden maar niet wat er allemaal bij komt kijken. Ze hebben een veulen aangeschaft omdat een schoonzus ( die van een westernstal komt en daar gewerkt heeft ) haar zou helpen, en die verteld dus dat het allemaal op deze manier hoort..

wel verstand van rijden maar niet van de rest? zeker niet opgelet op de manege vroegah...
Laat die schoonzus ook maar even een kopietje van dit topic lezen. (ben trouwens wel benieuwd op welke westernstal die heeft gewerkt en daar deze praktijken heeft 'geleerd')