[WN] Hoofd....ding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:12

Majo schreef:
Als ik het zo zie, zou je het eventueel ook voor zomereczeem kunnen gebruiken, nietwaar? Zomerdekentje op en sleezy eronder!

Dat zou idd kunnen, maar dan moet je er wel op tijd mee beginnen, want als ze eenmaal last hebben van jeuk dan schuren ze de sleezie snel kapot.

merrieveulen

Re: Hoofd....ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:17

ik ben het er gedeeltelijk mee eens. kijk, in de winter maakt een paard ook lange vacht aan op zijn hoofd en hals. de meeste dekens bieden op deze plaatsen geen bescherming, terwijl veel mensen de hals en het hoofd wel scheren. conclusie lijkt me logisch. hetgene dat mij tegenstaat is het überhaupt scheren van het paard omdat het mooi is. als hij veel zweet wordt dat alweer een ander verhaal. maar goed, als het met beleid gedaan wordt wordt het paard er niet veel minder van, maar die van mij mogen lekker hun eigen winterjasje maken!

maar goed, voor degenen die wel ook de hals en het hoofd scheren, zou ik zeggen dat ze ook gewoon een hood oid moeten gebruiken. in de natuur maakt het paard daar immers ook beschermende vacht aan, en dat zal niet voor niks zijn!

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 07:12

wel de mijn vind een hood geweldig. Als er iemand langs de stal komt steek die supersnel zijn hoofd naar buiten. En die persoon dan schrikken! ( ik ben de enige met hood en het is ook nog fluorgroen)

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:18

WHAHAAHAH ik zie het voor me!!!! ik kan me zowiezo niet voorstellen waarom een paard bijv. een hood vervelender zou vinden dan een zalde op hoofdstel... paarden passen zich prima aan, en het is eigenlijk allemaal even onnatuurlijk!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:12

Mijne scheer ik 3x per jaar...ook zo'n haarbal. Hij staat dan eerst met Sleezy en in de winter met een hood op.
Heeft er geen last van en staat ook lekker op de dag buiten zonder het koud te krijgen.
Ook heeft hij nog een staartzak in...ooooohh wat zielig....hihihi

Ik wil gewoon in de winter kunnen rijden zonder een zeiknat paard met winmterhaar wat niet droog te krijgen is, hij vindt scheren heerlijk, geen probleem dus.
Lekker ingepakt met slicker, hood en staartzak...en naar buiten !!!

Voor mij werkt het top!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:06

inderaad. mijn pony Flicka zweet ook erg snel, dus asl die straks 4 is en voor de kar gaat, is het misschien ook beter om haar te scheren. op zich hou ik er niet van, maar ik vind wel dat het in sommige gevallen voor zowel de ruiter (menner) als het paard beter kan zijn. en dan kan je ze beter goed beschermde hebben...