[WN] Haflinger/tinker/fries/ ijslander niets voor de westernsport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: Haflinger/tinker/fries/ ijslander niets voor de westerns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:03

Gezellig hier zeg, * iemand met ook een haf, die maar wat aanklooit

Thinkchester...Er zijn nog andere onderdelen dan de reining trouwens....om daar nu je Tinker te moeten verkopen om hogerop te komen????Een goede quarter is niet het hele werk.....geduld, talent..goede begeleiding....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:27

Blaze schreef:
Wat moet je in godsnaam met een koudbloed in een land waar de sneeuw niet langer dan 2 dagen ligt

eeeeeeehhh hopen dat het toch nog meer gaat sneeuwen??????
Wat overigens weer voor een dilemma zorgt als je een koudbloed hebt die een heethoofd is.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:23

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:26

Blaze schreef:
Wat moet je in godsnaam met een koudbloed in een land waar de sneeuw niet langer dan 2 dagen ligt

Naar kunstmatige skibaan
En ondertussen rij je nog een paar wedstrijden tussen de Anky's om het echt te laten lijken

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:17

Het is niet de bedoeling om Tinkchester aan te zien voor iemand die het niet geprobeerd heeft.
Ze heeft het mij uitgelegd en er zit een verhaaltje aan.
Maar tóch vraag ik het me af.

Ikzelf vind dat koudbloedpaarden het net zo goed kunnen als een warmbloed paard!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:36

@Abalaydi: het gaat hier heel niet alleen over TinkChester maar over meerdere rassen, zie titel: "Haflinger/tinker/fries/ ijslander niets voor de westernsport". Dit topic kwam in den beginne wel voort uit het topic van TC maar haar naam is nergens genoemd, dat doet ze zelf met haar opmerking. Het is meer overall genomen.

Die foto's van Jasper zijn ook leuk!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:37

misschien had tinkchester wat vriendelijker moeten reageren....is namelijk geen goeie binnenkomer

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:39

Dat vind ik ook maar dan nog kan je echt best onderdelen vinden die je met een tinker kunt doen, de een ligt dit en de ander ligt dat, ook afhankelijk van grootte en lichaam natuurlijk maar dat weet iedereen wel.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:59

Cheveyo- ja, dat bedoelde ik.
Het is naar aanleiding van het topic van haar, maar niet gericht op haar.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:03

Wat kunnen jullie je druk maken over iemands keuze om haar paard te verkopen of niet. Ik snap dat niet hoor, het is haar keus en een keus die ik respecteer. Als zij toch graag de westernsport in wil, moet ze het toch zelf weten of ze dat met haar tink wil of niet. Als je nou een hele luxe tinker hebt, oke.
In haar eigen topic werd ze ook al bekritiseerd om haar keus. Heel jammer dat dat moet. En vooral de manier waarop. Alsof ze zelf nog niet bedacht heeft, dat ze met een tinker ook western kan rijden.
Laat iedereen lekker zijn eigen keuzes maken om zijn eigen redenen. Zij is jullie geen uitleg verschuldigd.
En daarbij, er is toch echt wel een verschil tussen een lichtvoetige quarter en een tank van een tinker in de westernsport.
Dus, laat haar ajb haar eigen keuzes maken

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:07

O Lord Lichtvoetige Quarter?????

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:10

het ging heel niet speciaal over haar (ik zal zelf de naam maar weer weglaten)......maar over koudbloeden in het algemeen .

Smax heeft gelijk, je hebt ook tank quarters en lichtvoetige Tinks, maar pffff hoeveel onderdelen heeft de western wel niet!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:13

Misschien wil Lance Armstrong ook wel proberen om de tour de france te winnen op een mountainbike

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:16

Volgens mij heb je binnen de wielrensport ook verschillende onderdelen en die heb je bij de mountainbike waarschijnlijk ook.
En waar is de Tink dan specifiek voor 'bedoeld' oftewel wat ga jij alleen maar doen met jou Tink?

Ik ga iig de westernkant op met de mijne wat anderen daar ook van vinden, I don't care

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:27

Meid, hardstikke leuk voor je, moet je ook vooral zelf weten.
Blijkbaar heb je mijn vorige post niet begrepen, want binnen het wielrennen gebruik je bij elk onderdeel een geschikte fiets
Of zie je ze in het veldrijden al gaan met een wielrenfiets??
Je kan een quarter ook gebruiken voor de mensport, en ermee tussen de tuigers in gaan rijden. Het zijn tenslotte allemaal paarden...
Als je met een vanner lekker de westernsport in wilt, mijn zegen heb je. Maar als je echt ambities hebt in die tak, waarom dan niet met een paard dat misschien wel beter bij je past? Moet je dan je paard maar houden omdat je hem nou eenmaal hebt? En dan maar gefrustreerd gaan rijden? Blijkbaar denken we daar dan anders over. Maar dit is het laatste wat ik hier over zeg. Ik vind de meeste reacties hier gewoon niet reeel.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:45

Meid komt op deze manier wat denegerend over vind ik eigenlijk maar goed, dat zal ik wel verkeerd begrijpen.

Ik vind ze wel reeel, het gaat hier over koudbloeden in de westernsport, heeft volgens mij niks met reeel te doen maar met wat je naar jou idee er mee kunt doen (en niet over haar). Een ander vind dat misschien niet maar ik vind dat je verschillende onderdelen kunt doen met een Tinker. Het hoeft toch niet meteen om wedstrijdsport te gaan? Je kunt ook je trailparcour thuis iets groter en breder opzetten en het met je Vanner doorlopen.

Wielrennen is totaal niet mijn sport, wordt het ook niet en ik snap ook niet wat hij hier mee te maken heeft.

Ambitie kan ook zijn om met een Tinker toch de klus te klaren om in de western (evt. wedstrijden) mee te draaien, er zijn er al voor gegaan, evenals Haffies en Fjorden die ik heb gezien, dus zo raar is het blijkbaar niet

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:18

Gegroet onnozelen!

Hier ook een grote sufferd die probeert western te rijden met haar tinker en er een sport van maakt!

Maar ik kan ook begrijpen dat iemand graag verder wil en de KEUZE maakt om een 'echt' westernpaard te kopen ipv aan te modderen met een koudbloedige knol.

Daarin is iedereen wat mij betreft vollegdig vrij.

Het gekke is dat in de dressuur ook van die idioten rondlopen en erger nog, zij halen soms de Z klasse!

Even serieus:
Rijden komt op een aantal dingen aan en soms werkt een bepaalde combinatie niet, ga dan vooral wat anders proberen want daar help je jezelf niet mee en het paard niet mee. of dat nu een amerikaans ras is of een koudbloed of een wpn'er. Maakt het uit?
Voor mij is de sport nog steeds een plezier om te doen en ik zou het met geen enkel ander paard willen doen op dit moment..

binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:29

Goh,ik kijk eigenlijk op van deze reacties.Enkele jaren terug[3?]ben ik ook hier op bokt zo verschrikkelijk aangevallen omdat ik een pony verkocht die maar heel kort bij ons was.Er werd toen ook geoordeeld zonder dat het hele verhaal bekend was,ik dacht na al die jaren laat ik weer eens gaan kijken op bokt.Er is dus niets veranderd! jammer!

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:09

Ik heb trouwens wel gehoord dat er iemand schijnt te zijn met een IJslander die western rijdt ..... Weet voor de rest van western weinig af, lijkt me trouwens wel leuk om met een wat meer bijzonder ras western te rijden. Alhoewel ik Quarters ook wel erg mooi vind

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:13

Dapperdier zegt het al, Plezier in de sport

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:16

ik denk dat het wel kan, maar niet serieus gaan western rijden, daar hebben ze de bouw niet voor.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:38

Vind ik wel meevallen hoor
Afbeelding
maar een paar voorbeelden
Afbeelding

kon even zo snel niet meerdere foto`s vinden

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:09

tja wat is nou eigenlijk serieus?
Je kunt heel serieus met je paard aan het rijden zijn maar geen wedstrijden willen doen bijvoorbeeld. Serieus trailparcour met een haflinger lijkt mij geen probleem eigenlijk, een bels is weer een ander verhaal (wel een uitdaging hihi). Als je maar plezier hebt toch?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:15

En nog zo'n onnozele hals meldt zich. Met een warmbloed weliswaar (we hebben toch maar twee dagen sneeuw per jaar ) maar ook totaal ongeschikt. Of zo.

Enneh... volgens mij zijn er al heel wat quarters uitgereden door o.a. Fjorden, Tinkers, Haflingers.

En dat op een ongeschikt ras. Dan zal het de rijkunst van de ruiters moeten zijn denk ik.

Wat het niet een tinker die het onzettend lollig deed op het NK afgelopen jaar? Ook in de trail bijvoorbeeld.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 01:19

deze volgens mij

Afbeelding

Of misschien heb je liever een andere koudbloedsoort

Afbeelding

En dan hebben we nog een bekende Fjord die regelmatig met de all round prijs wegwandelt op wedstrijden... Hier niet in wedstrijdoptoming.

Afbeelding

Er is een KWPN-er

Afbeelding

Ik weet dat er nog tenmiste één Fries is.

Een flink aantal Haffen.
En een evenveel aantal pony's.