Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yuma schreef:Wat jij aanhaalt PeterV is het laten vervallen van risico-aansprakelijkheid voor de manege-eigenaar.
Dat is iets anders als wat Anya meldt.
Anya schreef:Peter: de door jou aangehaalde arresten gelden voor manege-eigenaren die paarden aan ruiters ter beschikking stellen. Aangezien de eigenaar van het paard altijd een tenminste gedeelde verantwoordelijkheid heeft met de ruiter.
Het verschil zit em vooral in wel of geen eigenaar/ruiter zijn.
Yuma schreef:En daar is alles wel mee gezegd!
Voor de puristen onder ons: art. 1401 is boek 6 artikel 162 geworden.![]()
priscilla schreef:ik geef mementeel les op een ponyclub en ben via de wijkvereniging ook verzekerd. dus ze kunnen mij niet aansprakelijk stellen. had de jurist allemaal uitgezocht
Cer schreef:@Iski: Als ik Anya's voorbeeld no. 2 neem, dan geldt voor paardrijles van een beunhaas dus 'op eigen risico' indien men op een eigen paard rijdt..
Als dat bungeekoord van de springer zelf is, en jij staat erbij en geeft uitleg, en t koord breekt, dan lijkt t erop dat jij dus niet aansprakelijk gesteld kan worden. Had hij maar zelf een goed elastiek moeten gebruiken...
Toch?
iski schreef:Maak het niet moeilijker dan het is of lijkt: een WA-Particulier dekt jou in tegen kosten die voortvloeien uit jouw aansprakelijkheid. Simpeler kan het niet.
Tinkerlady schreef:iski schreef:Maak het niet moeilijker dan het is of lijkt: een WA-Particulier dekt jou in tegen kosten die voortvloeien uit jouw aansprakelijkheid. Simpeler kan het niet.
Welke verzekeringen zijn hier dan wel voor naast je WA?