Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeddah schreef:Moeten de hengsten en de merries met de SSA ook allemaal met 4 benen op de foto? Want dat is wel niet zo simpel om te testen, maar wel mogelijk. MOeten ze allemaal niet PROK gekeurd worden om mee te fokken, als je ter verbetering wilt fokken? Ik speel hier even "devils advocate".
jeddah schreef:Maar met andere,
behandelbare afwijkingen wordt het een lastig verhaal.
Francis schreef:Ik wil hiermee niemand veroordelen die de keuze toch maakt... ik voor mij vind het absoluut 'not done' (understatement) maar als iemand anders het met eer en geweten wél kan doen, moet'ie dat zelf weten.
Ik vind alleen dat een RAS-vereniging die er voor staat het ras te willen behouden en verbeteren en pleit voor gezonde dieren de verantwoording heeft hier ook daadwerkelijk in op te treden en te sturen en het niet alleen bij woorden te laten. Als we willen dat er in de toekomst dingen veranderen, dat nieuwe eigenaren bewust zijn van bepaalde problemen binnen het ras, dan zullen we daar nu maatregelen voor moeten treffen óf accepteren dat het zo blijft als het is.. en ook bij fokken is stilstand uiteindelijk achteruitgang. Dan wordt het zéker niet beter, alleen maar slechter.
want ik vind ze dus een verrukkelijk karakter hebben!!! Zo ontzettend lieffffffff!!

jeddah schreef:Nope.... en daar zouden ze minstens aan moeten beginnen.