[WN] Welke discipline rijden jullie nu eigenlijk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:33

Met name Pleasure en daarnaast Trail, Horsemanship en Showmanship. Straks ook Halter bij de Quarters. Heb ook wel Reining gereden, maar ben toch meer een Pleasure ruiter, en heb de beschikking over 2 Pleasure paarden
Aangezien ze allebei nog jong zijn, houden we het eerst bij deze onderdelen, later wil ik graag Hunter en evt. Western Riding/ Versatile erbij gaan doen, als dat goed gaat.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:34

Francis schreef:
Ooh FH, ga je TRECen! Lijkt me zo gaaf, alleen zo stikmoeilijk om de snelheid van je paard in te schatten enzo.. heb absolúút geen endurance ervaring en ben slecht in schatten... Vertel vertel... hoe ga jij dat aanpakken?
Ik wil dat op zich ook best gaan doen maar heb geen idee hoe'k dat aan moet pakken...

Cursus volgen, je inschrijven voor de info- brief per mail en lekker met Monique en mij mee gaan oefenen deze zomer. Monique (was mee naar Lunteren) gaat 20 mei haar eerste wedstrijd starten............. .

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:46

Sorry hoor dames.. Endurance all right. TRECen?? what do you say??

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:56

TREC, dat is een redelijk nieuwe tak van paardensport. Op de site www.flyinghorse.nl kan je er vanalles over vinden!!! Het is eigenlijk een combi van een orientatie- rit met kompas- en kaartlezen, trailhindernissen, een tempo- proef (zo hart mogelijk stappen en zo langzaam mogelijk galopperen) en heeeeel veeeeeel plezier samen hebben.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:58

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:11

FlyingHigh schreef:
TREC, dat is een redelijk nieuwe tak van paardensport. Op de site www.flyinghorse.nl kan je er vanalles over vinden!!! Het is eigenlijk een combi van een orientatie- rit met kompas- en kaartlezen, trailhindernissen, een tempo- proef (zo hart mogelijk stappen en zo langzaam mogelijk galopperen) en heeeeel veeeeeel plezier samen hebben.

Dit gaat het worden.. Klinkt super gaaf...

spatter

Re: Welke discipline rijden jullie nu eigenlijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:20

ik haakte af toen ik las dat ik ook hindernissen moest springen, van die vaste cross country gevallen en dat durf ik niet

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:27

@Flyinghigh, ben je ook naar de cursus in Eersel geweest?

@ Spatter, ik was daar ook bang voor, maar de hindernissen zijn echt goed te doen (in Nederland max 50 cm), en als je een hindernis niet aandurft dan krijg je gewoon 10 strafpunten, dus geen diskwalificatie.

Zie ook dit topic:

viewtopic.php?f=29&t=521866

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:30

Bij TREC kun je 't jezelf zo moeilijk maken als je wilt.. hindernissen zijn op een makkelijke en moeilijke manier te nemen, maar je mag ze ook gewoon over slaan.

@ FH, de nieuwsbrief krijg ik al lang ja, was vorig jaar al geïntersseerd geraakt. Cursus volgen is voor mij moeilijk realiseerbaar momenteel... theorie is 's avonds en heb ik moeilijk oppas... is nu al moeilijk voor m'n Apenheul-cursus.. en met paard ergens heen wordt nog lastiger (zo niet onmogelijk)... als ik wil trainen zal ik het dus voornl. zelf moeten doen. Kompas kijken kun je leren, maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik dat temporijden onder de knie moet krijgen... dan moet ik eigenlijk al iemand mee hebben met een brommer ofzo die kan bijhouden hoe hard ik ga ofzo... 't Lijkt me heel leuk om te doen, maar lastig om onder de knie te krijgen.

Edit: hmm, 'k zie dat de info op de site al een stuk uitgebreider is...staan nu ook wat dat onderdeel betreft wel handige trainingstips op...was er al ff niet meer geweest, maar zie da'k weer wat in te halen heb.
Nou, wie weet dat ik me hier ook nog wel es mee bezig ga houden... voorlopig eerst maar 'gewoon' inrijden straks, maar bosrijden gaan we zat doen, kunnen we er net zo goed direct TREC-training van maken, niet dan...

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:23

Ik ben enkele weken geleden niet naar de cursus geweest, mijn vriendin wel en die kan het me prima uitleggen. Ben al wel vorig najaar in Eersel geweest toen er een oefenwedstrijd was. De hindernissen die te moeilijk zijn, sla ik dus ook gewoon over, in NL zal het voornamelijk recreatief voorlopig zijn, dus niet zwaar, er zijn veel ijslandse ponies en andere kleinere ponies die hier in NL meedoen, dus afsprongen van 1.10 m doen ze hier écht niet............houden ze geen lid meer over, hihihihiii. De samenwerking met je paard en daarbij lekker klungelen met compas en kaart, lijkt me erg leuk.
En zeg nou zelf, dit is toch dé sport voor de amerikaantjes?!?

spatter

Re: Welke discipline rijden jullie nu eigenlijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:27

dan ga ik toch eens kijken want het klinkt heel leuk en ik woon niet zo heel erg ver van eersel!

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:28

Francis schreef:
, maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik dat temporijden onder de knie moet krijgen... dan moet ik eigenlijk al iemand mee hebben met een brommer ofzo die kan bijhouden hoe hard ik ga ofzo...

Ik rijd regelmatig met zo'n gps ding en dan kan je ook mooi de snelheid aflezen. Doe je gewoon om je arm en zijn niet zo heel duur.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:33

Met pride heb ik vroeger allround western gestart, en in zijn zeer jonge jaren halter/most colorful. Nu rijden we dressuur en endurance, maar ook de springlessen beginnen binnenkort en sgw lijkt mij ook heel gaaf. En er zit een kleine kans in dat we dit jaar weer wat halter/showmanship dingen gaan doen, vond ik ook altijd wel leuk om te doen en misschien dat hij daar dan ook ooit nog een ROM in krijgt.

SuperrrPaint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:51

ik train voor de reining, maar wil ook gaan beginnen in de halter!!