Citaat:Moeilijk hè bokker en tegelijk professioneel proberen te zijn.
Dat blijkt dus voor meer mensen zo te zijn
Draaien nog maar een klein aantal jaren mee in de sport en denken dan dat ze alle wijsheid in pacht hebben
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Moeilijk hè bokker en tegelijk professioneel proberen te zijn.
Cer schreef:Oh okee, dat was dan een mazzeltje
Nou ja, ik vraag me gewoon dingen af maar eigenlijk gaat t me niet aan...
met die nieuwe regelgevingen worden er wel heel wat dingen een stuk ingewikkelder... en vooral voor een sport in ontwikkeling kan het lastig zijn. Gecertificeerde mensen zijn erg belangrijk, maar hoe komen die er , en wat doe je tot die tijd?
Sugarmiss schreef:Ik krijg hier een beetje "de pot verwijt de ketel"gevoel. Of geldt bovenstaande niet als het in de familie voorkomt.
viewtopic.php?f=4&t=527038

) rijdt men vanaf t Z met een hoedje, ipv een cap.

tunes schreef:Klinkt heel logisch en zal in de praktijk ook ongetwijfeld zo werken, maar als de wet met zijn regeltjes anders beslist én we gaan een beetje de Amerikaanse kant op qua procedures en vergoedingen dan denk ik dat dat vrijheid/blijheid snel afgelopen is.Wat is veiliger, een kind bij een gediplomeerde instrukteur met cap en body protector op een drukke pony. of een kind zonder cap op een rustige pony bij iemand die weet wat hij doet en wat zijn paard kan. het is aan de instrukteur om genoeg mensen kennis en paard kennis te heben welk kind er op welk paard hoort. dat is een kwestie van gevoel en ervaring.
Sugarmiss schreef:Meestal geven die instructeurs alleen nog maar les aan ruiters die zelf al op hoger niveau rijden.
)
. Toen ik bij de manege stopte waar ik 2 uur in de week groepsles gaf was het haast onmogelijk een trainer te vinden (een aantal zeer bekende gevraagd) die daar wilde lesgeven voor een schappelijke prijs. we hebben uiteindelijk 3 trainers op "proef" gehad en 2 ervan lieten ook weten dat het minder interessant was omdat 1 les magegepaarden en beginners waren. 1 trainer noemde het "entertainen" en had daar eigenlijk niet zo veel zin in. Voor een flinke prijs waren ze beiden bereidt te komen hoor, maar das niet te doen op een stichting.
Citaat:"Voor 12.50 per uur Engelse les heb ik een gediplomeerde Deurne instruktie staan. Voor 35,- per uur Westernles heb ik een "Cowboy" die een half jaar naar de VS is geweest staan".

Citaat:Cer schreef:@iski: het eigenlijke probleem ligt bij wat de verzekeringsmaatschappijen verplicht stellen.
Als jij een papiertje hebt kan je de lessers op een verantwoorde wijze onverantwoordelijke dingen laten doen, terwijl als je genoeg ervaring hebt, en gezegd ben met dicactisch vermogen en je laat mensen op een verantwoordelijke manier dingen doen, ben je onverantwoordelijk bezig...
Daar kan niemand wat aan doen, behalve een organisatie die gaat stoeien met het moloch 'de verzekeringsmaatschappij'. Nou, ga dr maar an staan.
Als een opleiding op MBO- of HBO-niveau een vereiste is zullen daar hooguit wat vrijstellingen verleend kunnen worden voor bepaalde vakken, maar je zult toch toegelaten moeten worden middels je vooropleiding of een Colloquium Doctum moeten doen -voorzover die opleiding dit als toelatingseis kent-.Citaat:En Opleidingsinstituten (Deurne) kunnen op deze ontwikkeling inspelen door ervaren ruiters die zichzelf bewezen hebben, hetzij met voldoende winstpunten of d.m.v. titels, een verkorte opleiding aan te bieden