Sonja schreef:iski schreef:Allereerst zouden mensen gescreend moeten worden op de aanwezigheid van gezond verstand voordat ze op een paard mogen stappen.
![]()
Nou doe je 't weer....
Sorry......
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:iski schreef:Allereerst zouden mensen gescreend moeten worden op de aanwezigheid van gezond verstand voordat ze op een paard mogen stappen.
![]()
Nou doe je 't weer....
Sonja schreef:iski schreef:Feit is dat er in Nederland stukken ruitergebied zijn waar het hebben van een ruiterbewijs verplicht is.
** Noem ze eens?
). ElCamino schreef:idd bij het Goois natuurreservaat moet je een ruiterkaart kopen en raad eens..... die kun je alleen kopen op vertoon van je ruiterbewijs !!
Als je een dagje wilt komen rijden moet je ook een dagkaart kopen.... lekker handig als je vrienden spontaan langskomen met hun paarden en je kunt niks kopen omdat het kantoor dicht is. En de boswachter verkoopt ze niet...

lorie schreef:...
Mijn pony vond de examinator ongescikt dus ik moest in 5 minuutjes op een wildfreemd paard mijn examendoen.. nou dat paard leek wel half dood!
maargoed.. ik heb hem
ik weet wel dat ik het niemand aan raad
). Voor het theorie-examen moet je toch een boek doorwerken en onder tijdsdruk een schriftelijke test afleggen. Hierbij wordt dus eigenlijk meer je leeskunst getest dan je paardenkennis. Dit geldt trouwens voor veel meer examens... Mathilde schreef:lorie schreef:...
Mijn pony vond de examinator ongescikt dus ik moest in 5 minuutjes op een wildfreemd paard mijn examendoen.. nou dat paard leek wel half dood!
maargoed.. ik heb hem
ik weet wel dat ik het niemand aan raad
Mag ik vragen waarom "ongeschikt"? Kunnen ze dat maken dan als je daar met je eigen paard komt?
lorie schreef:hhe oops..
ik weet dus niet waarom hij de pony ongeschikt vond..
hij had in de auto tegen de mijn instructrice gezegd dat sommige fjorden wel leuk zijn maar dat er ook krengen tussen zitten.. daar bedoelde hij mijn verzorgpony dus blijkbaar ook mee