[WN] Ehhh die schroefjes van je hoofdstel he... :o

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:10

en dat was bij je barbie paardje of bij je shetlander?
hehe nee hoor Milena lijkt niet op een shetje althans ik weet niet of ze de wintervacht nog heeft???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:13

Nee joh die staat al lang weer strakgeschoren op stal. Ik denk over een weekje of drie nog een keer zodat ze met de komende wedstrijden weer precies mooi staat.

Was met de Rarebier...

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:18

aah arm barbie paard:P

hij lijkt trouwens wel een beetje op een van de paarden van The young black stallion.
weetje zeker dta hij niet stiekem film ster is?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:19

Vast wel
Weer 1000 Euro erbij hehehe

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:32

wheheh tja dat moest ik jou gewoon even melden hehe.
hmm nu moet ik weer een sposten in mijn gddd topic daag

Francis

Re: Ehhh die schroefjes van je hoofdstel he... :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:12

Die chicago screws kun je inderdaad met nagellak of speciaal daarvoor in de handel verkrijgbare spray (in de doe het zelf handel dus) vast zetten, maar ook dan moet je ze blijven checken, evenals de rest van je tuig overigens... leer op scheurtjes enz...

Wissel je vaak van bit en vind je (of je paard) de haken die je aan je bakstukken en teugels kunt maken niks, dan is een hoofdstel en teugels met een quick-change systeem wat...
Ideaal, wil ik zelf ook nog es hebben... geen gezeur met verdwenen schroeven, leren veters waarvan de knoopjes los gaan of juist te vast zitten of gespjes die vast geroest zitten...

Afbeelding

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:18

Haha! Dat is zo herkenbaar!! Ik heb dat op een buitenrit eens gehad, ik voelde al een paar kkeer wat tegen mijn been aan, maar reed door redelijk hoog gras met wat riet en dacht dat dat het was... toen in de galop voelde ik het helemaal erg, toch maar even stoppen... was de singel... aan de rechterkant was het afgebroken. Ook dat dus regelmatig checken en invetten!! Gelukkig zat ik in balans en trok Simply, als handpaard me niet van het zadel af!

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:48

Ik had het ook eens op buitenrit, net op ons galop stuk Ik vond het raar hangen, maar aangezien ik met de galop mijn teugels goed op maat heb, omdat madam weleens iets harder wil dan ik. Ik kreeg haar gelukkig ook stil. Steeg af en liet de teugels vieren en opeens was ik bitloos. Toen ben ik maar naar huis gewandelt. Nu controleer ik voortaan ook

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:37

hehe vriendin van mij had met die leertjes..
we waren op buitenrit haar paard weigerde langs een molentje te gaan ook als Laukje voor op ging dus ze stapte af.. ze wilde er langs lopen en paard draait zich om en knak zij de teugel...
Maar ze heeft een kleine appaloosa met een behoorlijke snelheid en daar mocht ik dan achteraan met mijn liever lui dan moe fjord...
maar het is gelukt

belgikske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:09

je kunt de schroefjes het beste borgen met loqtide te verkrijgen bij de modelbouwzaak. ze trillen dan niet los maar als het nodig is draai je ze met een schroevendraaier zo los. doe dit ook in de modelbouw en bij alle schroeven in de tuigage,western en aangespannen. als hij niet direct los komt als het nodig is even met de haarfeun een beetje warm blazen.......
veel sucses.............

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:51

Ja, ik heb het ook gehad!
Kon toen alleen nog maar rechtsaf

Edson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:32

Hoi Sonja,

Zoals meerdere al hebben geadviseerd is Loctite wel erg goed.
Je kunt bijv. Loctite Screwloc 222 gebruiken. Deze speciaal voor borgen van schroefdraad met geringe sterkte. Kost ong. 11 euro voor 10 ml, 35 euro voor 50 ml.

Een klein druppeltje is voldoende om de boel bij elkaar te houden en is ook voor onderhoud makelijk weer los te krijgen (met een schroevendraaier).

Succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:05

Dat ga ik dan ook maar eens halen, werkt dat echt zo goed?

Want een paar maanden terug gingen we naar buiten, een stuk gegaloppeerd, en ineens, een teugel los in mn hand in de galop
Gelukkig had meneer zowiezo al niet zo veel zin, en kwam ie op HO netjes terug Maja toen kon ik alleen nog naar links, heb ik de teugel maar met een knoop aan het bit vastgemaakt en zo naar huis gestapt!
Ik had gelukkig wel nog wat reserve schroefjes.

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:02

heb ik dus ook regelmatig gehad en ik controleerde nog wel voor het rijden, zelfs een keer met buitenrijden bijna. had al een voorgevoel dus ben gestopt om te chekken en ja hoor nog een keer druk erop en dan had ik daar gestaan.
die schroefjes kun je trouwens gewoon in een westernwinkel kopen per zakje.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:52

Edson schreef:
Hoi Sonja,

Zoals meerdere al hebben geadviseerd is Loctite wel erg goed.
Je kunt bijv. Loctite Screwloc 222 gebruiken. Deze speciaal voor borgen van schroefdraad met geringe sterkte. Kost ong. 11 euro voor 10 ml, 35 euro voor 50 ml.

Een klein druppeltje is voldoende om de boel bij elkaar te houden en is ook voor onderhoud makelijk weer los te krijgen (met een schroevendraaier).

Succes!

Dat bedoelde ik ja... wist niet meer precies hoe't heette...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 04:01

Ik heb het dus een keertje gehad met een teugel waar het leertje van brak na dat ik over een slootje was gesprongen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:47

Ik ga denk ik toch maar voor de tip van Edson....
Ik krijg ze dan toch nog wel los he?

Edson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:33

Hoi Sonja,

Natuurlijk krijg je de schroeven weer los. Loctite werkt als een extra borging tegen bv. lostrillen. Mits je het op de juiste manier gebruikt blijven de schroeven netjes vast zitten.

Voordat je de schroeven vast zet is het noodzakelijk dat je deze goed schoon en vet vrij maakt om een optimale borging te krijgen. Een druppeltje Loctite, even laten uitharden en voila... klaar is Cla...eeh Sonja

Wel blijven controleren natuurlijk! Ook Loctite is, hoe goed dan ook, niet " heilig"!

Succes!

(ik lijk wel een verkoper??)

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:42

Ik heb van dat witte niet plakbaar tape rond mijn schroefjes gedaan.. Omdat ze ook steeds losgingen..

Kweet alleen niet hoe dat spul heet.. Maar ze draaien het ook in waterkranen enzo maar dat is dan weer om waterdicht te maken.. Maar ik gebruik het dus om het beter vast te krijgen

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:56

Gas tape

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:56

hmm dat spul van edson moet ik ook eens aanschaffen!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:24

Leertjes, nee liever niet. Ben daardoor eens van een paard gevallen

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:24

Ik heb lock-bond van bison, schijnt hetzelfde te zijn als loctite. Heb het alleen nog niet getest.

belgikske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:02

ik weet uit beroeps ervaring dat loctite het beste werkt ook als hij een keertje nat wordt en dat gebeurd als we het bit afspoelen . dus ik blijf bij de raad om loctide te gebruiken. en zij die lederenveters gebruiken zorg dat je altijd een reserve bij hebt hij breekt altijd waneer je het niet verwacht. draai hem rond je zadelknoop bvb

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:52

En om diezelfde fout (en het feit dat ik schroefje om de 20 passen aan kon draaien) heb ik sindsdien een hoofdstel met lerderen knoopjes ipv ijzeren schrofjes, echt een aanrader...