[WN] waarom zijn er zo weinig wran wedstrijden in ov. of drenthe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: waarom zijn er zo weinig wran wedstrijden in ov. of dren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:05

Wie

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:25

Beste Garfield en andere contributanten.

Uit jouw vraag en al de reacties die je hierop gekregen hebt (inclusief mijn al dan niet terechte opmerkingen over dunbezaaide western-ruiters in het noorden) blijk in ieder geval 1 ding: er zijn of dreigen 'witte vlekken' te ontstaan op de WRAN-kaart van Nederland. En over de redenen kunnen we discussiëren tot we een ons wegen, de werkelijke reden en oorzaak moeten we zoeken bij de organisatoren die om een of andere reden gestopt zijn met het orfganiseren van WRAN wedstrijden in bepaalde gebieden.

Maar signaleren is één ding, er iets mee doen is iets anders. Maar de vraag is of dat aan de Bokkers is of aan het bestuur van de WRAN? Signaleren is misschien wel onze taak, er iets mee doen is m.i. een taak voor de vereniging. Want zo er een deel van Nederland verstoken zou blijven van (voldoende) wedstrijden betekend dit dat een ontwikkeling in de Westernsport in dat gebied mogelijk tot stilstand komt. En als vereniging moet je zoiets niet willen.

Dus, richt jouw vraag tot de WRAN! En misschien kunnen die potentiële organisatoren overhalen om weer wedstrijden te organiseren daar waar ze nu mogelijk wat minder voorkomen. Want willen we als Westernsport over 10 jaar nieuwe 'sterren' hebben, dan moet er nu geïnvesteerd worden.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:42

Hmm niet helemaal waar Iski. Er zijn in bijvoorbeeld twente wel wedstrijden georganiseerd. Bijvoorbeeld op de ene dag eentje van de reiners en de andere dag een wran wedstrijd. De reiners zaten vol, de wran wedstrijd erna werd afgelast wegens te weinig deelnemers. Kennelijk is het voor mensen aan de andere kant van het land een stukje verder naar bijvoorbeeld Twente. Wij vinden een reisje met trailer naar noord holland ook geen feestje. Dus ik kan daar wel inkomen. Ook wordt aangegeven dat het zou komen omdat twentse lokaties (geldt voor meer regio's) geen stallen beschikbaar hebben. Dat klopt bij een aantal lokaties, maar zeker niet bij de lokatie in Haaksbergen. Die hebben wel degelijk stallen. En nogmaals de reiners waren er wel. Waarom er dan zo weinig deelnemers zijn voor de wran-wedstrijden??? ik weet het niet. Want elders in het land zijn die wedstrijden we druk bezocht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:51

Als de WRAN nu eens in kaart zou brengen waar al haar leden zitten (weet je wel zoals Bart vroeger een kaartje onder ieders naam had) en vervolgens wedstrijdorganiserende stallen eens een premie zou geven als die toevallig in een regio zitten met genoeg ruiters maar te weinig 'eigen' animo. Dan zou er misschien een mooie verdeling komen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:54

Dat heeft de Wran onlangs in kaart gebracht
En dan zie je de hierboven beschreven blinde vlekken in Nederland.

Dat zelfde heeft de Wran ook gedaan voor de trainers. Ook daar geldt een soortgelijk blinde vlek verhaal.

De westernstallen zijn helemaal ongelijk verdeeld.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:59

Verplicht verhuizen is ook weer zoiets

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:17

REGINA76 SCHREEF:
yosan ik vraag mn wedstrijden altijd bijna 1 jaar van te voren aan, maar omdan ook laat er bericht van terug te krijgen dat is erg jammer. ik heb een brief gekregen met voor de organisaties die dit jaar de weekenden datums gepland hadden, kunnen deze in het jaar 2006 weer krijgen. dus mooi niet. zoals je kunt zien ben ik er net weer van mn werk, en heb ik niet altijd tijd om vrij te krijgen van mn werk.

Jawel je had je datums wel weer kunnen krijgen, als jezelf of iemand naar de organisatie bijeenkomst had gestuurd, en die data bekend had gemaakt.
maar aangezien jij er niet was(al dan niet vanwege je werk) je had ook iemand kunnen sturen.
Onze wedstrijd hadden wij ook al vroeg doorgegeven, maar ook op deze middag waren wij aanwezig, samen met een heleboel andere organisatoren.

Groetjes van Sandra

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:37

Ik heb gisteravond even gauw door de WHW gebladerd (tja, prioriteit lag toch weer bij de paarden, ik ben en blijf een rare ) en ik zag in het westen ook niet zo veel wedstrijden staan...
Ik had eerlijk gezegd bv wel gehoopt op iets bij Wennekers ofzo (prachtlocatie!) maar helaas...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:22

Nouja vind 10 shows wel voldoende
Hoop dat er nog 2 bij komen zitten we op 12 shows(incl.NK) voor 2006 op onze reisafstand.
Ik klaag niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:11

Ik heb er 8 in Nederland tot het NK. Is op zich genoeg, maar wil wel eens op wat andere locaties rijden. Gewoon voor de leuk. En bij Wennekers omdat ik dat zo'n bak vind!

garfield1992

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:33

ja ik denk dat ik in 2006 ook maar eens andere locaties opzoek bv wat verder weg want hier in de buurt ken ik ze nu wel hahaha
niet dat ze niet leuk zijn (juist super gezellig)maar ik ben anders bang dat ik mn aantal wedstrijden/punten niet bij eklkaar krijg voor het NK2006 want lig er nu dik een jaar uit kwa wedstrijden en weet niet goed of mijn punten bewaard worden of dat ik weer van voren af aan kan beginnen???
weet iemand hier misschien een antwoord op??

groetjes annemiek

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:40

je hoeft helemaal geen punten meer te rijden, daar zijn de voorrondes voor in de plaats gekomen!

ik heb 1 WRAN C wedstrijd en 1 WRAN D wedstrijd bij mij in de buurt, de rest is minstens 2 a 2.5 uur rijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:11

Tja Spattern, ook de N van WRAN staat ergens voor....

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:25

Sonja schreef:

Gewoon voor de leuk. En bij Wennekers omdat ik dat zo'n bak vind!

Doe je toch gewoon mee op de show die ze organiseren
Lekker grote arena 70x35

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:32

He dan heb ik die over het hoofd gezien!!! WRANshow?
!
Van 't weekeinde ga ik lekker bijlezen en plannen!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:53

nee geen wran NRHA maar je doet toch ook reining

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:25

Ik heb het idee dat er juist in het oosten van het land behoorlijk wat wedstrijden zijn. Ik woon in Zuid-Holland, daar valt het ook niet mee om te starten. Alleen de Greup Stables op hemelvaartdag. Verder moet ik altijd minimaal 5 kwartier rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:58

Ach Chex, ik woon tegenwoordig in het Oosten, en ik moet voor de dichtstbijzijnde locaties ook een uur met de veewagen op pad. Den Ham is op de kaart heel dichtbij, maar ik rij er toch echt een uur op. Idem voor Hardenberg en Zuidwolde. Maar ook Kootwijkerbroek.
Alleen Marienheem is op een half uurtje met de veewagen.

Zou Holten dan toch het middelpunt van Nederland worden?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:36

@Sonja: die paal bij Lunteren (het officiële middelpunt) zit heel diep ingegraven hoor

shellybelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:29

ik heb altijd mijn shows georganiseerd in Saasveld, maar ben door meerdere omstandigheden uitgeweken naar het Midden van het land voor aankomend jaar samen met francisca2 (heb afgelopen jaar alleen de dphc-shows gedaan wel of niet in combinatie met een wran of appaloosa). Het grote voordeel van het midden van het land is het aantal deelnemers, in Saasveld mocht ik blij zijn als ik op een hele dag 100 starts haalde... en dat is helaas niet meer genoeg om de kosten te drukken. Vandaar onze beslissing om uit te wijken naar een andere manege, terwijl dit ook verder rijden is voor mij, ook al heb ik dan geen trailer nodig, heb mijn auto wel altijd afgeladen vol met spullen voor het secretariaat ed..
Dus ik vind het ergens wel logisch dat meer shows centraler worden georganiseerd, tenminste gezien vanaf de kant van de organisatie.
@Regina in de brief stond ook heel duidelijk dat als je niet mocht kunnen op de showmanagersdag dat je dan voor een bepaalde datum jouw wedstrijddata door kon geven, we hadden maar 2 data van je ontvangen via het wranwedstrijdsecretariaat en deze zijn ook meegenomen. (volgende keer 3e zaterdag november gewoon aanwezig zijn )En de regels zijn er voor gemaakt om het voor iedereen eenvoudiger te maken, nu is alles in een keer goed ingevuld en hoeven we niet telkens na te bellen over de info voor op het inschrijfformulier of andere zaken, en voor jullie is gelijk alles correct ingevoerd en hoeven we niet telkens de dingen te wijzigen.En wat heb je liever 2 shows die goed draaien of meerdere shows met verlies of zelfs canceling....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:27

Ik zag jullie shows inderdaad al staan Sheila, staan beiden in onze agenda. Midden van het land is hartstikke goed bereikbaar voor ons. Autobaan op en immer gerade aus zullen we maar zeggen