[WN] Uitnodiging pres. "Westernzadels - Constructie en pasvo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:31

maakt niet uit, koek en zuippie gaat altijd wel op...

Strangertje, ik heb m aangepast de routebeschrijving dus je verdwaalt nu niet meer op het platteland enneh, hoezo 'weer' bij mij? Bij mijn weten is dit wat anders dan onze vakantiebijeenkomsten....

hallow

Re: Uitnodiging pres. "Westernzadels - Constructie en p

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:14

kun je niet naar groningen of drenthe komen? voor de mensen die niet beschikken over een rijbewijs maar zich er heel erg in interesseren?

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 00:39

Als jullie iets organiseren (tenminste 15 personen) en voor mij met de pet rondgaan (als pleister op de km kosten) dan wil ik ook nog wel heel NL doorcrossen, hoewel ik daar echt tijd voor moet vrijmaken.....

MVG Louis

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:40

Hallo Hallow, ik heb mij aangemeld voor Utrecht dus als je mee wilt rijden??? Ik woon in Ruinen en kan je evt. ergens opppikken..

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:08

PocoMisss schreef:
Hallo Hallow, ik heb mij aangemeld voor Utrecht dus als je mee wilt rijden??? Ik woon in Ruinen en kan je evt. ergens opppikken..

heel graag maar ik mag van mijn ouders niet met mensen meerijden die ze niet kennen (kan niet wachten tot ik 18 ben maar dat duurt nog 3 jaar )
en ze willen me ook niet heenbrengen (hetzelfde verhaal als met een meeting) ik vind mijn ouders opeens niet zo lief meer

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:04

Sorry.. maar jouw ouders hebben groot gelijk.. Ben zelf moeder van 2 kinderen en zou er ook niet aan moeten denken.. Vindt je ouders maar wel heel lief want ze vinden jou zo lief dat ze voor geen goud willen dat jou iets overkomt...

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:11

klopt..maar ze hebben het schijnbaar ook niet voor me over om me naar utrecht te brengen voor iets dat mij erg interesseerd en waar ik nog wat van kan leren.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:57

Misschien dat telefonisch kontakt wat dingen uit de weg helpt

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:25

Ik kan nergens vinden wat het kost...

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 10:03

Robyn schreef:
Ik kan nergens vinden wat het kost...

Er zijn maar weinig dingen in het leven gratis.....dit is er één van.
De presentatie is gratis.
In Venlo (kantine ruiterclub) moet je betalen voor drinken; in Vianen (Ciska van Bokt), lijkt me een bijdrage in de kosten drinken wel gepast....

MVG Louis (en Ciska)

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:48

Je ziet het idd weinig, dat er nog wat gratis is en een bijdrage in de kosten lijkt me niet meer dan logisch.
Ik vind het echt een Top idee, elke gek zou me nu wat aan kunnen smeren, en je wilt toch het beste voor je paard..

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:38

we gaan wel met de pet rond om Louis wat te compenseren in zn km kosten, mij kost het alleen wat koffie en thee en sjouwen met stoelen....

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:38

*schopje*

was wat naar onderen gezakt en er is nog plek zat in Hei- en Boeicop om deze leerzame clinic bij te wonen!

Dus als je ook lekker warm op de bank gezeten (kat op schoot?) onder het genot van een vers kopje koffie/thee en een koekje, samen met andere bokkers luisterend naar de wijze woorden van Sablou/Louis hoe een westernzadel in elkaar steekt, wilt deelnemen', geef je dan op via de website www.westernzadel.com onder de blauwe banner.

datum: 10 februari 20.30 in mijn stulpje in het wintergroen
Oh ja helaas geen live paard aanwezig dus als iemand zo'n kunstpaard heeft mag je m ook meenemen

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:26

Ik had me aangemeld met 2 extra personen, maar ik heb nog geen bericht gehad. Moet ik nog even afwachten of is er iets fout gegaan?

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:10

Louis vroeg mij de routebeschrijving naar Tegelen op Bokt te zetten, voor het geval iemand die niet heeft gehad, dus bij deze:

Routebeschrijving vanuit richting Eindhoven:

Op de A67 neemt u bij knooppunt Zaarderheiken de afslag richting Maastricht (N273). Deze weg gaat van autoweg over in een 4 baans weg (let op: 80 km).

Bij het 2e stoplicht (+/- 5 km) gaat u links af (N73), richting Tegelen / Ziekenhuis.

Deze weg is eerst autoweg, maar splitst zich na +/- 1,5 km; hou hierbij links aan, richting Tegelen / Roermond.

Weg +/- 2 km volgen (let op: 50 km) en bij het eerste stoplicht links af, richting Kaldenkirchen / Klein Zwitserland.

Weg +/- 500 meter volgen (heuvel op), 2e weg links (links op de kruising staat een wit bord Klein Zwitserland), richting Klein Zwitserland volgen.

Weg volgen en op de parkeerplaats Klein Zwitserland parkeren.

Rechts aan de parkeerplaats is de manege van de Heideruiters.

Routebeschrijving vanuit richting Maastricht.

Op de A2 neemt u de afslag N273 richting Venlo. Dit is de Napoleonsbaan N273.

Blijf deze weg volgen tot bij Venlo, de afslag met de N73, richting Tegelen Ziekenhuis.

Deze weg is eerst autoweg, maar splitst zich na +/- 1,5 km; hou hier links aan, richting Tegelen / Roermond.

Weg +/- 2 km volgen (let op: 50 km) en bij het eerste stoplicht links af, richting Kaldenkirchen / Klein Zwitserland.

Weg +/- 500 meter volgen (heuvel op), 2e weg links (links op de kruising staat een wit bord Klein Zwitserland), richting Klein Zwitserland volgen.

Routebeschrijving vanuit richting Nijmegen:

Op de A73 gaat u bij knooppunt Zaarderheiken rechtdoor richting Maastricht (N273). Deze weg gaat van autoweg over in een 4 baans weg (let op: 80 km).

Bij het 2e stoplicht (+/- 5 km) gaat u links af (N73), richting Ziekenhuis / Tegelen.

Deze weg is eerst autoweg, maar splitst zich na +/- 1,5 km; hou hier links aan, richting Tegelen / Roermond.

Routebeschrijving vanuit richting Reuver / Belfeld:

Op de streekweg in Tegelen bij het 2e stoplicht rechts af, richting Kaldenkirchen / Klein Zwitserland.

Adres:

Manege Heidehof, Trappistenweg 49, Tegelen (Venlo)

Tot vanavond!!

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:08

Ik ben er geweest gisteren.
Erg leuk om iemand zo gepassioneerd over zadels te horen praten.
De conclusie van het verhaal is wel, dat als je zeker wilt zijn dat je zadel goed past, je er een op maat moet laten maken.
Dat mag natuurlijk geen verrassing zijn.
Probleem blijft natuurlijk dat z'n degelijk Vaquero zadel wel een aantal paarden overleefd. Maar als je dan een extra boom aanschaft,
kun je altijd precies zien hoe je zadel op een ander paard past

Louis bedank voor de leerzame avond.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:27

ook ik was er gisteravond, ietsje te laat we waren fout gereden

het was erg leerzaam om te zien hoe een zadel wordt opgebouwd
de verschillen in soorten bomen en type zadels

de 2 assistenten(paarden) vermaakten zich heerlijk in de rijbak maar waren erg braaf toen ze de zadels opgelegd kregen

heb een hoop bijgeleerd en thuis gelijk mijn eigen zadel grondig bekeken
en wie weet als ik weer een nieuw zadel nodig heb, die van louis zijn erg mooi en duurzaam en natuurlijk goed passend!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:59

Ik is er ook geweest.
Vond het echt heel leerzaam, (hier nog zo ééntje die thuis haar hele
zadel van onder tot boven is gaan bestuderen )

Ik heb weer veel geleerd, keek al kritisch naar zadeladvertenties
maar nu is het helemaal erg

Ga nu ook nadenken over een custom made zadeltje, maar voordat ik
daar mee begin moet ik eerst maar eens gaan kijken waar ik het geld
vandaan haal. Dat is namelijk één van de dingen waar ik altijd een gebrek aan heb

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:29

Yep, ik was er ook. En ik was op tijd Ik heb nu alleen maar nog meer bevestiging gekregen dat ik een supergoed zadel heb. Een zadel dat ik nooit meer zal verkopen (of mijn paard moet dood zijn). En een van de enige zadels met een blauwe boom, kei stoer

Louis, reuze bedankt! Ik wist niet dat iemand zoveel kon praten over alleen een westernzadel!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:16

Blauwe boom ???

Funnygirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:18

Beken me ook "schuldig". Ik was ook aanwezig en het was een erg leerzame avond. Vindt het trouwens wel leuk om weer wat gezichten bij namen te kunnen plaatsen. Mocht ik nog een nieuw zadel mogen kopen, dan weet ik waar ik zeker ga informeren. Ook van mij uit: Louis bedankt!

loekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:56

Sugarmiss schreef:
Blauwe boom ???

Mag ik Majo?
Dancer heeft een heeeeele moeilijke rug met een hele stijle schoft.
Er kon voor Dancer zelfs geen houten boom gefreesd worden.
Die blauwe boom (ben het merk vergeten) is iets flexibeler als een gewone bv. Ralide boom. Geen flex tree, maar gewoon niet zo star.
En Louis kon daar dus mooi nog leren kussentjes tegenaan maken aan de binnenkant om zo de boom geheel passend te maken.

Heb ik het goed?? Zo niet, graag verbeteren!

Louis, het was TOPPIE!!
Hardstikke bedankt voor de leerzame avond!

ElCid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:10

cissy schreef:
*schopje*

was wat naar onderen gezakt en er is nog plek zat in Hei- en Boeicop om deze leerzame clinic bij te wonen!

Dus als je ook lekker warm op de bank gezeten (kat op schoot?) onder het genot van een vers kopje koffie/thee en een koekje, samen met andere bokkers luisterend naar de wijze woorden van Sablou/Louis hoe een westernzadel in elkaar steekt, wilt deelnemen', geef je dan op via de website www.westernzadel.com onder de blauwe banner.

datum: 10 februari 20.30 in mijn stulpje in het wintergroen
Oh ja helaas geen live paard aanwezig dus als iemand zo'n kunstpaard heeft mag je m ook meenemen

Kunstpaard heb ik niet, maar wij komen met zijn 2en. Gezellig.
Kunnen we weer eens bijpraten. Kan ik meteen je katten weer eens zien.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 19:23

A) Blauwe boom.
Ralide maakt bomen waarin minder "harder" wordt gedaan alvorens de "hete brei" in de spuitgietmal wordt gespoten.
Het gebolg is , dat die bomen "ietwat" flexibel zijn (behalve in de fork).
De blauwe kleur geeft aan zadelmakers aan, dat er sprake is van een "zachte" Ralide boom. In dergelijke bomen kun je geen spijkers gebruiken en ook geen schroeven om rigging e.d. vast te zetten. De rigging van Marjoleins zadel zit leter dwars door de boom, maat een ronde kopbout (verzonken). Marjolein heeft een paardje met een extreem stijle en smale schoft. Een geheel op maat gemaakte boom was geen optie omdat er aan een geheel met de hand gemaakte boom (kon niet eens in de spiegel freesbank) enorme kosten zitten.
Ik had nog een zeer smalle "zachte" boom van Ralide liggen, die goed zou passen als er aan beide zijden meer vulling zou komen onder de fork. En dat is ook gedaan. Het paard loopt er werkelijk perfect onder.

B) Plaatsen 10/2.
Cissy krijgt het druk. Als iedereen komt die dat heeft aangegeven, zitten we met zeker 24 mensen "in de zaal". Ik denk dat hiermee de zaak "vol" zit.

Dat wordt dus bij elkaar op schoot....

MVG Louis

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:39

Hallo Sablou, mag je je eigen zadel(s) meenemen of geeft dat geen meerwaarde??