smax schreef:Of je nek een keer breken zoals ikMaar ook al had ik toen met cap gereden had ik hem ook gebroken, Maar veiliger is het in ieder geval wel!!!
Een cap beschermt alleen je hoofd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
smax schreef:Of je nek een keer breken zoals ikMaar ook al had ik toen met cap gereden had ik hem ook gebroken, Maar veiliger is het in ieder geval wel!!!

Speedster schreef:Ik heb het idee dat als je zou moeten kiezen tussen een cap en een bodyprotector, dat je aan die laatste meer hebt eigenlijk.
Speedster schreef:En ik ken er meerdere die behoorlijk hersenletsel hebben opgelopen.
@Wranglerbutt: Misscien krijg ik die indruk ook door mijn persoonlijke ervaringen. Ik ben nog nooit op mijn hoofd gevallen en ken eigenlijk ook niemand die wel eens iets aan een val op het hoofd heeft overgehouden, maar wel iemand die haar rug gebroken heeft door op de rand van de bak terecht te komen.

sablou schreef:En jouw paarden zijn zo getrained dat ze onder ALLE omstandigheden jou hoofd ontzien mocht je onverhoopt eens onbedoeld 'afstappen'De enige plaats waar we heb soms niet op hebben is in onze eigen bak omdat daar buiten zand niets is om op of tegen te vallen.
. Nou moet ik je alweer gelijk geven.

en de veiligheidshelm kan niet afwaaien
Maar ik durf het risico van bestellen terwijl ik de juiste maat niet weet niet te nemen... farichta schreef:Leuk verzonnen hoor, eitjes in petjes of hoeden, hippe Troxels of zo'n veiligheidshoed waarbij het lijkt of je een emmer op je hoofd hebt, maar die hebben geen van allen de vereiste CE markering en EN1384 teken dus zit je weer vast aan die òf walchelijke òf niet te betalen europese gevallen ...
=^.,.^=
Speedster schreef:Ik heb het idee dat als je zou moeten kiezen tussen een cap en een bodyprotector, dat je aan die laatste meer hebt eigenlijk.