[WN] sliding stop aanleren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: hahahahahah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:51

[quote="Blaze"]het is toch zonde om je paard te dreigen dat hij als hamburger eindigd als hij/zij niet luisterd Verward
[quote]

Ik dreigde mijn kip ook altijd met de BBC als ze geen ei gelegd had Knipoog en mijn kat dat ik saté van haar zou maken als ze weer eens iets uitgespookt had (ze heette Pinda) Haha!
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-04-02 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Re: hahahahahah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 00:55

Sugarmiss"]
[quote="Blaze schreef:
[het is toch zonde om je paard te dreigen dat hij als hamburger eindigd als hij/zij niet luisterd Verward
[quote]

Ik dreigde mijn kip ook altijd met de BBC als ze geen ei gelegd had Knipoog en mijn kat dat ik saté van haar zou maken als ze weer eens iets uitgespookt had (ze heette Pinda) Haha!

ik dreigde niet ik deed het Frusty
dus ben ik de ergste Schijnheilig

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 05:13

Ik vraag me af of Blaze en Sonja aan het katten zijn? Als het zo is, laten we daar nu maar mee ophouden he!

Een sliding Stop is heel moeilijk. Heb het zelfs niet eens onder de knie. Ik denk dat je wel een aantal jaartjes het western onder de knie moet hebben vooraleer je kunt met dat starten!
Ik zou in ieder geval niet opgeven hoor. Zoals velen zeiden, probeer iemand te vinden die je de basic western kan leren en ga dan vandaar door naar de moeilijker stappen. Je kan het als je je maar inzet!

Veel geluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:32

Tja, DC, wij hebben een naam laag te houden Knipoog Maar ach, ken je dat Duitse spreekwoord nog uit je Nederlands tijd? Wass sich liebt... *LOL* *LOL* *LOL*

Trouwens Blaze, had idd m'n sporen nog om, ben direct vanuit Lisse naar de paarden gegaan (staan daar niet, Lisse heeft nl. geen draaiorgel), snappie? Als je volgende keer weer zo aardig bent zal ik vragen of je op de terugweg nog even komt kijken Haha! het ligt op je route.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:52

Oke en dan nu even opbouwend advies voor BG, anders worden mijn berichtjes gewist door SM Bloos Haha! .

Slidingstoppen is de piaff van de westernsport, daar ligt dus een hele basisafrichting aan ten grondslag en kun je dus niet even doen voor erbij.
Als je telkens een vast punt pakt in de bak dan loop je het gevaar om ook als je dat niet wilt straks continu stil te staan op dat punt of te stoppen.

En zoals ik al zei, beheers eerst de basis van het western voor je aan zulke capriolen begint. Sliden doe je op je zit met minimale hulpen (houwel ik andere manieren zie op andere stallen, zoals in mijn eerste berichtje, berust helaas op waarheid) en niet alleen door wow te roepen (zou wel makkelijk zijn).
Eerst een paar pasjes, en die dan steeds uitbreiden. Dit gaat niet in een paar weken, dit duurt maanden zo niet jaren voor je een nette sliding kan maken. Ligt aan de aanleg en de bouw van het paard.
Niet ieder paard kan sliden, spinnen enz enz. Western is meer dan slidingstoppen enz enz.

Ga als je je pony hebt eerst werken aan stelling en buiging in het hele lijf, daarna wendingen om de voor en achterhand (totale controle van het paard), liefst voor 90% op je zit. Dan kun je pas een beetje aan je stops gaan werken (zie boek Go west van Antje Holtappel).

Zo goed Suggarmiss? Haha!

Viv

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:06

Sonja schreef:
Tja, DC, wij hebben een naam laag te houden Knipoog Maar ach, ken je dat Duitse spreekwoord nog uit je Nederlands tijd? Wass sich liebt... *LOL* *LOL* *LOL*

Trouwens Blaze, had idd m'n sporen nog om, ben direct vanuit Lisse naar de paarden gegaan (staan daar niet, Lisse heeft nl. geen draaiorgel), snappie? Als je volgende keer weer zo aardig bent zal ik vragen of je op de terugweg nog even komt kijken Haha! het ligt op je route.

hahahahah ja we doen ons best }>
maar helaas Sonja in ben bezet Knipoog
ennnnnnn ja ik neem je uitnodiging aan(ben altijd aardig Cool )

maar ok even toch nog over dat stoppen.
we vallen altijd in herhaling western bestaan uit vele onderdelen en een onderdeel heeft als gevraagt maneuvre een stop.
thats it!!!!!!!! dus boogie leer eerst de basis en dan ga je kijken wat je leuk vind en waar eventueel je paard voor geschikt is.en die basis leren duurt echt iets langer dan 5 maanden Schijnheilig
meeste mensen vallen dan ook af omdat het allemaal toch net iets moeilijker is als het er uit ziet.
als je gaat opzoeken hoeveel western gereden paarden in nederland zijn en je zet daar tegen over de paarden die een mooie stop maken dan denk ik dat je schrikt.
maar je wil echt actie dan ga je natuurlijk cutting doen Pling
als je ooit op een ervaren cutting paard hebt gezeten en hebt gevoeld wat dat paard gedurende 2.5 min onder je doet met een goed werkende koe dan is een sliding stop meteen minder spectaculair Kwijl

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:31

Blaze schreef:
als je ooit op een ervaren cutting paard hebt gezeten en hebt gevoeld wat dat paard gedurende 2.5 min onder je doet met een goed werkende koe dan is een sliding stop meteen minder spectaculair :~

Sterker nog...zelfs niet gewenst... Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:37

N.a.v. een reeds op verzoek van de schrijver verwijderderde reactie het volgende:

Ik geef toe dat sommige Bokkers niet altijd even aardig tegen elkaar zijn, al dan niet uitgelokt door wie dan ook Lips are sealed Maar zo lang het met een kwinkslag gebeurt heb ik er geen problemen mee. Mocht iemand er wel een probleem mee hebben dan svp een PB naar de personen in kwestie of naar mij.