[WN] onderlinge wedstrijd kootwijkerbroek 21 jan.wordt oefen!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: onderlinge wedstrijd kootwijkerbroek 21 jan.wordt WRAN D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:04

Ben eerlijk gezegt ook wel benieuwd
Hoe het ook moge zijn mijn info komt niet van de eerste de beste en als hij/zij al niet goed is geinformeert over regel veranderingen dan wordt het toch echt tijd dat de wran zich eens achter het spreekwoordelijke oor moet gaan krabben.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:07

spatter schreef:
persoonlijk dacht ik ook dat je geen startnummer nodig had en dat dat juist het voordeel van een D wedstrijd was

Staat er waar dan ook geschreven dat dit zo is????

De wedstrijd indelingen zijn veel ouder dan de federatie startnummers
maar nergens is te lezen dat deze niet voor D wedstrijden gelden.
Wel is er een mogelijkheid gecreeert om in de klasse beginnende beginners (alleen uit te schrijven op een D-show)af te wijken van de eis om federatie nummers(maarja ook dit staat nergens geschreven )

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:09

Precies Blaze, das een beetje het probleem, dat nergens wat geschreven staat... Misschien dat Anika anders schriftelijk bevestiging moet vragen, voordat er mensen zijn die achteraf problemen krijgen ofzo.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:11

Ach de wran leest bokt toch dus geef ff antwoord

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:13

Ja, maar gezien wij al 2 WRAN mensen gesproken hebben hebben we daar dus eigenlijk nog niks aan....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:13

Het probleem is niet zo zeer dat er niets beschreven staat(soms duurt het wat langer om alle aanpassingen op papier te zetten.
maar via het bestuur van de wran denk ik toch dat het absoluut zo is dat men onderling wordt ingelicht over veranderingen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:46

Is het niet het meest simpele om ervan uit te gaan dat als iets NIET beschreven staat dat het NIET mag, dat het dan gewoon WEL mag

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:00

Tuurlijk, maar in dit geval is het gewoonweg gezegd... door een WRAN persoon. Dat is de reden dat Anika toch wel voor een WRAN D gekozen heeft ipv een onderlinge wedtsrijd zoals ze eerst van plan was.

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:05

Bij de Brederoder ruiters in Hagestein hebben we op 18 september jl ook een WRAN-D wedstrijd georganisseerd. Wij hadden toen een apart onderdeel voor de beginnende beginners. Deze hoefden idd geen startnummer aan te vragen. De overige klasse moesten wel een startnummer hebben. Ook wij zijn hier een tijd mee bezig geweest om alle regels goed te doen. Het blijkt dat de Federatie andere antwoorden geeft als de WRAN. Heel ingewikkeld allemaal vooral als je net als ons toen een wedstrijd voor het eerst moet organiseren. Ook wij kregen van 4 verschillende mensen 4 verschillende antwoorden. Misschien wordt het tijd om alle regels voor een WRAN-D eens goed op te schrijven. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het wel.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 18:24

Ik heb ongeveer 10 getuigen van de federatie dag. Dat het is zoals ik beschreven heb. Er staat in het wran boekje niet wat de regels zijn voor een wran D en ook niet op de site. Dus ik neem aan omdat het gaat om regionaal/lokaal karakter zoals het wel omschreven staat in het regelboek dat het goed is zo. En ik weet ook niet bij wie ik dan terecht moet voor andere info als 2 ervaren mensen dit zeggen. Ik ga het ook niet veranderen en mocht het dan toch niet kloppen wat me sterk lijkt dan zien ze het maar een keer door de vingers. Dan hadden ze maar juiste info moeten geven toen ik die keuze maakte van onderling naar D te gaan. Het wordt toch niet bijgehouden? Ik hoef niks te noteren in het systeem van de federatie en ook niks op te sturen. Je krijgt geen punten en is voor de oefening. Dus ook al die regels van startnummer etc. zijn dan ook niet nodig lijkt me.

Sorry mischien ben ik heel eigenwijs nu maar het gaat gewoon door op deze manier.

En het wordt een hele leuke dag!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 18:25

Kom maar op!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:49

Dus als er dan mensen amateur of open starten dan mogen ze later op een c show weer gewoon beginners starten en men moet dat dan maar door de vingers zien????
Wat betreft de startnummers lijkt het me redelijk simpel,het systeem is ingevoerd en betreft alle wran shows.Dus ook een D show.
lenasugar heeft het al meegemaakt dus zal er toch iets van waar zijn.

of zullen we meteen maar alle regels aan onze western laars lappen

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:06

Maar je snapt toch wel, Blaze, dat dit echt voor onwijs veel verwarring zorgt? Als Anika verkeerd door de WRAN is geinformeerd, dan ben ik het wel met haar eens, dan moeten ze dat even laten gaan. Of Anika moet er dan maar voor kiezen geen WRAN D te doen, maar gewoon een onderlinge.

Je kan als WRAn zijnde toch niet eerst het ene zeggen en dat dan weer terug draaien? Tenminste, kan vast wel, maar netjes is het niet.

Ik denk helemaal niet dat we de regels aan onze westernlaarsen moeten lappen, maar gezien er hier duidelijk onduidelijkheid verkeerd is dit wel een uitzondering IMO.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:12

anika schreef:
Er staat in het wran boekje niet wat de regels zijn voor een wran D en ook niet op de site.

Er staan geen
aparte
regels voor een D-wedstrijd.

Citaat:
Dus ik neem aan omdat het gaat om regionaal/lokaal karakter zoals het wel omschreven staat in het regelboek dat het goed is zo.

Nee, dit is de verkeerde conclusie. Omdat er geen aparte regels voor D wedstrijden zijn, gelden "DUS" de gewone regels.

Het enige verschil met een C wedstrijd is dat de punten niet geregistreerd worden (en dus niet meetellen voor champion titels of promotie).

LOS VAN DIT ALLES mag IEDERE organisator natuurlijk op IEDERE wedstrijd (in aanvulling op de officiele klassen) WELKE klasse dan ook uitschrijven en daar geheel naar eigen inzicht welke regels dan ook voor hanteren, bijv. geen startnummers, of stoelendans te paard, of weet ik veel wat.

Ook weer LOS VAN DIT ALLES mag een WRAN jury alleen WRAN erkende evenementen (evt. met extra "wilde" klassen) jureren. De minimum-eisen voor een WRAN erkenning staan ook in het boekje.

Ik hoop dat iedereen het nu weer weet.

Groeten,

Chris.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:15

Maar Chris, zoals geschreven, het is op de Showmanagers dag wel verteld dat startnummers niet nodig waren en resultaten niet zouden tellen enz... dat kan dus zomaar terug gedraaid worden?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:16

ik heb ook de regels die Blaze opnoemt mee gekregen.
volgens mij op de laatste leden vergaderring.

alleen de beginnende beginners klasse mogen zonder federatie startnummer.
en je mag niet officiele onderdelen uitschijven als ze door de jury zijn "goedgekeurd"
volgens mij is daarover nog eens iets geschreven op BOKT
ik zal eens zoeken

maarja de ALV was in maart en mischien zijn de regels in tussen wel veranderd.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:17

o, ik zie dat Chris al gereageerd heeft

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:19

Ik geloof absoluut dat er regels zijn en dat die niet juist zijn verteld op de Shomanagersdag hoor! Maar het is daar wel verteld, door een WRAN bestuurslid. Daarom heeft juist Anika besloten er een D van te maken, anders had ze het als een onderlinge willen doen.

Dat dat zomaar kan, verkeerde info geven en dan gewoon zeggen dat het dus niet mag, daar sta ik van te kijken... Stel niemand had op bokt wat gezegd, Anika had de wedstrijd gehouden, er wwaren Beginners bij de Ammy's gestart... dan had je dus helemaal de poppen aan het dansen gehad!

Wie moet je kunnen geloven dan? Anika heeft het per slot van rekeinging van de "WRAN".

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:29

jeddah schreef:
Maar je snapt toch wel, Blaze, dat dit echt voor onwijs veel verwarring zorgt?

ja dat snap ik vandaar dat ik ook dacht te moeten melden dat er hier iets niet helemaal klopt.
En nog niet eens zozeer omwille van de organisatie maar om toch aan te geven dat deelnemers die in een goede bui zijn en zich (omdat het toch niets uitmaakt ) heel stoer laten inschrijven in de open of de amateur en vervolgens op de volgende C-show weer leuk beginner willen starten en dan ineens te horen krijgen dat ze hun status als beginner in Kootwijkerbroek hebben verspeeld.
Ok je hoeft niets door te geven maar als je de regels kent dan weet je ook dat een wran bestuurslid ten allentijde op een erkende show kan komen controleren of de regels van de wran worden nageleeft.

Dus ach ik doe het lekker toch en hou me maar eens tegen is in mijn ogen niet het slimste wat je kunt doen.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:32

Ik ben daarom blij dat je het aankaart Blaze. Het zou vreslijk voor die ruiters zijn als dat gebuerd was.
Ik denk dat het het beste is als de WRAN dit met Anika op gaat lossen op de een of andere manier (buiten dit topic om dus ).

Ook ben ik het eens dat je niet "lekker toch" moet doen, daar heeft niemand wat aan en vooral de deelnemers natuurlijk niet!

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:36

jeddah schreef:
Ik ben daarom blij dat je het aankaart Blaze. Het zou vreslijk voor die ruiters zijn als dat gebuerd was.
Ik denk dat het het beste is als de WRAN dit met Anika op gaat lossen op de een of andere manier (buiten dit topic om dus ).

Ik denk dat de wran het ook hier ff duidelijk moet maken hoe het nu zit.
(Frayba heeft het al heel duidelijk verwoord maar blijkbaar is dat niet genoeg)
Heb al een mailtje naar de wedstrijd secretaris gestuurt met de vraag enig licht in deze duisternis te geven.

goh toch geen storm in een glas water

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:57

Sorry maar zo vind ik een wran D dus niet leuk!

Ik vind het van de gekke dat het zo weinig verschilt van een C. Sorry maar als ik deze regels mee krijg doe ik dus een onderlinge wedstrijd en geen D.

Ik probeer de personen te bellen die mij verkeerd hebben ingelicht maar die nemen niet op!

Ik vind het heel vervelend dat het zo gaat. En ik ben er ook best boos over. Denk je wat leuks voor de mensen te doen en wordt je door de kenners misleid. Ben ik straks de gene die het op d'r brood krijgt. Daar baal ik van!

Blaze je hebt gelijk met als je bedoeld dat ik iemands status in gevaar breng als ik de regels aan me laars lap. Dat zal ik nooit doen! Ik wil juist mensen helpen de sport in te gaan en hoger op te komen en niet af te branden of hoe je dat ook noemt.

Ik was alleen even buiten zinnen zeg maar omdat ik niet wist wat ik las! Dus verwoorde ik de dingen een beetje verkeerd.

MENSEN IK GA GEWOON EEN WEDSTRIJD ORGANISEREN MET OF ZONDER EEN D OP DE LIJST! (dus wran d of onderlinge bedoel ik daar mee )

Alles is al geregeld en alle sponsors zijn weer paraat heb al allerlei inschrijfformulieren verstuurd!

Blaze bedankt!!

Jeddah bedankt dat je me steunt. En dat je op de federatie dag aanwezig was.
Jullie horen het wel als ik wat mensen in de kraag heb gegrepen! }>

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:58

sorry hoor, blaze !
maar wel ontzettend vervelend voor de organisatie van deze wedstrijd

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:04

@Anika: als het weer teruggezet wordt naar een 'gewone' onderlinge krijg je dan nog wel een jury ??

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:25

Ja want die was al geregeld toen het nog een onderlinge was. Dus dat veranderd niet gelukkig. Wat een gedoe zeg.