[WN] wel eens iemand horen zeggen die western reed overging op...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:08

Nou, ik had nooit engels gereden, dus met western begonnen. En tegenwoordig rij ik een combi, en mn eigen QH wordt steeds meer engels aangekleed
Wel zo makkelijk want hier in de buurt zitten zeker wel 5 ruitersportzaken!!!

Oh, en van de zomer ga ik kür op muziek rijden Dat wordt tenminste aan huis georganiseerd, wel zo makkelijk

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:22

Cer schreef:
Oh, en van de zomer ga ik kür op muziek rijden Dat wordt tenminste aan huis georganiseerd, wel zo makkelijk

In December toch? Tenminste dat was de voorgaande jaren altijd op de Groene Meer.
Sorry, off-topic

Ik ken ook mensen die overgegaan zijn naar engels hoor. (on-topic )

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:31

En zo ziet een ex-westerngereden paard er dan uit
Afbeelding

Het scheelt inderdaad wel, ruitersportzaken zijn er dan genoeg in de buurt

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:47

Krijg je vaak"" commentaar" over de kleur van je paard?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:55

Ziet er super uit Cornelie! Ik vind het allemaal maar leuk om vooral de Amerikaanse rassen in de Engelse sport terug te zien!

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:35

Bedankt jeddah, maar we rijden nog maar op B nivo dus er is nog genoeg te verbeteren.

O ja, commentaar genoeg. Vaak geen prettig commentaar maar ja, daar leer je je vanzelf wel overheen te zetten.

Wat ik wel zo hier per pb enzo met bokkers overleg is waarom de rassenverenigingen eigenlijk vrijwel niks hebben/doen voor/met de niet-westernrijdende qpa eigenaren. Er zijn er inmiddels toch best een aantal die bv dressuur rijden, endurance, springen of wat dan ook. Tuurlijk, een dressuurwedstrijd organiseren zal niks worden, daar zijn er te weinig voor. Maar wat ik bv mistte is hulp bij bepaalde regels. ( je kunt bv een ROM in de dressuur halen, graag wilde ik daar wat meer over weten ) De rassenverenigingen hebben o.a. als doelstelling het promoten van het ras, en niet alleen het promoten van het westernrijden. Maar ja, met een appaloosa kan je dan in elk geval nog bij het NAS terecht

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:51

Haha, er is altijd wat te verbeteren in de Dressuur!!

Maar wat bedoel je? Kan de AAHCH je niet helpen met uitzoeken hoe dat voor je ROM gaat?

Ik denk dat het misschien nu nu al, maar in de komende jaren heel goed in te denken is dat er een Dressuur wedstrijdje gehouden kan worden voor QPA's. Why not?

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:08

Als dát gebeurt, doe ik mee! (al moet ik er natuurlijk wel eerst het e.e.a. voor aanschaffen enz.)

cornelie schreef:
O ja, commentaar genoeg. Vaak geen prettig commentaar maar ja, daar leer je je vanzelf wel overheen te zetten.

Dat meen je toch niet?!

Op zich voor jou wel mooi dat je bij het NAS terecht kan maar toch vindt ik dat een gemiste kans voor 'onze' eigen rasvereniging. Maar bij de NAS krijg ik dan weer een beetje het idee dat ze juist anti-western zijn.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:24

sflj schreef:
Op zich voor jou wel mooi dat je bij het NAS terecht kan maar toch vindt ik dat een gemiste kans voor 'onze' eigen rasvereniging. Maar bij de NAS krijg ik dan weer een beetje het idee dat ze juist anti-western zijn.

Tja, toen ik meereed in het showteam van de NAS heb ik destijds ook een flinke 'draai om mijn oren' gehad van iemand van de AAHCH }>
En inderdaad, de NAS is meer engels gericht maar ik heb daar zelf eigenlijk geen probleem mee. Dat is ookk gewoon hun fokdoel. Ik heb een amerikaan en daar ben ik trots op, ik heb me ook altijd toch wel thuis gevoeld bij de AAHCH. Ach, misschien gewoon maar weer eens lid worden en actief gaan schrijven over onze trainingen bij Tineke Bartels, de dressuurwedstrijden, endurances en onze toekomstige cross ervaring bij Naber Zeg ik mijn lidmaatschap van het NAS gewoon op Kom ik wel een keer een demo engels geven bij de onderlinge western wedstrijd ipv andersom

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:29

ja k hebt t toch wel vaker gehoord hoor!...

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:46

Moet je zeker doen, Cornelie! Goed idee!! (of een endurance demo! )

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:50

Hahahaha .... wel een indoor endurance dan he!!!

Monsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:56

crazycactus schreef:
Hahahaha .... wel een indoor endurance dan he!!!

Ja leuk 60 km rondjes rijden in de bak...

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:38

Cool, kunnen we een indoor endurance rijden tegelijk met de onderlinge appie wedstrijd

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:52

sflj schreef:
Als dát gebeurt, doe ik mee! (al moet ik er natuurlijk wel eerst het e.e.a. voor aanschaffen enz.)

Ik ben al met iets bezig wordt vervolgd...................

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:45

@ Cornelie: Vind het toch wel een beetje een raar gezicht hoor, zo'n ap in de dresuur

Ik heb altijd Engels gereden, maar rij nu met mijn nieuwe bijrijdpaardje western. En het bevalt me prima

Roos1

Re: wel eens iemand horen zeggen die western reed overging o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:04

Nee dat hoor je inderdaad niet vaak dat iemand overstapt op dressuur.

Ik rij nog steeds allebei, Z-dressuur met mijn KWPN-er en ik rij pleasure en reining met een quarter. Maar ik zou denk ik niet stoppen met western en ik denk ook niet echt dat het een overgang is omdat ik altijd dressuur ben blijven rijden...

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:08

dat hoor je ook nie vaak! iemand die met zijn ene paard engels rijdt en met de ander western! Wel gaaf hoor

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:16

Ik ken het nog iets extremer zelfs. Een vriendin van mij rijdt dressuur met haar KWPN-er en Akhal Take, western en domo vaquera met haar Lusitano, en nog iets anders spaans met haar andalusier.... Maar op een gegeven moment kon je zien dat ze het allemaal niet meer uit elkaar kon houden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:38

toch veel mensen die van western naar engels gaan, zelf nooit gehoord

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:40

een vriendin van mij had 3 jaar western gereden, en nou doet ze ook engels rijden, altijd springen

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:48

cornelie schreef:
sflj schreef:

Tja, toen ik meereed in het showteam van de NAS heb ik destijds ook een flinke 'draai om mijn oren' gehad van iemand van de AAHCH }>
En inderdaad, de NAS is meer engels gericht maar ik heb daar zelf eigenlijk geen probleem mee. Dat is ookk gewoon hun fokdoel. Ik heb een amerikaan en daar ben ik trots op, ik heb me ook altijd toch wel thuis gevoeld bij de AAHCH. Ach, misschien gewoon maar weer eens lid worden en actief gaan schrijven over onze trainingen bij Tineke Bartels, de dressuurwedstrijden, endurances en onze toekomstige cross ervaring bij Naber Zeg ik mijn lidmaatschap van het NAS gewoon op Kom ik wel een keer een demo engels geven bij de onderlinge western wedstrijd ipv andersom
Ik ben als (nog relatief nieuw) bestuurslid van de AAHCH juist op zoek naar andere dingen dan westernwedstrijden om naast de shows te organiseren! Ik zoek meer animo voor allerlei dingen, maar niemand reageert op mijn vragen ! Alle suggesties zijn welkom!

*sorry, nu weer on topic*

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:18

Ik ben bezig met een suggestie..........
Heb al een plan

JollyGood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:14

wat mij opvalt is dat engelse ruiters vaak dingen van de western overnemen qua tack....
Hoofdstellen , showhalstes enz, want dat vinden ze mooier.

Toch ken ik geen westernruiters die dat doen.
(logisch uiteraard.. )

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:17

zNouehhh... Ik heb tijdens de barrel race wel wat engels aandoende hoofdstellen gezien. En Alida reed vroeger ook met een engels hoofdstel de barrel race en poll bending, een zwarte met blauw onderlegd. Compleet met bustrens en engelse teugels.