[WN] Hallo, ik kom er nog even op terug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Hallo, ik kom er nog even op terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 07:05

Sugarmiss schreef:
@Peter: organiseer eens een tripje 'de hei op' met alle mensen/organisties die het betreft. En kom er niet eerder af vóór al het oude zeer uitgesproken is en er duidelijke afspraken gemaakt zijn hoe eea voor de toekomst beter zou moeten gaan.

Ik weet niet meer welke topic het was, maar hier had ik al is over geschreven.
Met zijn alle in een kano, met een jury boor erbij, en zelfs voor de smeuigheid had ik ook nog een bootje gereserveerd voor een nimmer negatief schrijvende journaliste.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:38

PeterV schreef:
Sugarmiss schreef:
@Peter: organiseer eens een tripje 'de hei op' met alle mensen/organisties die het betreft. En kom er niet eerder af vóór al het oude zeer uitgesproken is en er duidelijke afspraken gemaakt zijn hoe eea voor de toekomst beter zou moeten gaan.

Ik weet niet meer welke topic het was, maar hier had ik al is over geschreven.
Met zijn alle in een kano, met een jury boor erbij, en zelfs voor de smeuigheid had ik ook nog een bootje gereserveerd voor een nimmer negatief schrijvende journaliste.

ik zou voor de zekerheid nog een paar trail ruiters van "iski' meenemen
hebben jullie lekker de tijd

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 08:43

LindyH schreef:
Ik zie het een beetje als immigranten die naar Nederland komen. Ze hebben de voordelen van een goed georganiseerd land, maar moeten daar een deel van hun eigen cultuur voor opgeven. Veel mensen realiseren zich dat niet voor ze naar Nederland komen.

Toen de eerste immigranten kwamen, was het natuurlijk niet te doen, om rekenschap daarmee te houden. Maar toen er meer en meer kwamen, zag het gast land in, dat er toch het één en ander moest gaan gebeuren. Toen de eerste moskee gesticht werd in het Nederlandse, begreep half Nederland niet eens, wat dat zou gaan inhouden. Sterker nog, toentertijd werd er zelf in een plaatselijk provincie dorp, een inzameling gehouden voor een moskee, omdat die arme mensen geen geld meer hadden om meubilair te kopen.
Duidelijk sloegen de inwoners van het plaatselijke provincie dorp de plank mis, met hun goed bedoelde hulp, en ik weet zeker als deze overleg gepleegd hadden met de grote stad hierover, waar het wiel al was uitgevonden, en er zelfs al beleid was voor ontwikkelt, dat deze provincie minder belachelijk had over gekomen.

Waar dit provincie dorp nog dacht goed te doen, hadden organisaties van moskeen zich al georganiseerd, en zaken geregeld bij de Nederlandse wetgeving.
Deze immigranten hadden toen al door, dat als zij zich zouden organiseren, in een soort van, ach laten wij het voor de grap is een Federatie noemen, dat deze dan veel meer zouden bereiken, dan als deze één voor één, of ieder voor zich god voor ons alle, of mijn alha is een andere dan de jouwe, niks bereikt zouden hebben.
Ik kan jou vertellen LindyH, dat tegen stellingen bij het geloof waar moskeen voor gebouwd worden, vele male groter zijn, dan waar wij het hier over hebben, in de westernsport.

Ondanks dat wij altijd weten aan te geven, dat die moskee bezoekers die hier in Nederland komen, de provincie bewoners in het land van herkomst zijn, weten deze toch, dat als je wat wil bereiken, dat je dan georganiseerd voor de dag moet komen. Inmiddels stroomt er al jaren subsidiegelden naar hen te bereiken doel, en behouden deze toch hun identiteit binnen de wetgeving die in Nederland geld.

Bij de western Federatie, hebben zich ook verenigingen aan gesloten, die met een moederstamboek te maken hebben. Waarom snappen deze het wel?
Wij praten hier immers maar over het beoefenen van een sport!

Als wij niet georganiseerd te werk gaan, zijn de sport beoefenaars uiteindelijk de klos.

Zelfs de Noord Hollandse leden van de plaatselijke punnik club, dwongen hun bestuur om afspraken te maken met de andere punniks clubs in het land, over het te gebruiken garen op het Nederlands kampioenschap, zodat de echten punniker ook de punniker van Nederland zou zijn. Allen kwamen deze overeen dat het niet uit maakte wat voor een klosje er gebruikt zal worden, maar ik heb mijn laten vertellen, dat het Spakenburgse hardhout naad kous knot klosje de voorkeur heeft.
Dit klosje was tot voorkort alleen aan de elite voorbehouden die alleen voor zo’n kampioenschap gingen.
Uiteindelijk hebben deze toch ook maar aansluiting gezocht bij de andere verenigingen die zich hadden georganiseerd, en al samenwerkte met andere klosjes die ook gebruik werden.
Ik noem een Haagse langen poten eikel blokje, het Roermondse vlaai pap blokfluit, en niet te vergeten de grens over komen rollende het Vlaamse touw opwind hulpje zonder batterijen, die allen al waren aangesloten bij de overkoepelende Punnik Frunnekers van Nederland.
Ëén avond hadden zij er voor nodig, om de geschillen die er door de jaren heen waren ontstaan, bij te leggen, in het belang van heel punnikend Nederland, waar nu ook geld voor vrij komt, en weten dit ondanks de grote tegenstelling die er in het verleden waren, te gebruiken voor het doel.

De oude rotten in het vak, die meestal al een titel op de naam hebben, Topperpropper, helpen nu de jeugdige om de kleine kneepjes van het vak te leren.

Is het niet geweldig!

Niemand in deze vete voelde zich uiteindelijk de klos.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:49

Hahahahaha .... ervaring met punniken Peter

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:52

Denk dat hij meer ervaring heeft met het fenomeen*de klos zijn*

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 09:38

wimvang schreef:
Sinds wanneer is de DRHA geen lid meer van de FNW. Bij mijn weten is er tijdens de laatste alv tegen het startnummer registratie en de kosten gestemd. Maar wellicht dat ik wat gemist heb.

Nee hoor, je heb niks gemist, je hebt gewoon niet goed gelezen.
Nergens staat dat de DRHA geen lid meer is, van de FNW

Trouwens welkom op bokt wimvang.

Dit topic gaat over westernsport in zijn algemeenheid, dus wat moet er gebeuren om de westernsport het aanzien te geven, dat het verdiend. Zodat de in stroom binnen deze tak van sport, waar uiteindelijk de basis ligt van iedere gezonde sport, hoe wij dat beter kunnen doen met elkaar.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:30

Ik vind het punnik en moskee gedeelte leuk om te lezen, maar zag liever concrete voorbeelden waar het de western clubs betreft.
Man en paard noemen, van de hoed en de rand willen weten etc

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:18

@Dance:
Het schijnt dat diverse van deze mensen een bestuurspostje zien als een promotie naar nog meer een erg belangrijk persoon te zijn. Hoewel het allemaal een functie is die niet betaald wordt, klinkt het toch bijzonder goed om te kunnen verkondigen: ik ben lid van het bestuur of zelfs ik ben de voorzitter (nog veel belangrijker ). Men wordt dan uitgenodigd voor belangrijke zaken zoals een borrel met de burgemeester of zo, mag dan ook naar de Convention en belangrijke meetings in de VS. Kan nog een hele rits zaken opnoemen.

Wat heb ik allemaal gemist in die afgelopen 6 jaar?

Dance als je zo door gaat reserveer ik zelf een tafeltje voor 2!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:40

jamaar jan T jij bent ook alleen "maar" voorzitter van een "nederlandsclubje" en niet een afvaardiging van van een amerikaans stamboek
zo kom je natuurlijk nooit over zee

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:04

Sugar,
Ik kan ook niet alle leden van de diverse vereniging die wij rijk zijn. Ik geef alleen aan, dat als je, je organiseert voor een te bereiken doel, maakt niet uit wat je voor een doel je ook voor ogen heb, een geld kraan kan open gaan, waarmee je in dit geval, al vroeg zou kunnen beginnen, met die opleidingen die de rijkunst en het welzijn van het paard bevorderen.
Dit dan namelijk wel gericht op het western rijden in dit geval.
Hier moeten leden zich van bewust gaan worden, daar waar je in dit geval van sommige bestuurders in dit kikkerland, niks te verwachten hebt. Het gaat er om, wat wij leden willen in de toekomst met onze sport. Er zijn voorbeelden zat te noemen, waar raakvlak hebbende met elkaar verenigt dus georganiseerd, een doel verwezenlijkt hebben door een samenwerking aan te gaan met elkaar. Vaak, zelfs heel vaak, is dit tot stand gekomen door leden van verenigingen en of organisaties, die wel verder willen en kijken dan hun neus lang is.
In Nederland zijn er al best veel westernsport beoefenaars, die bij verschillende verenigingen onder verdeeld zijn. De ene promoot een ras, de andere promoot een discipline, dat andere weer een ruiter. Ik zou zeggen promoot wat je wil promoten, maar steek nou eens goed die koppen bij elkaar, zodat de westernsport naar buiten toe echt goed gepromoot gaat worden.
Ik bemerk als lid van diverse verenigingen niet bij allen verenigingen dat wij voor deze sport willen gaan. Eigen haggie beschermen of iets dergelijks ligt hieraan ten grondslag, en daar is nog nooit wat groot van geworden. Met visie loze individuen hebben wij mee te maken, die gevolgd worden door leden die geen mening hebben. En als deze dat wel hebben, is deze negen van de tien keer opgelegd, en op voorhand al zo gekleurd weergegeven en doorgegeven, dat die visie loze individuen nog in hun eigen gaan geloven ook.
Natuurlijk moet een bestuur van een vereniging staan voor de vereniging die gediend wordt, maar een bestuur moet ook breder kijken als er te bemerken valt dat de sport breed groeit.
Kijken en meedenken hoe wij western rijdend Nederland nog meer en beter op de kaart kunnen zetten, zodat de sport naar buiten toe, een volwassen sport wordt, daar waar er nu wordt mee gewerkt om deze klein te houden, door het eigenbelang hoogtij te laten vieren.
Zwak ziek en misselijk word ik van die visie loze betweters die nog nooit wat voor de westernsport in het Nederlandse betekend hebben. En ik ben van mening dat wij leden deze daarop aan moeten gaan spreken. Het is alleen maar gebaseerd op persoonlijke rancuneuze gevoelen uit het verleden, wat vooruit gang binnen deze sport tegen houd. Op voorhand al tegen zijn, omdat zij waarschijnlijk het zelf niet bedacht hebben, maar vervolgens ook niet met betere voorstellen komen, om er dan wel wat van te maken. De finafleur van de paardensport is hier van kracht, waar leden in mijn beleving wat aan zouden kunnen doen.
Is dit concreet genoeg?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:35

Hi Jan, ik dacht wel dat jij zeker wist wat ik bedoelde toch. Zie ook reactie Spatter.

Alweer een tafeltjes reservering, jongens, ik groei straks nog eens in de breedte met al die uitnodigingen

@Peter, niet kwaad worden hoor, anders moet je toch voor je eigen gemoedsrust even gaan punniken. Dat lucht echt op. Maar die omschrijving die je gaf van punniken, touwtjes en Moskeen, kon zo uit de pen van Iski komen. Heel mooi. Ook jou mag ik vragen, waar haal je het vandaan.

Over het rancuneuze gedrag van bepaalde mensen uit verleden en vervlogen tijden, dat tot op de dag van vandaag nog voortettert hebben we het al meerdere malen gehad. Schijnbaar zitten die zo vastgeroest in hun vicieuze cirkeltje, dat ze niet eens meer de toegestoken handen van velen zien. Niet willen zien kan ook. Maar dat getuigt dan tevens ook van een bepaald soort arrogantie.

Deze lieden zouden eens bij zich zelf te rade moeten gaan of dát nu wel zo bevorderlijk is voor de westernsport in zijn algemeenheid in Nederland. Want dáár hebben we het tenslotte over.

De western verenigingen, ieder voor zich, zijn min of meer kleine clubs. Deze clubs willen ieder voor zich allemaal hetzelfde (gaan we maar van uit). Maar doordat het kleine clubs zijn krijgen ze dat wat ze willen gewoonweg niet van de grond. Dar ze dus allemaal hetzelfde willen bereiken, moeten ze samen werken. Dan zijn ze een grote sterke club, die met één mond spreekt. Dan worden ze ook serieus genomen.

We roepen allemaal om een gedegen erkende western opleiding op diverse gebieden van deze sport. Daar is onder andere geld voor nodig, zijn faciliteiten nodig en nog veel meer. We roepen om jeugdbeleid, daar zijn subsidies voor nodig.
Vraag je dan maar af, wie dit alles krijgt, heeft en verdeeld.

We roepen allemaal dat de wedstrijden duur zijn. Dat is waar, maar als we allemaal samen doen kunnen de wedstrijden goedkoper. En, wat dan ook belangrijk is, er kunnen er meer op niveau georganiseerd worden. Bovendien , omdat het gezamenlijk wordt gedaan is er geen onduidelijkheid over de wedstrijdkalender en zijn de data van de wedstrijden op elkaar afgestemd.

Dit zijn maar een paar kleine voorbeeldjes, die dingen kunnen verbeteren als we gezamenlijk optrekken.

De KNHS mag dan wel een engelse club zijn, maar het is wel een club die al behoorlijk lang bestaat en die al vele jaren terug voor verscheidene zaken leergeld heeft betaald voordat het beter werd. Hoewel we nu beslist niet willen verengelsen en ook niet hoeven, is er niks op tegen eens te kijken naar hoe zij diverse oplossingen hebben gevonden. Hetgeen wat goed is en heel duidelijk ook in het straatje westernrijden past, zouden wij ook kunnen toepassen. Daar is toch niks op tegen.

In eerste instantie moet de communicatie tussende diverse mensen/verenigingen worden hersteld en beter worden. Dan de communicatie naar de leden toe. Meer informatie, meer uitleg. Ze moeten inderdaad weten van de hoed en de rand. De leden moet deze uitleg en informatie dan ook horen en/of lezen zo als het bedoeld is.
Dan komen we al een heel eind in de goede richting en staan de mensen die werkelijk het beste willen voor de westernsport niet voor een lege kerk te prediken.

Broncoyboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:18

Nou even doemdenken, wij zijn overal met elkaar aangesloten, de Westernverenigingen rassenclubs e.n.z krijgen subsidie en de westernsport gaat groeien en groeit , en elk weekend is er ergens wel een wedstrijd, Bijna in elke plaats en elke provincie,Omdat de westernsport uit zoveel onderdelen bestaat is het niet meer mogenlijk om dit in een of twee of driedaagse wedstrijd af te werken. Er zijn ongeveer 20 deelnemers per onderdeel,en dan bij alle uitgeschreven onderdelen,dus moeten er meer wedstrijden komen door de week dus alle dagen, De jury,s krijgen het lopende band gevoel, de prijzen worden afgehaald door de ruiters die zonder hun paard in de rij staan, inpakken en wegwezen,en naar een volgende wedstrijd uitslagen komen niet meer in clubblaadjes want het zijn er te veel, Dit is al het geval bij de landelijke rijverenigingen met de kringwedstrijden en de concoursen, Laten we maar lekker langzaam groeien, verbeter de kwaliteit van ruiter en paard,geniet van je sport, blijf positief naar elkaar,en waardeer elkaars paard en ras. Kom allemaal onder de paraplu van de federatie, maar begrijp wel waarom.

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:19

Broncoyboy schreef:
Nou even doemdenken,

Denk je hierbij aan het jaar 3005 of zo?

Kan ik misschien nog even helpen denken. Alle landbouwdieren, paarden, huisdieren proberen ze eerst in de al voorgestelde flats onder te brengen. Daar dat ook niet meer lukt, wordt het houden van dieren in welke vorm dan ook absoluut verboden. Men heeft iedere beschikbare vierkante meter nodig om torenhoge flats op te zetten en er de mensen in op te stapelen. Heb je nog geen veilig heenkomen gevonden met je dieren, worden die zonder pardon geruimd.

Volgende scenario: het is in Nederland ondertussen zo warm geworden, dat er een woestijnlandschap is ontstaan, er groeit niks meer en water is er ook niet. Conclusie: wedstrijdrijden op iedere dag van de week en in de rij staan voor een prijs is dus in beide gevallen niet meer mogelijk.

Waarom de dingen positief benaderen als je ook leuk kunt doemdenken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:10

Citaat:
Met visie loze individuen hebben wij mee te maken, die gevolgd worden door leden die geen mening hebben. En als deze dat wel hebben, is deze negen van de tien keer opgelegd, en op voorhand al zo gekleurd weergegeven en doorgegeven, dat die visie loze individuen nog in hun eigen gaan geloven ook.

Doet me denken aan dat managementsverhaal met apen in een kooi. Zou Kaizen geweest kunnen zijn.

Zou het een idee zijn als alle bestuursleden hun funktie eens neer zouden leggen en men helemaal opnieuw met een nieuwe club een doorstart zou maken

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:58

Sugarmiss schreef:

Zou het een idee zijn als alle bestuursleden hun funktie eens neer zouden leggen en men helemaal opnieuw met een nieuwe club een doorstart zou maken

Sollicitaties naar een bestuursfunctie dienen vergezeld te gaan van een uitgebreid curriculum vitae, behaalde diploma's en referenties.
Ervaring, bijvoorbeeld in het bedrijfsleven is een vereiste.
De sollicitant dient de beschikking te hebben over sociale vaardigheden en is een teamplayer, etc. etc.

}>

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:05

En o.a. jij gaat in de ballotage-commissie zitten

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:30

...en jij dan zeer zeker ook.. De rest van de opmerking slik ik dan maar even in, is wel leuk bedoeld maar komt beslist arrogant over.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:32

Mag per PB ik heb me ook qua reacties al ingehouden

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:40

Hallo Peter, ik dacht al wanneer komt hij er weer op terug en ja hoor.. there he is.. Het is binnen de NQHA al jaren leuren om bestuursleden te krijgen dus ik zie het zo.. 1 voorzitter voor heel het wetserngebeuren.. 1 penningmeester voor de hele club, 1 show secretariaat.. En dan per ras (Quarter/ Peint en Appie's) 1 of 2 personen die zich alleen met het specifieke ras bezig houden.. Zelfs een SSA en Futurity zou je samen kunnen organiseren.. geweldig lijkt me dat.. (hebben we ooit eens gedaan, maar waarom dat toen gestopt is?????) en ik denk dat het dan dringen wordt omdat er dan meer mensen in het bestuur willen.. we hebben nu tenslotte tig voorzitters, dus de beste wint dan en niet een die maar moet blijven omdat we anders niks hebben AAAAhhh, en daar zit volgens mij een groot probleem.. rollen ze vechtend over de vloer want het is HUN cluppie... Maar dit is toendertijd voor mij de reden geweest om eruit te stappen.. Dat heidekneuterige vind ik NIKS.. LET'S DO IT TOGETHER!!!

groetjes.. Renske

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:46

Citaat:
Het is binnen de NQHA al jaren leuren om bestuursleden te krijgen
En dat heeft dus te maken met het 'oude zeer'. Niemand wil hier nu nog 'vers' instappen of je moet 'bij de club' horen.

Verder vind ik het een goed idee, maar voor nu nog veel te vooruitstrevend. Als de zittende club dit leest willen ze nooit aansluiting.
De leden zouden dit echter middels een stemronde wel af kunnen dwingen.

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:03

Ja en het gekke is dat oude zeer is afgetreden als voorzitter maar de zittende bestuursleden slepen het gedwee weer met zich mee..

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:06

Als DPHC lid zie ik dat niet zo zitten. Ik zie de Federatie al zoals jij het voorsteld PocoMiss. Maar de club, de DPHC moet gewoon apart blijven. Ik zie de voordelen er niet van om kwa clubs helemaal samen te gaan. Op wedstrijd gebed in Nederland wel, maar verder? Maar, overtuig me ervan zou ik zeggen!

De DPHC doet al een aantal jaar samen met de AAHCH de Futuritys.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:49

Het hoeft ook helemaal niet...dat al die clubs zo samen gaan dat de eigen identiteit verloren gaat. Nergens voor nodig. En in tegenstelling tot wat sommige mensen denken is dat ook ook bij de (door sommigen zo verguiste) KNHS niet het geval. De KNHS heeft een menclub, een springclub, een sgw club een prof (fei)club, een recreantenclub, jeugdruiters in allerlei disciplines en ook nog allerlei rassenclubs. Zo zijn er bijvoorbeeld dressuurwedstrijden waar je alleen aan mee mag doen als je een Fries hebt, maar wel aangesloten bij de KNHS. Al die clubs houden wel de eigen regels en stamboek vereisten. Een Fries mag bijvoorbeeld heel anders getoilletteerd worden. Dat soort zaken zijn altijd te overleggen. Ook binnen een zo grote organisatie.

Terug naar de westernsport: ik zie steeds meer zaken waarvan ik denk dat de juiste aanpak alleen van de grond komt als je gezamenlijk optrekt. Fatsoenlijk jeugbeleid bijvoorbeeld. Maar ook een goede spreiding van wedstrijden en wedstrijdonderdelen. Of één Nederlands kampioenschap (met daarbinnen de kampioenschappen voor de rassen). Gewoon omdat dat echt beter staat. Of het uitbreiden en verbeteren van de opleidingen voor trainers en het daarmee verbeteren van de mogelijkheden van ruiters. Daarvoor moet je vooral samenwerken. Niet je identiteit opgeven, dat niet. Gewoon naar elkaar luisteren en kijken waar je elkaar kunt vinden en ondersteunen. En liefst ook nog in een sfeer van samenwerking.

Ik heb het al eerder geschreven, maar wat zou er bijvoorbeeld mis zijn met de gedachte dat jeugdleden die bijvoorbeeld bij de WRAN wedstrijden instromen omdat ze op een niet-qpa starten, met steun van alle verenigingen doorstromen naar het jeugdteam om dan vervolgens (ook en met steun van ons allemaal) te starten onder de vlag van een rassenvereniging? Volgens mij niets. Volgens mij kunnen we dan gezamenlijk trots zijn om die jeugdruiter. Omdat we de instroom én de doorstroom goed geregeld hebben bijvoorbeeld.

Zo maar een gedachte... meer samenwerking, met uiteindelijk winst voor allemaal

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:28

Volgens mij zijn westernmensen moeilijke mensen om te verenigen. Ze hebben er ooit allemaal eens voor gekozen om 'anders' te zijn en de gevestigde orde (engels rijden) de rug toe te keren. Ze hebben iets rebels, zijn echt cowboys, pioniers. Vooral de mensen die nu de leeftijd en ervaring hebben om bobo te zijn. Eigenlijk is een westernvereniging een club voor mensen die niet bij de club wilden horen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:35

LindyH schreef:
Eigenlijk is een westernvereniging een club voor mensen die niet bij de club wilden horen.

Hahaha! Mooi!!
Daar ligt het dus allemaal aan!