[WN] wie staat waar op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvester

Re: wie staat waar op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:45

Sinds 5 jaar bij ons thuis, met weiland en gedraineerde buitenbak.
En met de Utrechtse Heuvelrug als buitenrit terrein om de hoek.

Daarvoor in pension bij een boer, waar alle andere (engelse) ruiters mij zeker in het begin (ca 15 jaar geleden) als westernruiter wel raar aankeken.

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:54

Thuis, dus elke dag stallen mesten, voeren, vegen, harken ook als je eens iets minder zin hebt. Lijkt mij juist wel leuk om met meerdere mensen op stal te staan, al is het maar voor de gezelligheid.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:55

@ Jessiejanes: Doe net als ik! Volgend jaar wil ik starten in de nieuwe open klasse van de NRHA: de Rookie Professional. (Staat een stukje over de site van de DRHA). Deze klasse is uitsluitend voor open ruiters die niet meer dan $ 5000,- hebben verdiend. Voor de beginnende open ruiter dus. Ruiters met een non-pro kaart mogen daar niet in meedoen.

Wij staan overigens met onze paarden op dezelfde stal als Noisy

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:58

M'n Quarter staat lekker thuis. Hebben +/- 4 à 5 ha. land, met buitenbak, en 4 grote boxen en 2 buitenboxen.

Uitmesten? Wordt door een kennis van ons gedaan. Land maaien e.d. ook, hij houdt het zelf in de gaten wanneer het weer gemaait moet worden e.d.

Heerlijk!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:00

Monnik schreef:
Ach wat ben ik jaloers op al die mensen die hun paardjes lekker aan huis hebben!!! Wat een heerlijkheid lijkt me dat! Ooit, als ik de staatsloterij gewonnen heb, dan koop ik ook iets waar mijn paardjes aan huis kunnen komen staan!

Daar heb je geen loterij voor nodig hoor, gewoon naar het Oosten komen !

Ik heb de paarden ook aan huis en ben aangesloten bij de United Stables ! Uitmesten doe ik zelf en vind ik een heerlijke bezigheid! Lekker de stalletjes "opmaken"!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:09

hum ook in het ossten kan ik dat helaas niet betalen jeddah
maar wie weet later als ik groot ben

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 21:33

ik zit dus ook redelijk in het oosten, vlakbij Nijmegen maar ook ik kan het (nog) niet veroorloven om een huis met grond, stal en bak te kopen, bovendien heb ik nog zo'n wederhelft die hier liever niet weg wil...

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:35

1 voor de winter in pension bij vriendinnetje in Elspeet. Lekker midden in de bossen, ruime schone boxen, weidegang met vriendje en een grote verlichte 20x60 buitenbak.
De andere 3 nu nog 24/7 op de wei en met slecht weer lekker thuis in de paddock en de stallen. Ook dan zelf afmesten, voeren enz.
2 hectare weide (enkele kilometers van huis af) onderhoud ik zelf, dus zelf maaien, bemesten, kanten bijwerken, slepen enz. Deze Truus dendert zelf op de mega- ouwe trekker rond, hahahahha........

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:44

Ik sta met Soraya bij Stichting Western Stal Achterhoek in Ruurlo. Een gewledig fijne stal met koude/warme douche, binnen en buitenbak, weidegang zón vier uur per dag en goede instructie van Sylvia Pardijs! En heel gezellige stalmaatjes en leuke mensen, prima stal!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:55

Redneck schreef:
@ Jessiejanes: Doe net als ik! Volgend jaar wil ik starten in de nieuwe open klasse van de NRHA: de Rookie Professional. (Staat een stukje over de site van de DRHA). Deze klasse is uitsluitend voor open ruiters die niet meer dan $ 5000,- hebben verdiend. Voor de beginnende open ruiter dus. Ruiters met een non-pro kaart mogen daar niet in meedoen.

Wij staan overigens met onze paarden op dezelfde stal als Noisy

dat is een goede tip! En ook een super initiatief van de DRHA!
Ik denk ,dat dat best wel een goed gevulde klasse kan worden.

Nu nog een geschikt paard,want voor mijn wedstrijdpaard heb ik eigenlijk "zwangerschapsverlof" in gedachten en tja ,ze kan niet alles tegelijk!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:38

Initiatief is niet van de DRHA, het is echt een NRHA-klasse. Op de site van de DRHA staat het verslag van de vergadering die destijds na het EK in Deurne heeft plaatsgevonden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:41

jeddah schreef:
Monnik schreef:
Ach wat ben ik jaloers op al die mensen die hun paardjes lekker aan huis hebben!!! Wat een heerlijkheid lijkt me dat! Ooit, als ik de staatsloterij gewonnen heb, dan koop ik ook iets waar mijn paardjes aan huis kunnen komen staan!

!

of je verhuist zoals ik naar het zuiden en valt het land uit
mijn enige eis: paarden aan huis en een rijbak en fatsoenlijke omheining
tja, wel zelf verzorgen dus en nooit op vakantie en moeilijk met meerdaagse wedstrijden want wie verzorgt dan de boel
en inderdaad niet zo gezellig zo alleen
maar toen ik op een andere stal stond moest ik ook altijd de paarden zelf verzorgen
en later op de wei was het nog meer werk zo ver van huis

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 00:32

Ik heb mijn paard ook thuis staan maar ook zonder bak helaas

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 04:31

wy staan by warren en regina in stapelmoor, gezellig en we hebben alles wat we nodig hebben ,stalling ,hoefsmid,training,en leonie loopt by warren stage,en het is ook nog gezellig,dus het kan niet beter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 05:44

Wij staan op www.ve-ca.nl Daar kwamen wij toevallig zo terecht.

jessiejanes schreef:
Ik ga inderdaad geen rookie meer starten,maar ook geen NRHA open,want dan moet ik nog eerst wat oefenen!Als ik nog start, mits ik daar gelegenheid voor krijg, zal dat meer WRAN open worden.

Okay, dan ook van onze zijde een klein nieuwtje,

2006 is nog een Open ruiter rijker.
Vanaf 1 jan 2006, zal Ilona in de open klasse gaan starten.
Haar laatste wedstrijd in de Non Pro, rijd zij op 13 nov 2005 in Oosterwolde.
Ontwikkelingen binnen ons nieuwe manege bedrijf, maakt het niet mogelijk dat haar Amateur status gehandhaafd kan blijven.

Duseuhhh Vanessa, jullie komen elkaar dan wel tegen.

Groeten Peter

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 06:40

Hé dat is een leuk nieuwtje!
Go Ilona

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 06:54

Ik kom (hopelijk over een paar weken al) op dezelfde stal te staan als waar Noisy en Redneck staan: westernstal Buitengeest in Hernen.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:01

jeddah schreef:
Monnik schreef:

spatter schreef:
of je verhuist zoals ik naar het zuiden en valt het land uit

Dat wil ik ook allemaal wel, maar hoe moet dat dan met mijn baan? Die zit in het westen van NL. Geen baan, geen centjes. Geen centjes, geen eigen tokootje......dilema, dilema!!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:21

Mijn paard staat bij mijn moeder in de tuin (met de paardjes van mijn zus en de pony van mijn moeder)! Heel luxe, want zij voert hem voor mij. Daar hebben we geen wei (wel een paddock), maar ze gaan de wei in bij een boer een eindje verderop.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:48

PeterV schreef:
Wij staan op www.ve-ca.nl Daar kwamen wij toevallig zo terecht.

En daar staan wij ook, inmiddels alweer zo'n 3 jaar...
Fijne plek, voor Sam en voor onszelf (hoewel de rust sinds een paar maanden ineens voorbij is ): alle faciliteiten, goeie verzorging, gezellige kantine en ook niet geheel onbelangrijk geweldige uitrijmogelijkheden naar strand en duinen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:55

Sandra_H schreef:
(hoewel de rust sinds een paar maanden ineens voorbij is ):

Nou Sandra!, ik vind de rust wel weer weder gekeerd hoor.
Jou mister heeft de laatste twee weken niks meer gebroken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:55

Wij staan in Stompwijk, bij de Groene Meer. Erg fijne stal met weidegang, en dat is niet eenvoudig te regelen in de randstad.

Het is een gemengde stal, veel NH-ers, 1 coiboi-innetje (helaas ), wat dravers, dressuurders en recreanten. Werkt hartstikke goed!

Voor een reiningpaard zou het beter kunnen, maar hier in de regio is er geen stal met die faciliteit waar ik zou willen staan. Enfin, zo gaat t ook

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:07

Bij mij staan mn ponies ook thuis: stal, paddock en land.
Ongeveer 750 meter verderop is de buitenbak van de vereniging waar ik bijna altijd in kan rijden. Het uitmesten maakt me nie uit. Het is tog ook fijn voor je paardje om in een schone box te komen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:14

Ik sta bij een pensionstal in Naarden. Prima plaats voor mijn paardje maar een k*bodem om te stoppen. Heel af en toe na het slepen en droog weer issie redelijk. Nu krijgen we een binnenbak....dat maar even testen, hihi.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:22

Onze paarden staan ook bij huis, nog geen bak, maar wel 2,5 ha. weiland en fantastische buitenrijmogelijkheden o.a. naar de Sallandse Heuvelrug en onze achtertuin is een klein bos.
Sinds kort zijn we lid van de plaatselijke rijvereniging, voor de gezelligheid en voor het gebruik van de accomodatie, hier ca. 10 minuten vandaan.
Wel grappig, een westernruiter en een klassieke hogeschool ruiter bij een landelijke rijvereniging.
Ach, wie weet, misschien gaan we nog wel eens een B-proefje starten .