Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JollyGood schreef:Nee,
Paard inscharen, in een zo groot mogelijke kudde tot ruim zn derde jaar, en dan pas beginnen met trainen.Hebben we met die van ons ook gedaan, dan heb je tenminste een paard in het land staan, ipv een mislukt getraind barbie veulen. blegh laat die dieren toch met rust, ze "moeten"al lang genoeg voor ons werken.
Dan hebben ze hun normale opvoeding gehad, en dan mogen wij er ook eens mee gaan bemoeien.
jeddah schreef:Oei, een "zo groot mogelijke kudde" zou ik weer heel naar vinden. Dat is geheel niet natuurlijk. Ik ben voor thuis opfok in een gemengde kleine kudde, wel dagelijks contact met mensen maar absoluut niet met zadels en inrijden beginnen tot 3 jaar.
jeddah schreef:Oei, een "zo groot mogelijke kudde" zou ik weer heel naar vinden. Dat is geheel niet natuurlijk. Ik ben voor thuis opfok in een gemengde kleine kudde, wel dagelijks contact met mensen maar absoluut niet met zadels en inrijden beginnen tot 3 jaar.

annegti schreef:Ik leer een veulen ook een boel maar dit gaat me toch te ver. Toch doe ik er veel meer mee dan de gemiddelde paardenhouder doet; Naast aan een touwtje lopen, vaststaan en voeten geven spuit ik hem een keertje de benen af, zet hem in de trailer, toilletteer hem een keer, poets hem aan alle kanten, gooi er een keer een dekentje op, draai een keer een bandage om de benen, laat hem een keer losspringen over een huppeltje, maak een keer een buitenritje met het veulen aan de merrie geknoopt etc. etc. Het duurt allemaal maar eventjes maar hij vergeet het nooit meer. Uiteindelijk levert het schaapmakke paarden op die volledig op je vertrouwen en voor je door het vuur gaan. (letterlijk en figuurlijk)

YellowJoe schreef:mmm heb je dan geen springpaardje haha;)
Ja
En hij beweegt ook nog knap ook