[WN] + en - van het NK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: + en - van het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:25

Samen douchen vraagt meestal nog meer water, dus nog eerder voor de rest koud water

@Anya; als de oren zelfs nog onder de schoft lagen, dan liepen ze idd heel diep.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:39

misschien was ik in de war met de knop
Niet ieder paard liep zo diep hoor
En het gold vooral voor de amateur.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:55

Shadowboy schreef:
Ja nog een groot minpunt: ELKE KEER ALS IK DOUCHEN GING HAD IK STEENKOUD WATER. Volgend jaar is dat beter hoop ik want dat was echt niks.

150 meter van de manege is camping 't Linderhof met superdouches!!!!!!!!!!!!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:22

rookie schreef:
, wij vrijdag kampioen werden en de fotohoek voor kampioenen pas zaterdag gereed was. Toen stond mijn baby alweer lekker waar zij thuishoorde: thuis.

Dus geen statie-foto voor Zowie en mij Too bad....

Vrijdagmiddag Was ie gereed. Dat krijg je als je tussen door nog andere dingen moet doen. En dat terwijl ik het op Donderdag al op wilde bouwen

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:02

We kunnen terugzien op een goed NK, natuurlijk zijn er wel dingen aan te merken die niet goed gingen of beter kunnen. We zullen zeker de hier genoemde punten meenemen bij de opzet van het nk van volgend jaar.
Op een paar opmerkingen wil ik even ingaan.

De toegang was € 7,50 per dag, € 15,- voor 3 dagen en dus geen € 15,00 voor nietleden. Er was geen korting voor leden van de WRAN omdat het NK niet door de WRAN maar door de Fedratie is georganiseerd. (Even een prijsindicatie : in 1995 was de toegang in Deurne fl, 15,00 per dag)

Ik heb 5 dagen gedouched op het NK en niet altijd even warm, maar nooit koud.
Een keer was de douche koud, toen ben ik in het hokje ernaast gegaan, daar was tie warm. Maar je kan natuurlijk pech hebben.
Een keer kwam ik 's ochtends vroeg bij de douches en stond deze aan terwijl er niemand in de buurt was, dat is natuurlijk jammer en zorgt voor lege gasflessen en een hoge waterrekening.

De toiletten buiten werden regelmatig schoongemaakt en wat opviel is dat het bij de damestoiletten een grotere bende was dan bij de heren toiletten. Toiletten worden vooral smerig doordat ze niet goed gebruikt worden en er van alles op de grond wordt gegooid wat ook in de prullemand kan.

Dat de toegang tot de stallen alleen voor de rode bandjes (deelnemers, grooms) was, was dit jaar voor het eerst en is pas op het laatste moment ingevoerd. Vandaar dat de controle niet waterdicht was.
Wanneer je een hele waterdichte controle wil heb je veel meer vrijwilligers nodig dan dat er aanmeldingen zijn.

De regels voor de pleasure zijn bij de AQHA en de WRAN hetzelfde.
Een Europese jury is denk ik geen oplossing. We zoeken elk jaar jury's die een App, een Paint en een AHQH kaart hebben, dan wordt de spoeling dun.
Bij een jurysport is de jury altijd goed in de ogen van de winnaars en slecht in de ogen van de verliezers.
Juryleden kosten veel geld, hoe meer verschillende jury's hoe hoger de kosten en dus hoe hoger het inschrijfgeld. We moeten voorkomen een selectie op basis van de grootte van de portomonee te bewerkstelligen.

Ik las ergens dat de accomodatie niet NK waardig is.
Het belangrijkste bij een NK zijn de deelnemers. Het belangrijkste voor de deelnemers is de bodem. De bodem in Marienheem is super, de vrijwilligers van Marienheem zijn super en het is een mooie accomodatie.

Een accomodatie met meer uitstraling, meer mogelijkheden,een zelfde bodem en dezelfde bijzonder vriendelijke helpende handen als in Marienheem, als die te vinden is tegen de zelfde prijs, dan hoor ik het graag.

Begrijp me goed, ik ben me er van bewust dat er verbeterpunten zijn en ik wil ze ook graag van jullie horen, dat ik erop reageer is niet omdat ik het er niet mee eens ben maar om jullie bewust te maken van het feit dat er ook andere argumenten zijn.

vriendelijke groet
Jan
Laatst bijgewerkt door JanT op 29-09-05 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:14

@JanT:
Ik heb geen idee van de kosten van MH, net zoals ik ook de kosten van Bunschoten niet ken.
Jij wel ongetwijfeld.
Zit hier zoveel verschil in dan ?? En hoe verhouden de kosten zich tot bijv. een Ermelo, Deurne of Uden.

Qua toiletten denk ik dat men het veelal over de binnentoiletten heeft. Hier stonden idd regelmatig rijen te wachten en ze waren niet fris.
Die buiten waren makkelijk toegankelijk (niet druk) en schoon, ook later op de dag.

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:16

Ben nogsteeds aan het nagenieten van het NK en begrijp eigenlijk het geklaag allemaal niet zo. Tuurlijk loop je wel eens ergens tegen aan. Zo kon ik de eertse avond (nacht) na het afspuiten van mijn paard niet meer naar de stallen, omdat alles afgesloten was. Dan maar met paard en al via de kantine cq feestzaal. Ook een beleving op zich.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik erg heb genoten van het NK, me in positieve zin heb verbaasd over de vrijwilligers die in mijn beleving 24 uur per dag patat bakte en het in mijn ogen zonde is om je druk te maken en het eigenlijk nog veel meer zonde is om er ook nog over te schrijven.

Maar goed ieder zijn ding, ik heb in ieder geval een topweek gehad!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:20

mag ik misschien even zeuren ? Waarom kregen we dit jaar geen beker als winnaars ?
het is wel een NK en daar hoort naast een medalle, een rozet en een kampioenslint toch ook een beker bij?
ja ik weet het ik ben rupsje nooit genoeg, maar toch wel een beetje kaal allemaal

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:26

Hihihii... ik heb trouwens ergens gehoord dat de medailles van plastic zijn??? Ik heb het niet zelf kunen zien... (dat heb je als je niets wint )

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:33

Sugarmiss schreef:
@JanT:
Ik heb geen idee van de kosten van MH, net zoals ik ook de kosten van Bunschoten niet ken.
Jij wel ongetwijfeld.
Zit hier zoveel verschil in dan ?? En hoe verhouden de kosten zich tot bijv. een Ermelo, Deurne of Uden.
.

Het lijkt mij hier niet de juiste plaats om allerlei bedragen te gaan roepen.
Ermelo en Deurne zijn in ieder geval een stuk duurder en Uden is een stuk kleiner. Daarnaast ligt in Deurne en in Ermelo een Achterberg bodem en die is voor onze sport niet geschikt. Het tijdelijk vervangen van de Achterberg bodem voor een andere bodem zoals gebeurd bij het EK reining in Deurne is erg kostbaar en dan nog blijft de bodem matig.
.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:38

@CC: Had je verwacht dat ie van echt goud zou zijn

Ik ken iemand die kreeg er een van chocolade en die was er heel blij mee

@JanT: ja de bodem he, ik moet toegeven daar heb ik dit keer nog niets negatiefs over gelezen
Ik begrijp dat je geen bedragen wilt noemen, maar ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen MH en Bunschoten (mag ook per PB )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:43

ik ken de acomodatie in deurne vrij goed en ik ben vorig jaar in marienheem geweest als ruiter
ik vind beide locatie's niet voor elkaar onderdoen en ik weet dat deurne duur is
en hoewel ik het heerlijk zou vinden als het weer in deurne zou zijn (voor mij lekker dicht bij) vind ik marienheem een mooie locatie en prettig als ruiter

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:50

crazycactus schreef:
Hihihii... ik heb trouwens ergens gehoord dat de medailles van plastic zijn??? Ik heb het niet zelf kunen zien... (dat heb je als je niets wint )

Er zijn altijd mensen die met modder moeten gooien en het is jammer dat er weer altijd mensen zijn die dat verder vertellen.
De medailles waren van dezelfde leverancier en van dezelfde kwaliteit als vorig jaar en niet van plastic.

.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:51

crazycactus schreef:

Dat heb ik ook van een deelnemer gehoord!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:52

Ik vind Marienheem een super locatie voor het NK, mooie bak, vriendelijke vrijwilligers, en de toiletten??? Van dinsdag tot vrijdag waren die schoon!!! In het weekend wat minder ja dat klopt, maar met zoveel bezoekers is dat ook niet bij te houden.
Yep een koude dousche ervaring heb ik ook gehad, maar het heeft me in ieder geval nog een paar uurtjes wakker gehouden
Verder vond ik de sfeer erg aangenaam, en heb veel lol gehad op de tribunes, wij hadden een paar aangename stallen op de hoek, en dat was ideaal om de paarden even te controleren.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:57

PeppySan schreef:

Het is niet de bedoeling om te reageren op elkaars mening of om die te bediscuseren (start er dan een nieuw topic over), maar gewoon een opsomming wat je minder, maar vooral ook, wat je super vond aan dit NK.
.

Blijf ff ontopic, anders krijgt dit topic een slot van een kabouter!

doel van het topic is plussen en minnen op een rij krijgen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:59

I.I.D: Het is een hele mooie accomodatie, maar dan heb ik nog 1 ding:

De koeien tijdens de teampenning wouden steeds naar de uitgang, dus waardoor heel veel teams geen tijd hadden. Zou beter zijn als die aan de andere kant zouden staan.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:07

Ik vond het een super lokatie! De sfeer was super goed onderling. Heb ook geen last gehad van vieze wc's ,ging denk ik elke keer op het goede moment. De Jury's waren streng, en konden in het begin niet echt lachen .... maar na een paar dagen werden ze wat losser. Ook ik heb een keer onder een koude douche gestaan, dit was op zondag maar dat hadden we wel even nodig, na zo'n feestje . Eigenlijk maakt het me niet uit wat ik krijgt als je een prijs krijgt. Ik was wel te vreden en ben heel blij met mijn Sjerp bij de Most Colorfull. (want die spaar ik hihihi )
Petje af voor iedereen die hiermee geholpen heeft om alles zo te laten lopen. Maar het boekje was inderdaad een beetje boel onduidelijk. Maar goed, er is altijd wel weer wat.
Greettzzzzzzzzzzzzzzzzz

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:12

Ik wil iedereen die zich weer met zoveel enthousiasme heeft ingezet dit jaar even een FLINKE SCHOUDERKLOP!! geven en van mijn kant uit kan ik alleen maar zeggen ................. er zijn mischien altijd wel dingetjes waar over gevallen kan worden en opbouwende kritiek mag ook gewaardeerd worden
Wel ben ik mij er terdegen van bewust dat ik niet de verantwoording op mijn schouders zou willen hebben om zo'n groot evenement te organiseren. En ik heb alvast een klein stukje mogen horen van de dingen die er eventueel gaan veranderen en neem van mij aan dan zal er nog minder te zeuren zijn ( zolang dit niet opbouwend is ) Toppie en petje af voor iedereen die zo hard gewerkt heeft

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:15

klaasjuhhh schreef:
I.I.D: Het is een hele mooie accomodatie, maar dan heb ik nog 1 ding:

De koeien tijdens de teampenning wouden steeds naar de uitgang, dus waardoor heel veel teams geen tijd hadden. Zou beter zijn als die aan de andere kant zouden staan.

Men had het er inderdaad ook al over om de box te draaien maar dna krijg je die koeien aan de kant waar de ruiters er door heen moeten. Oftewel een grote opstopping omdat eerst die koeien daar weg moeten. Ruiters erdoor en daarna weer die koeien terug.

Ook niet erg handig.

Ik ga geen plus of min punten neer zetten. Ben in principe alleen maar achter de schermen geweest en er niet voor. Dus kan niets neer zetten als deelnemer of toeschouwer zijnde. Wat ik als medewerker te melden heb doe ik lekker achter de schermen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:18

Ochja...Is ook zo...Uhmm...Andere uit-/in-gang erbij maken?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:26

Ik ben nog even expres ingelogd uit schaamte, ik besefte me ineens dat ik alleen m'n kritiekpunten genoemd heb en dat is niet netjes.

* Ik vind Mariënheem absoluut wèl een NK-waardige locatie.
* Ik vond de te rijden patterns toppie. Moeilijk genoeg voor een NK, maar eerlijk genoeg om het niet TE te maken. Ik had ze met liefde en plezier willen rijden
* En natuurlijk een megagigacompliment voor al die mensen die zich weer vrijwillig ingezet hebben voor dit evenement!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:51

JanT schreef:
crazycactus schreef:

Er zijn altijd mensen die met modder moeten gooien en het is jammer dat er weer altijd mensen zijn die dat verder vertellen.
De medailles waren van dezelfde leverancier en van dezelfde kwaliteit als vorig jaar en niet van plastic.

.

Roel heeft een medaiile
en ik heb er net even op zitten bijten , aan zitten sabbelen, aan geroken, en............................................................ZE SMAKEN , RUIKEN, KLINKEN, NIET VAN PLASTIC

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:38

Ik had het maar van horen zeggen.... Ik vond de medailles van vorig jaar mooi (de eerste die ik bij de prijsuitreiking kreeg, de 2e vond ik minder, maar daar staat wel het onderdeel op) Ik heb ze samen aan 1 lint hangen....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:06

Ik ben drie dagen geweest en heb het uitstekend naar mijn zin gehad! Ik ben geen rijdende ruiter, maar voor wat ik heb gedaan (halter) heb ik MH als super ervaren. Mooie overdekte douches voor de paarden, genoeg plaats om je paard op te kalefateren, mooie warmloopbak.

Dat ze de bak gingen sproeien terwijl wij nog aan het warmlopen waren voor de halter vond ik een minder strakke actie, vooral omdat wij de aller- aller- allerlaatste rubriek waren voor de pauze/koeienonderdelen (even wachten was handig geweest).

De hoge entree voor "buitenstaanders" vind ik ook jammer. En ja, 7,50 vind ik dan ook hoog. Vanuit het oogpunt van de promotie van de sport zou het leuk zijn als mensen uit de buurt gewoon voor een paar uurtjes binnen zouden kunnen lopen. Dat doe je niet als het 7,50 kost. Degenen die al actief zijn in de westernwereld hebben vaak al toegang omdat ze meedoen/groom zijn/iemand kennen die een bandje over had.

Dat armbandje werkte trouwens als een soort handboei: als je het eenmaal om had, kreeg je het met geen mogelijkheid meer af! Schaar er in dus en het bandje de volgende dag los in je zak stoppen.

Maar goed, dit zijn details. Show, accomodatie en sfeer waren wat mij betreft