[WN] Paint Horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:43

@Yank: als je van plan bent om wedstrijden te gaan starten (en dan véél) is een dubbele registratie erg interessant.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:49

Ik zou het voor Lee ook kunnen doen en daarna ook voor Shane. Zij voeren nl. 100% Quarterbloed. Ik heb daarover contact opgenomen met het AQHA en werd daar zo afgesnauwd dat ik heb besloten het lekker bij "mijn eigen" stamboek te houden, het APHA.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:59

@ Yank, als de APHA volgend jaar de One Parent Rule gaat invoeren kan het zijn dat je zowiezo naar de AQHA moet. Ik weet niet hoe het gaat, of ze al geregistreerde paarden zonder Paintouder uit het stamboek gooien, maar da's toch wel iets om even in de gaten te houden denk ik.
'k Zal es informeren bij een vriendin die qua regelgeving wat dichter bij het vuur zit....
En inderdaad Mac... AQHA is een heel ander soort organisatie dan de APHA...

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:29

Bestaan er ook paint's die engels worden gereden?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:31

Ok, heb al antwoord. De OPR geldt dus bij ingang voor de nieuwe registraties, paarden die al bij de APHA ingeschreven staan mogen dat blijven. Deze paarden kunnen dus nog steeds dubbel geregistreerd worden.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:58

Charlotjuuh schreef:
Bestaan er ook paint's die engels worden gereden?

Er is "hunter" als onderdeel in de westernsport. Ook wordt er wel eens met Quarters gesprongen, maar van deze twee onderdelen weet ik niet veel.

Ook zullen er ook wel mensen gewoon engels op een paint rijden, misschien omdat ze niet beter weten. Erg jammer, want een paint (en Quarter) komen beter tot hun recht in de westernsport.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:51

Er zijn inderdaad Paints die engels worden gereden en ik zou niet weten waarom dat niet kan... Paints zijn juist érg veelzijdige paarden die meer kunnen dan alleen western. In Amerika worden ze zelfs regelmatig voor andere takken van sport gebruikt, hier in nederland zijn het toch voornamelijk westernruiters die Paints hebben. Maar vorig jaar heb ik voor het clubblad van de DPHC een artikel gedaan over een Paint die engels (dressuur) gereden wordt...is van een bokker zelfs (en ik moet met het schaamrood op de kaken bekennen dat ik haar naam niet meer weet).
Een Paint die engels gereden wordt is dus helemaal niet jammer...gewoon een keus van de eigenaar.. een Paint is tenslotte ook maar gewoon een paard.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:46

Graag geen foto's meer plaatsen, want dan moet het weer verplaatst worden