Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar ik denk dat ik eens de daad bij het woord voeg en lekker een fijne buitenrit door de bossen ga maken.Citaat:Blijkbaar is de kijk daarop (ook van de amerikanen!) toch veranderd vergeleken met 30 jaar geleden. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien 'ver-engelst' de western wel een beetje.
Sugarmiss schreef:Reining ruiters hebben erg lange tenen, dat blijkt maar weer
ik rij niet!
Sugarmiss schreef:@Jollygood : ik denk dat je het punt van de TS mist. Het gaat niet om de rijstijl, maar om het niveau wat neergezet wordt.
Reining ruiters hebben erg lange tenen, dat blijkt maar weer
) 

PBill schreef:Een aantal keren wezen kijken op de NK maar durf niet meer omdat ik me voor het grootste gedeelte erger aan de manier van rijden. Gepluk zoals al genoemd werd en het dresuurmatige aan de teugel rijden en rijden met continue beenhulpen. Geen losse teugel.... geen rijden op de zit.. Ik weet .. ik rij niet op het NK omdat ik weet dat ik nog niet op het NK rij zoals men zou moeten rijden. Als ik een reining proef kan rijden zonder teugels... dan kom ik ook. Tot die tijd kan ik nog niet goed genoeg rijden om deel te nemen aan het NK. Ik weet wel dat als er volgens het boekje gejureerd zou worden de meeste ruiters gediskwalificeerd zouden zijn.. bijna iedereen spint op het verkeerde achterbeen, gaat zich te buiten aan buitensporig veel spoorgeweld en teugelgeruk in de inrijbak. Kijk eens kritisch naar jezelf.. en kies voor kwaliteit.. en hopen dat de jury eens goed gaat kijken naar hoe het wel moet... zodat je daarvan kan leren..