[WN] reining,alround,... huh?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: reining,alround,... huh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:47

Hihihihi.... mijn shettie's!!!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:05

Belangrijk voor een Trail paard is karakter. Een geduldig, rustig en meedenkend paard is dan vereist

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:06

Laukje dus:P Klein rustig behalve op wedstrijd en ze maakt haar eigen volorde:D ONDER het hek

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:15

ik had er één die wou over het hek, de brug en nam de balken per 5
hoef niet te vertellen dat ik die maar als jachtpaard van de hand heb gedaan

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:21

En dus vooral een paard dat braaf aan de hulpen is...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 19:43

Cassidy schreef:
Voorbeeld voor een Hunter/Pleasure paard (in mijn ogen veel te mager):

is dit een quater?die is wel erg mager.
ik heb nog een paar vragen (hoezo, erg nieuwschierig )

(de meeste) quaters hebben hun bouw dus wel degelijk naar een bepaald doeleind, maar hoe werkt dat dan bij een ander ras die ook heel anders gebouwd is? bv: een halflinger, een arabier of een kwpn
kun je daar dan ook 'ver' mee geraken in de westernsport of worden die dan meer gebruikt voor recreatie-western zeg maar.

En nog een vraagje over het bit. In western hebben ze altijd meer 'speciale' bitten in, hebben die een andere of scherpere werking dan bijvoorbeeld een gewoon trensje?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:52

het bit is zo scherp als de hand van de ruiter heb ik altijd geleerd. met elk bit moet je leren omgaan ik rijd nu al bijna 3 jaar op een snaffeltje dat is bijna hetzelfde als een trens wat ik er van geleerd heb..

En tuurlijk kan je met andere rassen ook wel ver komen, alleen zal je wel tegen moeilijk heden aan lopen wat je ook bij een QPA kan natuurlijk.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:18

Ik ken bijvoorbeeld iemand met een Fjord, die toch behoorlijk leuk meekomt met haar paard. De naam van dat paard begint met een M en het eindigt op ilena

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:35

Je kunt met andere rassen heel ver komen in de sport. Maar je loopt op een gegeven moment wel tegen beperkingen aan, zij het van het paard, zij het omdat de jury wat anders wil zien. Discussies daarover te over op bokt, en was er niet een bokker met een Haflinger die niet onverdienstelijk wedstrijden reed, die er op een gegeven moment de brui aan heeft gegeven om nog verder met deze Haflinger in de Pleasure te starten omdat het toch net niet lukte, en een QPA heeft gekocht?

Wat betreft snaffle en trens: het ontloopt elkaar niet zoveel. Maar een snaffle met shanks, of zelfs een correctional behoren gebruikt te worden voor paarden die de basis al beheersen, en puur ingezet te worden voor het verfijnen van de hulpen, en niet omdat het op een gegeven moment "bij de western hoort".

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:17

ja id! Milena die mag ik volgend jaar groomen! Stata la vast dus ze moeten gewoon meedoen!