[WN] Woldhoeve's (?) Return of the Legend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: Woldhoeve's (?) Return of the Legend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:51

rina schreef:
het NAS is het nederlandse appaloosa stamboek.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:52

Oke Dank je wel

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 00:04

succes met het uitzoeken van een hengst, mijn vriendin had ook een bruinbonte merrie gedekt met appaloosa en een mooie spikkel eruit gekomen de merrie was toch al een mix dus ik zie het probleem niet zo met jou merrie net wat rina al zegd...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 05:45

cornelie schreef:
Faas, heb je het nu over je pintaloosa of heb je ook nog een paint?
En als je een paint/appie hengst interessant vind kan je ook eens bij een rassenwedstrijd gaan kijken.

Nee hoor, heb maar een zo'n koe in de wei staan . Paintje dus.

Waar vind ik die rassenwedstrijden?

Paint is overigens NES geregistreerd. Niet NAS. Maar als NAS kan dan doe ik in de toekomst liever dat natuurlijk.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:33

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:30

oeps ik dacht echt dat ie nog hengst was sorry

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:20

Bij het NAS worden bonte kruisingen niet geaccepteerd en ook niet aangemoedigd. Dus ik denk niet dat je daar terecht kunt.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:44

Waarom zou er papier bij moeten? Faas geeft al aan dat papier niet belangrijk is. En je kunt bij elk stamboek een paspoort aanvragen. En stel je voor dat er een appaloosa uitkomt zonder dat platenbonte dan kan ze het oplaten nemen in het stamboek als drie jarige. Want dat stamboek neemt alles op wat stippen heeft.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:32

Inderdaad. Papier interesseert me niet. Dat is absoluut niet negatief naar rasfokkers bedoeld, integendeel. Ik ben alleen iemand die op zoek is naar andere dingen. Ik zoek daar een goed paard voor die mij die voordelen kan bieden. Ik hoop dat een van de hengsten van Woldhoeve mij dat kan bieden. Ik noteer de negatieve punten van mijn merrie op en hoop in samenwerking met de hengstenhouder tot een hengst te komen die de punten van mijn merrie zou kunnen corrigeren. De bouw van de hengsten van Woldhoeve is al een heel groot positief punt. Mijn merrie heeft gelukkig ook ruime en vlakke gangen dus dat maakt twee sterke punten. In de hengst zoek ik bijvoorbeeld intelligentie maar geen hete karakters. Mijn merrie is bv. erg flegmatiek. Dat kan een voordeel zijn, maar het zou wel prettig zijn in haar veulen iets minder van dat terug te zien . Mijn merrie heeft een grof hoofd, de hengsten voor zover ik ze kon zien van Woldhoeve een meer eleganter hoofd.

Nou ja, etc. etc. Maar dat hoop ik binnenkort met Woldhoeve te gaan bespreken. Gelukkig hebben we nog flink wat tijd dus genoeg mogelijkheid tot uitdiepen.

Maar papier, nee dat zegt mij verder niets. Ik wil een paard dat sterk is, gezond, goed van karakter en met doorzettingsvermogen zodat hij later in de endurance kan worden ingezet (of zij natuurlijk ).

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:57

Onze hengsten hebben absoluut geen heet karakter, ze zijn zeer cool.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:16

dat klopt altijd vallen jullie in de prijzen dat zegt blijkbaar al genoeg...natuurlijk is zn baassie ook erg cool echt waar en dat scheelt enorm...