Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Adrienne schreef:Maar wat veel mensen niet weten is, dat er ook bewezen is dat de kans op het breken van je nek toe neemt!

Sugarmiss schreef:Er zijn ook mensen die nog leven omdat ze juist geen autogordel omhadden ten tijde van hun auto-ongeluk, maar of dat dat ook meteen voor iedereen geldt betwijfel ik ten zeerste.
Ik zou de stelling van Adrienne toch graag wetenschappelijk onderbouwd zien en niet alleen uitgaan van die paar gevallen waar het toevallig zo uit kwam.
PeterV schreef:rina schreef:of blijven we wachten tot het kalf verdronken is.
Sorry rina, maar tegen dit soort van ongevallen daar kan Vet of Trel of Drubbel of Wijdeven of Gosen of Wiekema of Sterrenburg niet tegen op.
Citaat:Natuurlijk is het zo dat iedereen zorg draagt voor zijn eigen veiligheid, niet meer dan logisch dat het dragen van een cap dus ook je eigen verantwoordelijkheid is! Maar is het niet zo dat je als je niet MAG starten met cap, dat je je eigen verantwoordelijkheid niet kan nemen en dat je daarin de westernruiters dan tegemoet zou moeten komen...
Verplicht stellen is dan niet eens nodig, maar toestaan misschien wel?!?
Francis schreef:
Ik kreeg trouwens de indruk dat dit paard vaker gevallen is... als dat zo is, is het misschien verstandig om het paard eens wat grondiger te laten onderzoeken...

Ik schrok ook toen in dit las..