[WN] startnummer voor een AQHA-show???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

10y

Re: startnummer voor een AQHA-show???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:33

jeddah schreef:
De ontheffing geldt natuurlijk voor alle deelnemers of je nu in Nederland of in Timbaktoe woont. Een APHA of ApHC show mag geen onderscheid maken. Het is overigens niet eens een echt "ontheffing" want het valt wel compleet binnen de regels van de APHA. Ik ben degene die het uitgebreid met de APHA erover gehad heeft en die ook een bevestigings email gekregen heeft van de APHA dat het volkomen binnen de regels valt.

Timboektoe lijkt me wel een beetje ver voor een show in NL.

OK, hebben dan de ruiters, niet in Nederland woonachtig, wel deelnemend aan NL shows (APHA en ApHC) dan ook een geldige startkaart voor het gehele jaar?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:44

Ja, natuurlijk hebben die dat ook. Iedereen gelijk dus.

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:03

Ik heb besloten onze 2 quarterjaarlingen en onze fokmerrie niet in te schrijven voor de AQHA show in Marienheem, heb bij de AQHA geïnformeerd en het lijkt mij niet verstandig om mee te doen.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 20:10

@Emmy, mag ik je vragen waarom niet?

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:18

Omdat ik inlichtingen gekregen heb, dat na de show iedereen een klacht in kan dienen bij de AQHA en er dan maatregelen getroffen worden, dat kan zijn de punten ongeldig verklaren en in ieder geval wordt de Federatie een fikse boete oplegd.
Ik ga dus geen risico nemen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:20

Maar je bent toch niet verplicht een startnummer te hebben voor de AQHA rassen show?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:24

@Jeddah: Nee, Jeddah, daar ligt dus de pijn. Er schijnen mensen te zijn aan wie medegedeeld werd dat er dus dé startnummers gekocht moesten worden, ook voor de AQHA show. Anders je niet kon inschrijven/starten. Bijv. alleen maar deelnemen aan de AQHA halter.
Op tegenwerpingen werd nogal een beetje onhebbelijk gereageerd. En zo begon dus weer het hele verhaal van de startnummers opnieuw.

Of er ook al mensen zijn die de nummers hebben aangevraagd, betaald en gekregen hebben, dat weet ik natuurlijk niet.

Tijden terug hebben we hier op bokt al een hele discussie gehad over de startnummers. In principe is de opzet hiervan absoluut geen slecht idee en de meesten hadden er ook geen moeite mee.

De APHA en ApHC waarschijnlijk ook, hebben na overleg, ook mede met jouw inzet een vrijstelling gegeven en hebben geen bezwaar en zien hun regelgeving niet overtreden.

Of er zijdens het federatie bestuur een goed gesprek met de AQHA is geweest zou ik niet kunnen zeggen. Misschien een gemiste kans. Hoewel ik niet de overtuiging ben, dat de AQHA voor Nederlandse wedstrijden uitzondering zal gaan maken. Het is dus een feit dat de AQHA hier niet in mee gaat.
Dat heeft echter helemaal niets te maken dat de NQHA de federatie niet is bijgetreden.

Dat neemt niet weg, zoals al vaker en eerder en ook hier weer opgeschreven, dat iedereen die een AQHA wedstrijd kan en wil organiseren en aan de regels voldoet, hiervoor toestemming kan krijgen. Echter de AQHA stelt ook duidelijke regels aan het wedstrijdsecretariaat. Het wedstrijdsecretariaat wordt wel geacht deze regels te kennen en er ook naar te handelen.

Dat schijnt nu in zekere zin niet het geval te zijn. Dat is heel jammer, want nu gaan er mensen afhaken, die heel graag naar deze show zouden zijn gekomen.
Het is dus zaak, dat er snel duidelijkheid komt voor iedereen.

Natuurlijk is het voor het secretariaat wat meer werk om alles uit elkaar te houden, omdat er ruiters zijn die niet alleen op de AQHA show starten, maar ook deelnemen aan het NK. De laatst genoemden moeten dan inderdaad het bewuste startnummer hebben.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:52

Er komen momenteel zoveel tegenstrijdige berichten binnen dat ik morgen even ga rondbellen...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:11

Ik heb Sheila gesproken en zij vertelde mij dat ze zeker wel met een oplossing zullen komen, even geduld svp en absoluut geen reden om niet mee te doen hoor Emmy, natuurlijk zit helemaal niemand te wachten op een show die niet conform de regels gehouden wordt, ook de Federatie niet.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 09:17

Maar ondertussen zijn er wel mensen die voor de AQHA show een startkaart hebben aangevraagd voor hun jaarling...Dat is dan wel sneu voor hun.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:39

Dat is helemaal niet "sneu" Mehlika, dat gaat allemaal heus opgelost worden. De Federatie is er niet op uit om iedereen geld afhandig te maken en daar helemaal niks aan te doen. Beetje vertrouwen is wel op zijn plaats denk ik.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:49

jeddah schreef:
Dat is helemaal niet "sneu" Mehlika, dat gaat allemaal heus opgelost worden. De Federatie is er niet op uit om iedereen geld afhandig te maken en daar helemaal niks aan te doen. Beetje vertrouwen is wel op zijn plaats denk ik.

Mooi gesproken,
we zijn bezig met het eerste jaar wat betreft het startnummerverhaal, en natuurlijk lopen we tegen probleempjes op die niet voorzien waren.
Deze zijn tot nu toe allemaal opgelost en ook dit "probleem"wordt weer opgelost.

Beetje kinderachtig om te spreken van een massal protest na de AQHA show in Marienheem en jammer dat we verondersteld worden achterlijk te zijn om het risico te willen lopen dat de show ongeldig wordt verklaard.

We zijn nog even in overleg getreden met de AQHA, maar voor zover ons bekend valt het startnummerverhaal geheel binnen de regelgeving van de AQHA.
Als de AQHA onze uitleg van de regelgeving niet accepteerd, zoeken we een andere oplossing en krijgen de mensen die speciaal voor deze show hun startnummer hebben aangevraagd, hun geld terug.

Het is jammer dat er wat onduidelijkheid is en voor de kritikasters weer een heerlijke gelegenheid om weer eens van leer te trekken.

De show ligt op schema, de inschrijvingen komen massaal binnen, veel standhouders hebben zich aangemeld, kortom het wordt weer mooier dan vorg jaar.
En wat de AQHA show betreft, ook daar komen we samen wel uit.

Oja..... in tegenstelling van eerdere "betrouwbare"informatie op dit forum: we zijn nog steeds geen zakkenvullers!!

Jan

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:59

Daar gaan we weer, dus,

Beste Jan,

Heb het hele topic nog eens nagelezen en kan niet ontdekken dat iemand het heeft gehad over zakkenvullers. En ook niet dat er ook maar iemand meent of zegt dat jullie achterlijk zijn.

Bij nieuw in te voeren regels m.b.t. wedstrijden zijn er altijd wel wat probleempjes of kinderziektes die optreden. Als je er tegen aan loopt, moeten die opgelost worden. Dat was tot nu toe altijd gewoon het geval.

Wil nu eerst nog weer even laten weten, dat de meesten onder ons ook niet leden van de federatie, absoluut niks hebben tegen het moeten hebben van een startkaart, integendeel. Hiermee worden een heleboel andere zaken opgelost, die erg vervelend waren en nu niet meer kunnen voorkomen.

In een eerdere post in dit topic heb ik al gemeend dat een goed gesprek met de AQHA m.b.t. de door de federatie georganiseerde AQHA shows misschien op zijn plek was en eventueel soelaas kon bieden. Misschien zou dan de AQHA mee kunnen gaan en voor de shows in Nederland hun fiat kunnen geven.

Nu, na jouw post hier, blijkt dat er gesprekken gevoerd worden. Was misschien handiger geweest dit vooraf bekend te maken en niet alleen via de WHW, maar ook eventueel via dit forum, voor de mensen die geen lid zijn. Het is de snelste manier om de westernruiters met alleen maar Quarters hiervan op de hoogte te brengen.

Maar misschien is er ook al wat laat verbinding opgenomen met de AQHA, toen er van diverse kanten protesten kwamen. Misschien was het goed geweest gelijk bij begin van vragen en protesten, een mededeling te plaatsen of te laten plaatsen dat er contact hierover is met de AQHA. Dan was er waarschijnlijk onnodige wrijving bespaard gebleven.

Als kanttekening wil ik wel zeggen, dat de regelgeving van de AQHA betreffende shows duidelijk is en dat die bekend is, ook bij jou. Zie hierover eerdere topics en discussies.

Dat er dan problemen zouden kunnen ontstaan, als er geen goedkeuring is afgekomen van de AQHA voor de startkaarten zoals bedoeld door de federatie, was dan te voorzien als het, zoals nu toch wordt/werd verlangd, zonder verdere uitleg. Zelf met een "moet" anders mag je niet starten en nog diverse andere vervelende opmerkingen meer.

Dat er dan kritiek geleverd wordt is het recht van eenieder. We hebben nog altijd vrijheid van meningsuiting en zolang dit op een fatsoenlijke manier gaat kun je niet veronderstellen:

Dat dit voor criticasters een heerlijke gelegenheid is van leer te trekken.

Imo was dit dus niet zo. Men heeft massaal ingeschreven of wil nog inschrijven. Alleen, men verwacht ook dat dan aan de diverse regelgevingen voldaan wordt. Ik geef toe, dát het lastig is de diverse zaken uit elkaar te houden omdat de regeltjes van de AQHA dit tot op heden het nu verlangen.

Echter als de show op een punt niet voldoet aan die regels, kan er een protest worden ingediend, met de gevolgen die bekend zouden moeten zijn. Dat is dan wel het goed recht van de betreffende of betroffen showdeelnemers. Dat kun je dus niet kinderachtig gaan noemen.

Het is erg jammer dat door diverse probleemstellingen weer onaangename zaken worden gezegd, mensen gefrustreerd raken etc. Dat als je probeert uit te leggen of te verwijzen naar de diverse verschillen in de regelementen je direct als opruier, onruststoker of nog erger wordt uitgemaakt (dit ook uit betrouwbare bron van betroffenen die daarover wel erg onder de indruk waren) en niet door hun geplaatst op dit forum, dat hoort gewoon ook niet. Namelijk iedereen of tenminste de meeste westernruiters vinden deze show de belangrijkste en leukste show van het jaar en men leeft er gewoon naar toe.

Als van beide kanten nu eens naar elkaar geluisterd wordt zonder ook direct de boom in te klimmen, dan worden problemen als er al zijn ook sneller en naar tevredenheid opgelost. Dat je het nu niet iedereen naar de zin kunt maken is bekend, zoveel hoofden zoveel zinnen.

Dan nog even een opmerking, als jullie hulp nodig gehad hadden op het wedstrijdsecretariaat vanwege de afwijkende regels betreffende de shows en het meerwerk wat daardoor ontstaat, dan ben ik ervan overtuigd, dat als je geroepen had er ook wel hulp was gekomen.

Het wordt beslist weer een groots evenement en ik hoop dat de problemen nu snel zijn opgelost en het weer zo goed blijft als nu, dan kan er niet veel meer mis gaan.

gr. Tiny

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:19

Citaat:
Postzegel is 39 eurocent en een gemiddelde a5 envelop kost 30 cent, tel uit de winst voor verzenden.

???

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:21

Criticasters zitten helaas niet alleen op bokt.

Maar laat maar zitten, ik heb al weer spijt dat ik heb gereageerd.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:28

ja hallo,
moet ik zeker weer het tafeltje regelen hè

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:21

JanT schreef:
Citaat:
Postzegel is 39 eurocent en een gemiddelde a5 envelop kost 30 cent, tel uit de winst voor verzenden.

Buiten het feit dat het software programma waar de federatie meewerkt een hoop geld gekost heeft, ben je er nog niet als iemand zich daar op heeft aangemeld.
Het nummer moet dan worden uitgedraaid, vaak uit een printer waar de potjes int niet gratis van te krijgen zijn.
Daarna worden deze verpakt in het plastic, wat ook gekocht moet worden, evenals het apparaat wat deze tot een geheel maken.
Stukje creatief handarbeid daar weer na, om de ringentjes die nooit passend zijn erin maken.
Dan komt pas de envelop waarweer vaak een sticker op komt, van de geadresseerde, met postzegel.
Dan moet het nog op de post, dus een loopje naar de postbus.

Naar aanleiding van dit topic, heb ik twee start nummer gemaakt, geheel in stijl die door de federatie bedacht is.
Ontwikkeling ervan, deze tijd zal ik niet mee rekenen, omdat het éénmalig is.
2,15 min, 2 nummer op 1 a4 blad klaar incl in het midden doorknippen.
Onder tussen had ik mijn sael apparaat al aan gezet, dus dat was al warm , wederom geen verlies in tijd, kaft erover saelen maar. 2,10 min, incl door snijden op de papiersnijder.
Stickertje maken, envelop erbij, postzegel erop, sorry ik ben er niet echt handig in. Maar wederom 12 sec voorbij.
Totaal 4.37 min. Ik heb geen ringentjes in huis, dus ik rond het af op vijf minuten werk.
Gemiddeld uur loon voor iemand die voor dit werk geleerd heeft, €20,00??
€1,65 per startkaart daar kom ik dan op uit.
Alle kosten nu bij elkaar opgeteld kom ik uit op €2,34 dus kom ik nog €0,16 tekort.
€2,50 portokosten, zijn in mijn beleving bovenwater, als ik ook het stickertje, int, stroom verbruik, afschrijving apparatuur, en het lopen naar de postbus, bij optel.

Tel uit het verlies van alleen het verzenden al.

Nu ik de geheel verpakte envelop op de weger leg, kom ik niet eens weg met €0,39
Ik heb waarschijnlijk een dikker soort sael plastic, waardoor ik door de barrière heen ga van 20gr. Chips moet ik nu constateren, wordt er van de federatie kant nog mee gedacht ook, om het één en ander zo goedkoop mogelijk te houden.

Gr Peter Vet

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:10

PeterV schreef:
ja hallo,
moet ik zeker weer het tafeltje regelen hè

Alweer?????? Nee joh, nog steeds. Val bijna van m'n graatje
Of heb ik wat gemist }> .

@JanT: Waarom spijt? Beter reageren hoe dan ook als helemaal niet reageren. Bovendien weet men dan nu, dat er aan de problemen gewerkt wordt, toch?

@PeterV: Afgezien van het potje inkt en de rest, denk ik als je twee paar startnummers in één enveleop stopt je duurder uit bent voor postzegels. Een loopje naar de brievenbus mag je niet rekenen, dat doe je gewoon voor je gezondheid!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:35

PeterV schreef:

En ik wil graag solliciteren, want voor € 20,00 per uur wil ik wel startnummers maken

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:30

Oke, dan heb ik best begrip voor dat er 2,50 bovenop die 10 euro geplaatst wordt, maar men beweert nu dat je voor 10 euro een startkaart hebt en dat klopt dan niet, je bent dus altijd minstens 12,50 per nummer kwijt.
En dus bij bijv. 4 nummers geen 40 euro, maar 50 euro.
Ik kan dus ook op de site van de federatie niets terug vinden over de hoogte van de verzendkosten en dat dit per nummer geldt ook al bestel je er meerdere.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 01:21

Laika schreef:
PeterV schreef:

En ik wil graag solliciteren, want voor € 20,00 per uur wil ik wel startnummers maken

Voor een tientje per uur doen we het wel met z'n tweetjes hè Lil ??? !!!!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:22

rookie schreef:
Voor een tientje per uur doen we het wel met z'n tweetjes hè Lil ??? !!!!

Waar uitleg over verzendkosten van startnummer, al niet toe kan leiden.