[WN] vraag n.a.v. topic uit de oude doos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: vraag n.a.v. topic uit de oude doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:07

Ja idd..... hoe vaak praatte jullie een paar octaven hoger

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:09

crazycactus schreef:
Ja idd..... hoe vaak praatte jullie een paar octaven hoger

Ach gut,......

Even terug komen op trainingsvideo's.
Wij hebben net de nieuwe "good-as-gold-reining" serie hier.Hebben we al hele goede tips vanaf,die echt werken,dus nee hoor,ik heb niks meer tegen leren vanaf een DVD!

WRLimburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:24

jessiejanes schreef:
op verzoek van Jeroen,foto van een zadel,Jeroen verteld verder,.............

Afbeelding

(uhm,wie staat daar achter,met dat "beetje" foute hoedje? )

Ik hoef al niet veel meer te vertellen; alleen dat 8 van deze zadels met de 8 QH's mee zijn gekomen uit de USA en dat wij pas veel later kennis kregen van het feit dat het barrelracers waren. Dat had niet alleen nadelen: door de diepe korte zit zat als vanzelf al behoorlijk vast en als het toch mis dreigde te gaan dan kon je je knieën altijd nog onder de vork klemmen en zo in het zadel blijven. Er waren overigens paarden bij waar dat nog wel eens nodig was.

Het behoorlijk foute hoedje is van iemand die indertijd in Utrecht woonde, op een motor reed (Sevenum - Utrecht in 55 min met z'n tweeën) en enkele jaren later geëmigreerd is naar Australië. Hij hield meer van het ruige dan van het rijden . . .

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:27

Dan moet dit zadel toch ook herkenbaar zijn voor oa. Wranglerbut?
Afbeelding

WRLimburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:30

Mij wel idd

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:39

Nope. Komt mij niet bekend voor.
Ik kan er zelf ook niet in gezeten hebben, want ik was denk ik minstens 10 of 11 toen ik voor het eerst naar de Pony Safari ging. Veel te groot voor zo'n zadelje dus. Kan het zijn dat ik Jeroen's oudste zoon er wel eens in heb zien zitten, op Piccolo? *pijnigt hersens*

WRLimburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:55

@WB
idd, ik heb uit de boedel een 'grote' Simco en een Simco kinderzadel meegenomen (vooruitziende blik).

[edit] lag volgens mij op de krattenkast achter de bar in de saloon [edit]

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:01

Ik heb ook nog zo'n simpel Simco'tje [geen tooling] gehad, overgenomen van R. uit Beringe. Kwam die soms ook nog van de Pony Safari?
Het laatst dat ik dat zadeltje heb gezien was toen bokker Capopjekop 'm te koop aan bood op Bokt
Nadat ik 'm herkend had als 'mijn' Simco en het dus geen merkloos zadeltje meer bleek te zijn, was -ie snel verkocht

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:04

WRLimburg schreef:
[edit] lag volgens mij op de krattenkast achter de bar in de saloon [edit]

Die krattenkast... dat wilde ik ook in mijn huis, later, als ik 'groot' was. Heb nu Lundia...is bijna hetzelfde

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:12

Jos schreef:
weet je wat ik zo grappig vind aan deze 2 topics?
dat als je nu m zegt dat je geen les hebt, maar leert van video banden en inmiddels DVD's je te horen krijgt.........ja maar daar kan je niet van leren, je moet goed les nemen.

en door wie wordt dat dan gezegd?
Waarschijnlijk door pro's die een nieuwe klant hebben ontdekt?
Zelfs heden ten dage is het niet verkeerd om van een dvd wat op te steken, denk ik... Als ik zo hoor hoeveel mensen er moeite hebben met het vinden van goeie instructie...

het enige wat je bij een video/dvd vaak niet ziet is wat je moet doen als het niet lukt. Of als je paard wat anders doet dan het paard op de video...

Citaat:
als er iemand met een franje jasje op een paard gesignaleerd wordt... die persoon niet voor vol aan wordt gezien, en vaak in het hokje cowboy en linedance wordt geplaatst.

Nou ja, de mode was toen anders. De enige kleding die er was, was vaak met franje... maar nu heb je duidelijk verschil tussen die twee groepen gekregen.. veel linedancers rijden geen paard, en omgekeerd.

Citaat:
we vooral niet aangezien willen worden voor cowboytje spelen.
enz......

Willen we toch ook niet?

Citaat:
ik vraag me alleen af , hoe kan dit nou?
25 jaar geleden was het allemaal 'leuk' en als mensen dit nu doen , kan het eigenlijk niet.

Omdat je vooruit moet, toch? Het niveau was heeeel triest, als ik nu videobanden terug kijk... Waar je toen trots op was, kan nu echt niet meer (hoewel het nog wel voorkomt )
Neem maar de 'promotie'foto uit het 'oudedoostopic'... Dat soort publiciteit moet je niet meer willen... toch?

Citaat:
ik vind het echt jammer dat ik niet 25 jaar geleden met het western rijden in aanraking was gekomen. maar ja beter laat dan nooit misschien is het leuk om een soort boekwerk te maken van de 1e 25 jaar westernrijden in nederland.

Dat zou best leuk zijn, maar of er een boekwerk mee te vullen is? Het lijkt nu allemaal rozegeur en maneschijn, maar dat was het natuurlijk niet... Bijvoorbeeld de verdeling van de sport in twee 'kampen' om maar iets te noemen...

Er is veel verandert, maar sommigen dingen veranderen nooit..

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:44

WRLimburg schreef:
In 1971 ......

Tjee,toen was ik nog niet geboren,bedenk ik me nu.......

WRLimburg schreef:
In 1980 hebben we de WRAN opgericht (Jan Huys, Harry Bakkes en ikzelf)
was er naast de WRAN niet nog een andere organisatie?De WRH geloof ik,of niet?Hoe zat dat nog eens precies??
En hoe zat dat toen inderdaad met de 2 kampen?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:50

Je had de WRAN en Western Riding Holland en die 2 waren het niet altijd met elkaar eens op zijn zachts gezegd.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:57

Nou, je had ook HvA en WB, waarvan de aanhangers (ja, nog niet eens de mannen zelf) het ook niet met elkaar eens waren.... Dat was nog voordat de Wran er was...
WB reed ook niet op shows van de WRH, en HvA kwam niet bij WB over de vloer...

Als je dat als aanhang wel deed, dan lag je eruit (hoe volwassen )
Het was dan ook een sensatie van jeWelste toen ze weer redelijk door 1 deur konden....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:12

Hahaha tjonge jonge om het nog ingewikkelder te maken.... Wel raar als je beseft dat in amerika de trainers gewoon bij elkaar komen om te trainen en elkaars paarden te rijden... Dat zul je hier toch niet gauw zien gebeuren helaas.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:22

jaja, en FF wist de dans te ontspringen, want daar hoorde ik nooit wat over...

Je hebt hier ook niet zoveel trainers, en diegene die er zijn zijn de beste, dus waarom je paard door een ander laten rijden??

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:27

Misschien moeten ze hier eens zoiets doen als bij de springsport, paardenwissel.... kijken of ze op een vreemd paard ook kunnen presteren.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:31

Nou, als ik zelf trainer zou zijn, zou ik mn paard nevernooit uit handen geven aan een andere trainer....
Je weet nooit hoe je em terugkrijgt...

Maarre, dit is off-topic.. straks staat er weer een topic in de huiskamer

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:32

crazycactus schreef:
Misschien moeten ze hier eens zoiets doen als bij de springsport, paardenwissel.... kijken of ze op een vreemd paard ook kunnen presteren.....

Dan doe ik niet mee, zou m'n paardjes toch niet graag in de handen van n aantal mensen willen laten belanden

=^.,.^=

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:35

Ik bedoel ook eigenlijk alleen bij de profs...inderdaad stel je voor dat je je paard aan TdR zou moeten afstaan...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:36

crazycactus schreef:
Ik bedoel ook eigenlijk alleen bij de profs...inderdaad stel je voor dat je je paard aan TdR zou moeten afstaan...

Dat is toch een prof?
er zijn wel meer profs waar ik mn paard liever niet door laat rijden, en wellicht denken ze onderling ook zo?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:48

Ja daarom.... ja tuurlijk is T een prof, ik bedoelde daarmee dat alleen bij de profs een paardenwissel zou kunnen zijn, bij amateurs niet. (omdat je als amateur dat zeker niet leuk vindt, de meeste prof overigens ook niet.....)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:50

Nee okee, dat snap ik idd.
Ik ging er ook niet vanuit dat je bij de amateurs bedoelde... Maar bij de profs zullen ze er ook niet zo happig op zijn om een ander op hun paarden te laten rijden.

Sterker nog, een aantal heeft geen 'eigen' paard, en of de eigenaren dan blij worden van een wissel?

Overigens, af en toe vind er een wissel plaatst, de ene keer gaat dat beter dan de andere keer...

Maarre, nu weer on-topic??

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:51

Hihihi ja...... ehhhhhhh volgens mij zijn we het spoor al een tijdje beister....qua topic dan.... Volgens mij kunnen ze beter mergen..

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:17

Cer schreef:
Nou, je had ook HvA en WB, waarvan de aanhangers (ja, nog niet eens de mannen zelf) het ook niet met elkaar eens waren.... Dat was nog voordat de Wran er was...
WB reed ook niet op shows van de WRH, en HvA kwam niet bij WB over de vloer...
Als je dat als aanhang wel deed, dan lag je eruit (hoe volwassen )
Het was dan ook een sensatie van jeWelste toen ze weer redelijk door 1 deur konden....

Klopt dit echt zo?
Zal dit de oorsprong zijn van de vreemd onstaande guru-cultuurtjes in de westernsport?
Moet trouwens kwijt dat,op deze tijd, ruiters/pro's onderling wel met mekaar praten ,hoor!
Nu weer on-topic!!
Jeroen hoe was dat toen,de "kloof" tussen HvA En WB?En De WRAN en WRH?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:30

jessiejanes schreef:
Klopt dit echt zo?

Nee ik zit het te verzinnen

Ik was nog wel jong toen, maar dat soort dingen waren wel helder...

Citaat:
Zal dit de oorsprong zijn van de vreemd onstaande guru-cultuurtjes in de westernsport?

Ik denk dat aanhangers zelf het guru cultuurtje gekweekt hebben. Dat is menseigen helaas...
Zeg absoluut niks over iemand waar men 'fan' van is, want dan heb je het gedaan... Dat is niet alleen in de westernsport, maar overal zo..

Citaat:
Moet trouwens kwijt dat,op deze tijd, ruiters/pro's onderling wel met mekaar praten ,hoor!
Nu weer on-topic!!
Jeroen hoe was dat toen,de "kloof" tussen HvA En WB?En De WRAN en WRH?

Ja Jeroen, vertel es! Hoe heb jij dat ervaren?

En volgens mij staat er ergens al iets over... *ff zoeken*