[WN] wat ik zou willen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat ik zou willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:35

Dennie,
toch ben ik erg benieuwd naar je opmerking dat de westernsport klein gehouden wordt. Leg die eens uit?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:43

crazycactus schreef:
De WRAN is de eerste westernvereniging van nederland. (Correct me iff I'm wrong)

Was er ook niet zoiets als Western Riders Holland?

Enne, Hans de Koning idd! Volgens mij hebben wij ergens ver verstopt nog wel foto's liggen uit die tijd.... hmmm k ga toch weer es spitten

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:54

Ja klopt idd. Dat waren toch Frans Flaton en Henk van Amstel? Maar dat heeft geen lang leven gehad.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:55

Cer schreef:
crazycactus schreef:
De WRAN is de eerste westernvereniging van nederland. (Correct me iff I'm wrong)

Was er ook niet zoiets als Western Riders Holland?

De WRH [club van Henk van Amstel/ stal Madepolder] was idd ook al vroeg actief in de westernsport, maar dit was geen echte vereniging met leden [stond bij de KvK geregistreerd als V.O.F.]
Ik kan me nog levendig herinneren dat er ten tijde van het eerste EKwesternrijden in Aken [1984????] strijd was tussen de WRAN en WRH, over wie de officiële Nederlandse westernvereniging was.
Enig graafwerk van toenmalig penningmeester Harry Bakkes leverde toen op dat de WRH geen vereniging was [tot grote verrrassing van haar 'leden', geloof ik.... ]

Toevoeging in reactie op CC's bericht: Frans Flaton was óók WRAN, hoor!

edit: NK verandert in EK
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 12-08-05 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:01

Nou we kregen anders wel een boekje van de WHW hoor Sjonge, hebben we betaald voor een niet echte vereniging. Tis wat...

Een NK in Aken?? Het EK bedoel je? Volgens mij heb ik daar gereden, maar ik kan me een jaartje of wat vergissen.. t is al zoo lang geleden. We zijn in ieder geval wel es naar een EK in Munchen geweest, toen werd Mireille EK Trail met Rocket!

De WRH hebben wel een aantal jaren bestaan hoor, ook al was het geen vereniging. Toen had je trouwens ook al twee NK's. Eéntje van de WRAN en ééntje van de WRH.... Sommige dingen verhanderen ook nooit....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:16

Ik kan de verschillende wedstrijden en EK's ook al niet meer zo goed uit elkaar houden. Misschien was de eerste als in 1983 en de eerste waar ik zelf bij was [als groom ] in 1984. 't is iig lang gelee....

Met de Nederlandse western[belangen]verenigingen is het zo'n beetje als met de gereformeerde kerk: Als je het niet eens bent met de dominee, dan richt je toch gewoon je eigen kerk op? Het is doodzonde dat het onmogelijk lijkt alle neuzen in de zelfde richting te krijgen om op die manier misschien niet 'groot' maar wel 'volwassen' te worden....
Zo! Hiermee zijn we weer back on-topic!