[WN] paarden opvang??? nood oproep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Re: paarden opvang??? nood oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:50

o ik zie het al hierboven

damaxes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:55

hoi,
heb nu 1x op haar gereden,
en samen met instructrice ff aan longe gehad..
met rijden blokeerd ze soms, als je haar een tikje geeft dan doet ze het wel.. maar ja mijn princiepe is niet om telkens zon beestje te meppen. daar hou ik helemaal niet van..
na dat tikkie ging gelijk dr kont omhoog en deed ze het wel.

aan de longeer lijn zag je dat ze voor heel kort loopt, en na een paar rondjes dat ze achter ja hoe noem je dat beetje zwabberd.
mn instructrice zei dat ze vond dat ze op eieren liep.
ik kon dat zelf niet goed zien hoe zei dat bedoelde ik vond haar meer stijf lopen..
je kan ook niet lichtrijden op haar alleen maar doorzitten..

ze liep ook telkens met haar hoofd heel erg hoog en op zei gebogen zoals jonge paarden dat ook doen als je die voor t eerst longeerd..

nou niet denken dat ik veel vanhaar gevraagt heb hoor met longeren was alleen ff om te kijken of ze nou zo raar liep of niet..

damaxes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:58

hey,
heb haar vorige eigenaar via internet gevonden. en ga zo een mail naar haar doen.
mis wil ze wel contact en weet ze meer over dixie te vertellen..
ben benieuwd
ik hou jullie op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:27

Ik zou toch zelf foto's laten maken, dan weet je wat er aan de hand is.dat je dat zelf betaald vind ik eigenlijk logisch dat hoort bij je verantwoording als (eigenaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:41

Zou het ook zeker laten nakijken hoor. En geen geld in haar steken??? Volgens mij is dat toch wat de stichting wil? Een goede baas die goed voor het dier zorgt dus ook de DA erbij haalt als dat nodig is? En de DA kost nou eenmaal wel geld. Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:18

Damaxes.

Zou je beter niet het hele /eerlijke verhaal vertellen zonder leugens te gaan verspreiden/insueren.

Dixie is na mnd bij ons geweest te zijn goed op haar benen weg gegaan. Twee keer is de diernarts bij haar geweest.
Nu beweer jij ,na haar 1 uur gelongeert (eerste gesprek verteld) dat ze dus niet goed meer liep.
Jouw is verteld dat Dixie dus bijna niet gereden is in de laaste mnd. dat je dit moet opbouwen.
Nu sla je alle advies in de wind en constateert dat Dixie niet goed loopt (eerder was het kreupel).
Dan bel je doodleuk op dat je van de stiching eist dat er foto's genomen worden. Raar he dat we dan zeggen. Sorry paard is bij ons goed op de benen weg gegaan. Als jij foto's wil betaal ze zelf.
Uit latere mailtjes blijkt dat je foto's wil om alles uit te sluiten dan loopt ze inneens niet meer kreupel maar je wilt zekerheid.
Dan besluit je haar maar terug te geven..........
Er wordt afspraak gemaakt en dan bel je 1 uur van te voren op Dixie gaat de trailer niet op.
Dixie is meerdere malen geladen en ja ik had er m'n kind van bijna 4 de trailer mee opgestuurt. Omdat ze dus 1 van de paarden is waarvan ik zeg. wat laad die makkelijk. Heb nog nooit geen makkelijker paard gehad.
Gek he dat we jouw niet geloven. Of er moet iets gebeurt zijn met de laaste rit (waar wij niks van weten).
Daarop spreken wij af dat wij haar ophalen. Maar nu wil je geen transportkosten betalen. Je wilt zelfs de kosten van de hoefsmid terug Op je adoptiebedrag
Waar zit het hem denken julie bokkers.

En nog een kleine waarschuwing........ al eens van Laster gehoort. je kan daar flinke jurisisch problemen mee krijgen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:33

Elk verhaalheeft 2 kanten, dat blijkt maar weer.
Ik hoop dat jullie er verder samen uitkomen, hou iig het beste voor het paard voor ogen.

En om nou meteen met 'laster' te gaan schermen , dan moet er toch wel iets meer gezegd worden als hierboven gedaan is.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:42

Sorry sugarmiss maar als je dit leest:

dus wij vinden dit vreemd en zijn bang dat ze misschien gestolen is ofzo..
er was namelijk ook geen paspoort bij haar en geen entings boekje..

dus mijn vraag kent iemand haar of weet dat ze mis als gestolen opstaat..
zal proberen foto toe te voegen en hieronder wat gegevens toetevoegen..
bedankt..

Even gecopieert van haar eerste mailtje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:55

Tja misschien niet handig geformuleerd, maar ik kan me indenken dat je geen zin hebt in 'toestanden' met politie oid. En bij elk paard hoort toch tegenwoordig een paspoort (al dan niet met chip) te zitten ?? Anders mag hij niet vervoerd worden.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:13

Er even vanuit gaande dat beide partijen hier de waarheid spreken denk ik er het volgende over.

Piepelotje zegt dat ze maar een maand bij hun heeft gestaan en goed was op de benen toen ze weg ging. Ik neem aan dat ze in die maand niet is beslagen.
Damaxes zegt dat ze op eieren loopt van dag 1 af aan. Net na dat een smid er bij is geweest.

Naar mijn idee staat en valt dit hele verhaal dus met DE SMID. Wat voor smid heeft dit paard voor het laatst beslagen of bekapt?
Het lijkt mij slim om er eens een andere smid bij te halen, misschien de smid die haar bij de vorige eigenaar altijd heeft beslagen.
De kans is groot dat als het paard goed beslagen is dit hele probleem van zelf verdwijnt! Het wijst echt allemaal naar een hoefsmid probleem.

maar goed dat is mijn bescheiden mening

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:29

zou het niet kunne da he paard gewoon verkeerd bekapt is,die van mij is daar ook gevoelig op,begint 9ook meteen op eieren te lopen,en maybe moet dit via bokt besproken maar persoonlijk,want zo krijg je rare praatje's

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:53

Sorry Adrienne. Dixie heeft maanden bij ons gestaan. Misschein een beetje verkeert opgepent door mij. (smile)
Ze was inderdaad niet beslagen omdat er bij ons niet mee gewerkt werdt. Ze liep op de wei en er is een paar keer rustig buitenritje mee gedaan. Een van onze hoefsmeden heeft haar beslagen op verzoek van TS omdat haar eigen smid 6 weken met vakantie was.
Dit is dus kort voordat ze mee ging naar ts gedaan.

Damaxes heeft op Dixie gereden toen ze haar kwam bekijken en heeft op dat moment ook zelf niks niks vreemds gezien of opmerkingen gehad.
De problemen lijken te beginnen na dat longe incident. Gezien wij Dixie nog nooit raar zien lopen hebben toen ze dus mnden bij ons is geweest vonden wij het onzinnig om foto's te maken.
Als topic starter dit wilde dan moet ze zelf kosten de kosten dragen.
Wil jullie er ook nog bij vertellen dat Mevr ts haar geadopteert heeft voor 350 euro en die dus nu terug krijgt.
Vervoeren naar/ van adoptieadres komen voor rekening van adoptant.

Zou ook aanraden om de eerdere topic's van Topic starter eens door te nemen.

Wou ook nog even erbij vermelden dat dit soort akties ons zeer verdrietig en moedeloos maken.
Wij allemaal vrijwilligers die onze tijd, liefde enz er in steken en dan wordt je als stichting/vrijwilliger zo weg gezet.
Dit maakt echt dat je je er de buik van vol krijgt. Gelukkig hebben we de laaste 2 dagen weer 3 paarden wel een goed huisje kunnen bieden en we teren dan ook op dit soort mensen , ervaringen.

Maar ik moet tot m'n spijt zeggen dat er mensen een paard adopteren en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Alle paarden die bij ons binnenkomen worden beoordeelt door een diernarts. Alle tekortkomingen worden besproken met adoptant. Wat wel, wat niet kan. Wat hebben wij eraan om dingen te verzwijgen, te verdraaien,alle med gegevens enz gaan mee.
Je hebt een proefperiode van 2 mnd.
Meer eerlijkheid/zekerheid kunnen we niet geven.

En aan elk verhaal zitten twee kanten maar in dit geval is de andere kant een belangloze partij. Die enkel probeert voor paarden die om de een of andere redenen niet bij hun baasje kunnen blijven een geschikt tehuis te vinden.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:14

Ik heb ooit bij Nathalie op stal gestaan, maar toen had ze Dixie nog niet. Ik heb Dixie een paar keer op een wedstrijd zien lopen en ook vaak in de prijzen zien vallen. Wat ik kon zien was het een super lief en braaf paardje. Ik denk dat je je handen dicht mag knijpen als je dat paardje voor zo'n bedrag in je bezit mag "hebben".

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:15

ik vind het een raar verhaal
want ookal haal je een paard van een stichting
dan nog mag een paard altijd gekeurd worden
ik denk dat het hier een beetje om het geld gaat

de stichting zegt het paard was goed toen ze wegging
dus wij betalen niks

de adoptant zegt het paard loopt op eieren
en ik wil foto's maken maar het is niet duidelijk
wie dat moet betalen of ze er zelf geld in wil steken of niet

wat ik me nou afvraag is waarom niemand er een DA bij haalt
stel je voor dat ze nu vresselijk veel pijn heeft
en jullie met ze alle haar lekker laten lijden
omdat geen van beide een Da wil betalen

misschien is het voor bijde partijen beter om eens aan het paard te denken
in plaats van ruzie te zoeken over kosten
wat dacht je van 50/50 als het paard wat mankeerd
en 100% voor de adoptant als het paard later toch niets blijkt te mankeren wel zo eerlijk

het gaat niet om jullie het gaat om een levendwezen die niet zelf kan zeggen wat hij mankeert

en er zijn waarschijnlijk altijd regels verbonden
aan een contract van een stichting
maar in eerste instantie zit de stichting fout om te zeggen
dat de TS geen foto's mag laten maken

ik zou zeggen je mag foto's maken maar op eigenkosten
is dat voor de adoptant te veel gevraagd
dan zou ik zelf persoonlijk het paard lekker terug halen
een adoptant weet nou eenmaal dat een paard geld kost
en als je denkt dat hij wat mankeert
nou wat let je laat de Da ernaar kijken
wil je dat niet ben je dit paardje in mijn ogen niet waard hoor

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:35

Ik heb Nathalie leren kennen op de jaarlijkse Appaloosa show in Lisse, heb van haar en Dixie toen nog foto's gemaakt. Dat was volgens mij in '98 en een jaar later deed ze ook nog mee en toen heb ik haar ook niet meer gezien. Ik weet wel dat ze in Amstelveen woont(de) en volgens mij heeft Dixie op een pensionstal in Nes a/d Amstel gestaan. Ze vertelde mij toen ook dat haar paard idd op speciaal beslag moest en dit paard was ook erg moeilijk is bij de smid. Verder weet ik weinig van haar, ik dacht dat ze later zelfs een jaarling had gekocht. Daarna nix meer van haar vernomen, heb t nog wel eens gevraagd aan t bestuur van de Appie club of ze nog lid was maar kreeg toen een vaag antwoord.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:40

wenny....... dat is dus ook gelijk gezegd door de stichting, fotos op eigen kosten en dat is voor deze adoptant teveel gevraagd.
En vannavond wordt ze opgehaald en als ze inderdaad niet lekker loopt kan je er zeker van z'n dat een dierenarts er zo bij staat.
Wij nemen geen risico........
En in het contract staat dat adoptanten zelf verantwoordelijk zijn als het paard in hun bezit is voor gemaakte dierenarts kosten enz.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:44

wil er nog wel even bijzeggen dat er hier een exeigenaar zonder medeweten in deze discusie wordt gemengt.
Ik vind dit niet netjes ivm met prive. Dus modereactie kunt u aub de namen hieruit halen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:57

IMO is er niets ten nadele van de ex-eigenaar gezegd.

Er worden wel vaker op Bokt namen van mensen genoemd die daar zelf niets van weten. Sinds wanneer mag dat niet ???

Of gaan we voortaan iedereen XXXXX noemen

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:09

gelukkig gaat het paard terug naar de stichting want dit heeft geen zin misschien een idee om een paardje bij bart smit te kopen.
Hoef je alleen nieuwe batterijen in te doen en hup doet het weer!!!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:11

We weten helmaal niet of deze ex eigenaar wel hierin vernoemd wilt worden. Het gaat in deze discusie ook totaal niet om haar.
De TS wilde de paardestichting aan de kaak stellen dus het lijkt me onnodig dat hier een ex eigenaar met naam en toenaam benoemd wordt.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:22

als er in het contract staat dat zulke kosten voor de adoptant zijn
is het inderdaad beter dat ze nu terug gehaald wordt
dan als ze dalijk echt wat erg mankeert
en er dan ook moeilijk word gedaan over kosten
als de adoptant nu al moeilijk doet over kosten
had ze der nooit aan moeten beginnen

in dit geval stel ik de paardenopvang in het gelijk!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:28

@piepelotje: ik twijfel geen moment aan jullie goede bedoelingen naar de paarden toe, maar het zou misschien een goed idee zijn om voortaan bij paarden met papier dit papier niet meer mee te geven. Hiermee waarborg je de anonimiteit van de ex-eigenaar beter en voorkom je dit soort situaties.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:34

Sugarmiss hier haal je een goed punt aan. Had ook al wat in gedachten hierover toen ik dit topic zag.
Maar tegenwoordig met die paspoorten is het wel moeilijk. Stamboek entingen enz zitten al bijeen. En intentingspapieren, paspoort hoort bij het paard.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:12

Als ik je reactie zo lees piepelotje, dan denk ik dat het toch aan het beslag kan liggen. Je schreef dat hij niet op ijzers stond bij jullie en later wel erop is gezet. Misschien heeft de smid een standverandering doorgevoerd, al dan niet met opzet/reden. Hierdoor kan een paard moeilijk gaan lopen en problemen krijgen. De pezen moeten dan nl. ook rekken ed. Ik verwacht dat als je hem mee neemt en een week of wat rustig afwacht je weer een rad lopend paard hebt.
Ik hoop dat je een fijn nieuw tehuis voor hem vind, hij is echt leuk om te zien! Jammer dat ik er al drie heb

Wesje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:53

Wat is dat voor een raar verhaal zeg...ik geloof ook dat het met het beslag te maken heeft. Het lijkt wel of de nieuwe 'eigenaresse' gewoon van het paard af wil, anders zou je niet eens aan kosten denken toch...zolang je paard maar goed loopt! En ze heeft waarschijnlijk het contract niet goed gelezen, want als dat er in stond, was dit alles niet nodig geweest. Het is een erg leuk paardje om te zien en als het werkelijk met een vierjarige de trailer in kan, betekend het dat de 'nieuwe' 'eigenaresse' niet klikt met het paardje. Zonde toch dat door het niet goed lezen c.q. begrijpen van voorwaarden, het paardje weer geen lekker huisje heeft. Het is jammer dat ik een eigen paardje nog niet aan durf i.v.m. tijd en kosten, want ik vind zo'n stichting een super initiatief en wil jullie dan ook een hart onder de riem steken, LAAT JULLIE NIET UIT HET VELD SLAAN... Het geluk van de paarden waarbij het wel gelukt is, is toch veel belangrijker dan zo'n tegenslag? Succes ermee...