[WN] NK quarters in bunschoten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: NK quarters in bunschoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:34

Lid worden om Nederlands kampioen te kunnen worden? Wat is dat nou weer voor achterlijks?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:23

Ff een vraagje...

Volgens de AQHA rules (448 f) mag je niet twee keer in twee verschillende open halteronderdelen starten met hetzelfde paard. Vallen daar de Futurities ook onder? Oftewel, mag ik als ik in de Futurity start ook nog meedoen in de 'gewone' halter?

[Edit] Hmmm, ik kan natuurlijk ook altijd nog naast de Futurity in de Halter Amateur starten... Maar mijn vraag blijft staan.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:04

@XoNo: mijn idee, meer voorwaarden als lid te zijn van de AQHA zijn er niet.

Dus ik ben wel héél erg benieuwd naar die door de NQHA gestelde voorwaarde.

@LindyH: nee je kunt niet twee keer starten met het zelfde paard in de open halter. Wel1 x amateur halter + 1 x open halter met hetzelfde paard. Mits je status natuurlijk amateur is.

Imo staat de futurity los van de show op zich, is dus een extra onderdeel. Maar dan zou je altijd nog de amateur in ieder geval kunnen doen. Maar daar moet ik toch ff de boeken voor in duiken en dat is me nu te laat geworden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 00:42

van de NQHA site af:

Citaat:
Nederlands Kampioen: Er kan aanspraak gemaakt worden op de titel ‘Nederlandse Kampioen’ als de combinatie voldoet aan de volgende voorwaarden;
• De ruiter heeft geldig NQHA lidmaatschap,
• De eigenaar van het paard heeft de Nederlandse nationaliteit of is woonachtig in Nederland(aantonen met paspoort),
• Er dienen minimaal drie deelnemers in de klasse te starten.

en voor de futurity staat er dit:
Citaat:
Deelnemers aan de Futurity moeten lid zijn van de NQHA, de deelnemende paarden moeten aantoonbaar bij de AQHA geregistreerde Quarter Horses zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:33

@LindyH: deze regel is hoofdzakelijk bedoeld voor de mare-onderdelen. Je mag dus niet én in de broodmare én in de normale mare-klasse starten.

grays

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:10

dus boven op het toch al dure kosten plaatje,komt er deze keer ook nog het lidmaatschap van een nqha?
en wat kost DIT lidmaatschap?
kryg toch een beetje een vieze smaak van dit gebeuren( en begin me af te vragen of westernwedstryden een elitesport word!
ps.ik schryf nu onder grays haar naam,maar ben dirkje

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:35

Ehm... Hoe kan je eigenlijk lid worden van de NQHA? Kan er niks over vinden op hun site.

Misschien is het een idee om dat wat makkelijker te maken i.p.v het gewoon keihard verplicht te stellen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:24

Dit lidmaatschap kost per jaar 57,5 euro, maar er wordt van jan-dec gerekend. Als je dit dus uitrekent dat je nu een lidmaatschap aanvraagt, kost je dit drie maanden van 2005 en dus nog geen 15 euro.
Er komen inderdaad wel steeds meer lidmaatschappen, wat het wel niet begrijpelijker op maakt. Dit jaar is er wat dat betreft veel verandert en is t niet gemakkelijker/goedkoper om te starten...
Deze regel is nieuw omdat het NL NK draait om de NL prestaties en NL kampioenen. Het blijft echter zeker open voor niet NLers!!; het is een open show.
Het lidmaatschapgeld is niet torenhoog en je haalt t er evt. al uit bij de korting op de box als nqha lid. Hopenlijk ontstaat er wat meer begrip voor, het is niet de bedoeling mensen te ontmoedigen om te starten op deze AQHA show!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:28

Nou ik al helemaal balen dat ik Ace niet uit ga brengen in de halter... Maar toen mijn husband: Wat!!!Jij doet gewoon mee!!! We hebben een van de mooiste veulens die er geboren zijn dit jaar, je doet maar mooi mee!!!
Tja... wat kan je daar nou tegen in brengen........

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:37

crazycactus schreef:
Nou ik al helemaal balen dat ik Ace niet uit ga brengen in de halter... Maar toen mijn husband: Wat!!!Jij doet gewoon mee!!! We hebben een van de mooiste veulens die er geboren zijn dit jaar, je doet maar mooi mee!!!
Tja... wat kan je daar nou tegen in brengen........

Jij heb gewoon een TOP man.....en een top veulen...dus ja meedoen jij

Groetjes Charita

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:02

Lief he.... Hij is ook echt helemaal verliefd op onze kleine kanjer... beetje bevooroordeeld is hij dus wel, maar Ace is ook gewoon een lekker ding...

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:24

grays schreef:
dus boven op het toch al dure kosten plaatje,komt er deze keer ook nog het lidmaatschap van een nqha?
en wat kost DIT lidmaatschap?
kryg toch een beetje een vieze smaak van dit gebeuren( en begin me af te vragen of westernwedstryden een elitesport word!
ps.ik schryf nu onder grays haar naam,maar ben dirkje

eens even optellen vorig jaar was ik 70 euro voor de futurity kwijt 90 voor de box en 25 voor de open halter. Ik vond dit toen al een hele rib o ja ik moest ook nog kamperen en eten ed Ik weet niet of ik het dit jaar ga doen hoe leuk ook.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:50

AQHA rules:

407 Show approval

(a) All approved classes must be open to any American Quarter Horse owner meeting age, ownership and eligibility requirements. Membership in AQHA and/or AQHYA for youth competition is the only mandatory membership.

De lidmaatschapseis van de NQHA zou dus niet terecht zijn als ik dit zo lees.........

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:26

Zoiets dacht ik ook al.....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:28

Ze mogen dat wel bepalen voor een "award". Je mag dus ook gewoon meedoen, maar wil je de Titel NK krijgen moet je wel lid zijn, zo lees ik het tenminste.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:37

Dat is zo Jeddah maar hoe zit dat dan met de futurity???

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:43

Voor de Futurities moet je sowieso lid zijn. Vind ik ergens wel logisch, en dat was toch ook altijd al zo?

Maargoed, ik weet nog steeds niet hoe ik ff snel lid kan worden. Blijkbaar is dat niet algemeen bekend.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:17

Ik heb even nagevraagd over hoe het en wat.

Voor de futurities: in de regelementen van de futurity staat ook dat je voor deelname lid moet zijn van de NQHA. Ik heb mij laten vertellen dat deze "rubriek" ook helemaal buiten de AQHA staat.
Per abuis zijn de leeftijdklasses niet op het inschrijfformulier vermeld, maar dit wordt wel gehanteerd. Dus rubrieken voor de 3 jarigen en rubrieken voor de 4,5 jarigen.

Zoals hierboven al vermeld staat kun je een lidmaatschap aangaan tot en met december. Dit lidmaatschap kun je op de wedstrijddag bij het secretariaat regelen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:26

Oke, dus dat zou ong 15 euro zijn, nou dat is nog wel te overzien.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:33

Oke, dat is duidelijk wat betreft de Futurities. Ik vroeg me idd al af hoe het zat met de leeftijdsklassen. Thanks Azhari!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 01:39

ik vindt het ook maar veel te duur worden ik ben vorig jaar ook gestart in de futurity's 70 euro naar de klote...ik start dit echt nooit weer kan je beter wat anders voor kopen...en als ik overal lid van moet worden kan ik beter gaan stoppen inplaats van wat onderdeeltjes per jaar op't nk te gaan starten en dan 75 euro ervoor neertellen vind ik beetje te vergaan voor een lidmaatschap wran paints quarters word beetje te gek zo...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:40

Ja, het is duur, maar dat is toch juist het punt van de futurities? Je hebt destijds ook veel geld neergeteld voor een dekking of een veulen van een SSA-hengst.
Een Futurity is een KANS om geld terug te winnen. Je moet dus vantevoren inschatten of je kans maakt met je veulen. Zo niet, dan moet je niet meedoen, want dat is dan inderdaad weggegooid geld.

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:19

[quote="LindyH"]Ja, het is duur, maar dat is toch juist het punt van de futurities?

Ik dacht toch ook dat je een ssa hengst gebruikt omdat je veel verwacht van de combinatie met je merrie dus dat je veulen een belofte voor de toekomst gaat vormen . Daar laat je het voor zien aan een jury die dan kan beoordelen of het idd een belofte is . Daar hoeft in principe geen grote geldprijs aan te hangen . De eer is ook belangrijk.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:33

Kun je als Belg of duitser ook lid worden van de NQHA ? Zoja, dan kan een buitenlander gewoon NK worden? Is dat ook niet een beetje vreemd? Laat dan elke deelnemer zich bij inschrijving legitimeren zodat je kunt zien dat het nederlandse staatsburgerschap van toepassing is op betreffende NK- deelnemers die strijden om de titel.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:28

ik heb myn paard als jaarling geshowd in de futuritie.
was toen GEEN lid van de NQHA (en ik heb toch myn prys in ontvangst mogen nemen).
was van plan dit jaar allround(halter,pleasure) te starten,maar heb berekend dat ik dan in 2 dagen 500 euros lichter ben !!!
en waarvoor?,voor de eer?voor de leuk? (nee,zeker niet meer
na dat bedrag,want dan MOET het leuk zyn).
ik sta dus nu in dubio,ik start 1 onderdeel of ik start niet ( en geloof me,myn paardje kan lopen,dus het zou zeker de moeite waard zyn )
al met al een diep trieste ontwikkeling in de western-sport.